Gå til innhold

Reise til Thailand-hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg vokste opp var det mange i klassen som dro til Thailand, så har alltid hatt lyst til å dra dit selv.

Det er jo ulike destinasjoner alt etter hva man ønsker i alle land. Jeg ønsker å dra med kjæresten, som er avholds, så noe partyplass er ikke nødvendig eller det vi ønsker.

Vi ser for oss noe strandliv, god mat, arkitektur og natur. Han ønsker gjerne en kombinasjon av Thailands beste streetfood og resturanter.Finnes det noen steder i Thailand som er åpenbart gode valg for oss? Vi er helt grønne.

Anonymkode: 53370...77c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi ser for oss noe strandliv, god mat, arkitektur og natur. Han ønsker gjerne en kombinasjon av Thailands beste streetfood og resturanter

Det var ikke snaue krav.

Strandliv, arkitektur og landets beste restauranter.

Finnes denne kombinasjonen i det hele tatt i noe land?

Anonymkode: bed2e...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ikke snaue krav.

Strandliv, arkitektur og landets beste restauranter.

Finnes denne kombinasjonen i det hele tatt i noe land?

Anonymkode: bed2e...119

Aner ikke. Er vel derfor jeg spør. Ikke var det krav heller, spurte om det finnes🤷‍♀️

Anonymkode: 53370...77c

Skrevet

Chiang Mai er et godt valg for svært varierte opplevelser, spennende mat, byliv, historie, kultur og naturopplevelser i regionen rundt. Rett og slett en veldig trivelig og allsidig by!

Bangkok er selvsagt spennende, en hektisk metropol som kan by på enormt mange opplevelser. 

Railay Beach i Krabi-regionen (men styr for all del unna Ao Nang ved siden av!!), Koh Mook for rolig parferie i noen dager, Koh Lipe er fantastisk hvis dere har tid og ork til å reise helt dit.

Men noen plass som kombinerer bading og flotte strender med alt det andre tror jeg det blir vanskelig å finne. Samtidig skal dere huske at det er enkelt og rimelig å fly med Air Asia og Nok Air mellom steder som dette, så det behøver absolutt ikke å være noen dealbreaker.

AnonymBruker
Skrevet

Koh Lanta er fantastisk, har vært der mange ganger.

Anonymkode: 9fb56...867

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Koh Lanta er fantastisk, har vært der mange ganger.

Er ikke så mye arkitektur å se på der da, men jeg elsker det stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en annen Thailand tråd (med unger) på gang her. Hvilken årstid skal dere reise på? Om dere skal dra på sommeren (slik vi skal), er det bl annet lurt å være bevisst på at det er noe mindre regn på øyene i siambukta enn på f.eks øyene på vestkysten. Som noen over her nevner er også Chiang Mai supert! Men der er ikke Strand. Jeg ser også at mange anbefaler Pai i Nord, men har ikke prøvd det selv. Nattog fra BKK er rimelig og bra. Billetter innenlands kjøpes på 12go.asia 

Thailand er et veldig enkelt land å være turist i. Klart man kan bli rundlurt, men de fleste vil deg vel 😉

Anonymkode: a5f56...68a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke så mye arkitektur å se på der da, men jeg elsker det stedet.

Nå blir dette innlegget fra meg litt på siden av det TS spurte om, men mitt forslag til henne er i et innlegg lengre opp. 🙂

Ps: Vinteren er den beste tiden for dere å reise på.

Ikke noe direkte galt med Lanta, og vet at mange liker øya veldig godt. Spesielt svensker har lagt sin elsk på øya, og det var/er utrolig nok to svenske skoler på øya.

Men fra meg blir det egentlig et meeh... Har oppholdt meg der noen ganger over tid, og har forsøkt å forstå hvorfor jeg ikke får helt "fot" for stedet. Mye langgrunt med stor tidevannsforskjell, og på flere av strendene er det også veldig mye stor skarp (lava?)steinbunn.

Men det som kanskje har vært mest utslagsgivende er at øya er langstrakt, det ikke skjer stort på plassene nedover vestkysten, og hvis en vil ha litt variasjon i mat samt se litt folk må en kjøre scooter (eller taxi) opp til Sala Dan på kveldene.

Men for badeferie med barn passer trolig stedet fint.

Kveldsmarked i Lanta old town synes jeg er hyggelig, og anbefales.

Ellers er Lanta / Sala Dan en hub for båttrafikken på vestkysten, og har vært innom flere ganger bare for å bytte båt. Øyhopping langs vestkysten kan anbefales!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...