Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har tatt kurset «positiv fødsel», hvor stort er det? Eg klarer ikkje sjøl å henge med på kurs som er store og omfattande. Hvor lang tid brukte dykk på det? :)

Anonymkode: 2593a...b55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tatt kurset, men kjøpte (dessverre) boka. Lærte lite, og syntes det var irriterende mye snikskryt om forfatteren. Likte heller ikke at rier beskrives som kraftige men ikke smertefulle. Ville fått sjokk om jeg  trodde på det. Så hvis jeg skal ta et lignende kurs en gang, blir det nok ikke fra positiv fødsel. Selv om jeg i utgangspunktet liker konseptet. 

Beklager avsporing og negativitet, håper du får noen gode svar om kurset og!

Anonymkode: dd455...a9f

AnonymBruker
Skrevet

For min del var positiv fødsel sitt kurs veldig nyttig og bidro til en god fødselsopplevelse for meg for noen uker siden. 

Jeg er i utgangspunktet lite åpen for mindfulness og sånne ting, men forsøkte å være mer åpen for det i kurset. Synes nok ikke at lydfilene ga meg så mye, men å lære om hvilke ting jeg kan styre selv under fødsel og hvordan jobbe med kroppen hjalp veldig. Lagde meg også positive affirmasjonslapper som jeg leste hver dag. I starten var det pinlig å lese, men etterhvert begynte jeg å tro på det som stod på lappene og fikk er mer positivt syn på fødsel og tro på egen kropp. 

Apropos det å kalle rier for kraftige istedefor smertefulle, så handler det nettopp om at oppfatningen av smerte til dels kan styres av oss selv. Om man fokuserer på hvor smertefullt ting er så kjenner man også etter smertene. Kan bare snakke for meg selv, men å dreie fokuset i mer positiv retning og være bevisst dette, gjorde min opplevelse bedre.

Første del av kurset er litt langdryg (men nyttig), mens de neste 3 delene går unna synes jeg. Det er stort sett korte videoer på 2-10 minutter der du kan ta litt og litt, og fortsette der du slapp. Tror jeg brukte rundt en uke på kurset. Litt irriterende stemmer og tydelig at de leser mye av det de sier, men helt overkommerlig. Anbefales også å ta det sammen med partner. 

Anonymkode: 74cd7...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...