Gå til innhold

Hvorfor gi "feil" folk oppmerksomhet i sosiale medier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som enten uffer seg pga sykdom/plager eller poster andre uinteressante ting, får hyggelige kommentarer som god bedring, så fin kjole osv og så er det det null respons fra vedkommende.

Hvorfor gidder folk om igjen og om igjen? 

Handler ikke om en typisk babe som man kan tenke at det er en fordel å være venn med pga fordelene det potensielt inkluderer, og det er heller ikke en person som har ulike mentale diagnoser (i hvert fall ikke åpenbart). Det er bare en dame som ikke helt får til sosiale medier.

Anonymkode: 136d4...36a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosiale medier er ikke så ulikt skolegården. Noen er populære, andre er mindre populære. Noen er bråkmakere, noen er mobbere, noen er offrene, noen er nerds.

Anonymkode: e92d3...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er feil folk? 

Anonymkode: f16d8...4a9

Ts mener sikkert at det er feil folk som får oppmerksomhet, fordi de ikke svarer med en takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (10 timer siden):

Ts mener sikkert at det er feil folk som får oppmerksomhet, fordi de ikke svarer med en takk. 

Det burde vært opplagt. 

Kan enten kommentere og/eller like, ikke bare ignore. Dette er en person med mange bekjente, men kanskje ikke så mange nære venner.

Anonymkode: 136d4...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det burde vært opplagt. 

Kan enten kommentere og/eller like, ikke bare ignore. Dette er en person med mange bekjente, men kanskje ikke så mange nære venner.

Anonymkode: 136d4...36a

Mange er kjempesære med hvem de vil at andre skal se de er "venner med" 😂 noen spiller spill sånn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke problemet. Hvis det plager deg at du ikke får svar på kommentarene dine, så la være å kommentere. Hva andre trenger og ønsker og finner seg i får være deres valg og vurdering - selv kan jeg helt fint ønske noen god bedring uten å reagere på et manglende takk i retur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lillevill said:

Mange er kjempesære med hvem de vil at andre skal se de er "venner med" 😂 noen spiller spill sånn. 

Det handler om status. De fleste ønsker seg status venner som kan gi dem noen fordeler...

Anonymkode: e92d3...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 16.10):

Sosiale medier er ikke så ulikt skolegården. Noen er populære, andre er mindre populære. Noen er bråkmakere, noen er mobbere, noen er offrene, noen er nerds.

Anonymkode: e92d3...c8c

Det er vel sjeeeeldent de populære som legger ut om sykdom på sosiale medier. De jeg ser som legger ut slikt er typisk "Livets harde skole"-folk; folk som er litt enkle og/eller har masse issues. Jeg syns forøvrig det virker som om de er samme type folk som svarer på innleggene deres også. Eventuelt er de venner med masse eldre folk på FB, som svarer på hver eneste ting de får opp i feeden sin.

Anonymkode: 4c024...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er opptatt av å få en respons på kommentaren eller like'en de gir...

Anonymkode: 47f31...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en dame du liker som ikke har gitt deg nok oppmerksomhet?

Anonymkode: 03f64...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for mye å be om at man skal svare eller klikke liker på alle kommentarer. Jo flere, jo verre. Og etterhvert blir det også for mye for en person å skulle lese alt. Så om du ikke takler mangelen på respons må du slutte å kommentere.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner ikke problemet. Hvis det plager deg at du ikke får svar på kommentarene dine, så la være å kommentere. Hva andre trenger og ønsker og finner seg i får være deres valg og vurdering - selv kan jeg helt fint ønske noen god bedring uten å reagere på et manglende takk i retur.

Så typisk KG-svar. Har jeg noen gang vært en av disse som kommenterer uten å få noen respons? 🤡

Anonymkode: 136d4...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger ut noen bilder hist og pist, men er sjelden inne før etter mange uker, og følger derfor ikke med på kommentarene før jeg føler det er for sent å like disse eller komme med svar. Har ingen varsler. Gidder ikke. Legger bare ut naturbilder.  Jeg fatter ikke hvor mye folk legger i sosiale medier, som det er viktigere enn å hilse på venner irl. Å holde regnskap med slikt skjønner jeg fører til negative tanker. 

Anonymkode: 1f866...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...