Gå til innhold

Kan ikke fatte hvor ubegripelig frastøtende YouTube er når man åpner siden med en jomfruelig PC - HVORFOR???


catman

Anbefalte innlegg

Jeg setter opp nye PCer til barn og flyktninger regelmessig. Det som er verst med hele denne prosessen er å gå inn på YouTube for første gang. Det er bare AI bilder, absurde challenges, halvnakne damer og "MrBeast" og annet dritt på fremsiden. At YouTube kan være en formidabel læringsplatform, knallgod på underholdning og din beste venn når du skal mekke eller reparere noe er jo helt skjult.

Hvorfor i alle dager er det slik? Er det virkelig dette folk går inn på YouTube for?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg går inn på jobb PC får jeg typisk opp beroligende musikk, videoer med peis, og mange slik slow-underholdning videoer. Det er en PC jeg aldri bruker youtube på, annet for å sjekke lyd for møter. Det skjer også når loggen er tømt, eller jeg har fått ny PC. 

Macen som jeg nå sitter på, der brukes youtube daglig; Matlagingsprogrammer, australsk reality (masterchef), reisevlogger, noen familievlogger, sminkereviews, 60minutes, royale dokumentarer, homesteads og planting. 

Anonymkode: 801b5...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at når de ikke "vet" noe, så viser de noe av det mest populære innholdet.

Det er bare algoritmer, de vil ha klikk og tjene penger.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (4 timer siden):

så viser de noe av det mest populære innholdet

Jepp, det som slår meg da, er hvor ubegripelig det er at noe av dette er populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (1 time siden):

Jepp, det som slår meg da, er hvor ubegripelig det er at noe av dette er populært.

Helt enig, jeg opplevde nettopp det samme på telefonen til barnet mitt. Jeg endte opp med å søke opp Peppa Pig og My Little Pony og slikt selv først for å gjøre forsiden mer barnevennlig. (Barnet er egentlig for gammelt for dette, men det funka ganske ok.)

Anonymkode: c307e...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg åpner Youtube kommer det på forsiden opp snutter type "mann hjalp skadet bjørn", The Petersens, en filmsnut om Taylor Swift, en film om Bengalkatter, "climbing K2" osv. 

 

Anonymkode: 07cbb...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, catman said:

Jeg setter opp nye PCer til barn og flyktninger regelmessig. Det som er verst med hele denne prosessen er å gå inn på YouTube for første gang. Det er bare AI bilder, absurde challenges, halvnakne damer og "MrBeast" og annet dritt på fremsiden. At YouTube kan være en formidabel læringsplatform, knallgod på underholdning og din beste venn når du skal mekke eller reparere noe er jo helt skjult.

Hvorfor i alle dager er det slik? Er det virkelig dette folk går inn på YouTube for?

Det du får opp med ny pc/bruker stort sett det som trender og har mest views dessverre. Ikke særlig barnevennlig nei 😅

Anonymkode: 847dc...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg åpner Youtube kommer det på forsiden opp snutter type "mann hjalp skadet bjørn", The Petersens, en filmsnut om Taylor Swift, en film om Bengalkatter, "climbing K2" osv. 

 

Anonymkode: 07cbb...c70

Selvfølgelig får du andre videoer hvis du bruker din egen bruker. YouTube vet også hvem du er og tilpasser seg hvis du bruker f.eks Google Chrome/ andre Google produkter typ Gmail osv.

Grunnen til ts får det han får er fordi google vet ikke hvem som sitter på en clean nyinnstallert pc. Vel, til han logger inn på en webside, da er det gjort.

You're all getting tracked and watched.

Anonymkode: 847dc...b25

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kom opp hos meg. Jeg har ikke logget på you tube på kanskje 6 mnd.

Så ikke bare snusk!

IMG_8841.png

Anonymkode: dc2d5...2a4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette kom opp hos meg. Jeg har ikke logget på you tube på kanskje 6 mnd.

Så ikke bare snusk!

IMG_8841.png

Anonymkode: dc2d5...2a4

Ok....  Gratulerer......?

Anonymkode: 75042...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (På 4.7.2024 den 14.46):

Jeg setter opp nye PCer til barn og flyktninger regelmessig. Det som er verst med hele denne prosessen er å gå inn på YouTube for første gang. Det er bare AI bilder, absurde challenges, halvnakne damer og "MrBeast" og annet dritt på fremsiden. At YouTube kan være en formidabel læringsplatform, knallgod på underholdning og din beste venn når du skal mekke eller reparere noe er jo helt skjult.

Hvorfor i alle dager er det slik? Er det virkelig dette folk går inn på YouTube for?

Dette er det helt vanlig regner jeg med, når youtube ikke har en algoritme å gå etter hos nye brukere. Da kommer det som er populært opp. Jeg bruker youtube hver dag og hos meg dukker det opp videoer fra youtubere som jeg følger med på - det er videoer fra spill de spiller, morsomme videoer om memes/quizzes, karens og kevins, morsomme videoer om dyr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...