Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nå en prøver, og tar derfor folsyre som anbefalt.. Men da jeg rydda gjennom papirene mine i går, fant jeg et brev fra legen etter en utredning jeg hadde for smerter i underlivet for flere år siden.

I dette brevet stod det bl.a at jeg hadde for lite folsyre, og at jeg skulle benytte vedlagt resept og komme tilbake på kontroll.. Selvfølgelig har jeg aldri fulgt opp dette :sjenert:

Det jeg da lurer på er om jeg nå skal fortsette med folsyre 400 mg, en tabl om dagen, eller skal jeg ta økt dose fordi jeg (tidligere) hadde mangel??

:klø: Noen som kan svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke an å sjekke nivået sitt hos legen da og ta den dosen han anbefaler?

Skrevet

Sjekk med legen istedet for å selvmedisinere!

Skrevet

...hva er egentlig vitsen med å gå til lege om man ikke følger opp det legen sier...?

Ta deg en ny tur, ikke sikkert du har mangel nå.

Skrevet

Svaret er som du allerede har fått: Du går tilbake til legen. Får sjekket om du har mangel. Får i så fall en ny resept (for du får ikke ut noe på en gammel resept nå, de varer bare i et år (bortsett fra p-piller, har jeg lært her inne nå nylig)

Dersom du har mangel på folat er det viktig at du som prøver følger dette opp, og da trenger du antakelig mer enn hva vanlige prøvere trenger.

Så ring legen din og få en time og få orden på dette. NÅ! Med mindre du har et sterkt ønske om å ta risikoen (som er liten, men likevel tilstede) på et barn med ryggmargsbrokk el...

Skrevet

Takk Malama. Du svarte på det jeg lurte på, at man trolig trenger STØRRE dose med folat. Dere andre, jeg hadde på ingen måte tenkt til å selvmedisinere, og har allerede ringt legen.

Skrevet
Takk Malama. Du svarte på det jeg lurte på, at man trolig trenger STØRRE dose med folat. Dere andre, jeg hadde på ingen måte tenkt til å selvmedisinere, og har allerede ringt legen.

Det sier seg jo selv at du trenger en større dose dersom du har mangel på det :)

Skrevet

flott at du har ringt legen, da order det seg nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...