AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Skrevet 4. juli 2024 Jeg fødte for 3 år siden og venter nå barn nummer 2. Da vannet gikk (2 minutter før pressriene kom) var vannet blodig. Fikk aldri forklart noe om dette, og leser nå det kan være morkakeløsning? Er det normalt med blod i fostervann? Jeg blødde mye under fødsel, ca 1,2 liter. Vet heller ikke hvorfor men hadde høyt blodtrykk Anonymkode: fd767...867
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Skrevet 4. juli 2024 Det kan skyldes mange ulike ting. At man blør noe under fødsel er jo normalt. Du blødde totalt sett mer enn "normalt". Hva det skyldes kan kun helsepersonell potensielt svare deg på. Anonymkode: 1d484...2a8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg fødte for 3 år siden og venter nå barn nummer 2. Da vannet gikk (2 minutter før pressriene kom) var vannet blodig. Fikk aldri forklart noe om dette, og leser nå det kan være morkakeløsning? Er det normalt med blod i fostervann? Jeg blødde mye under fødsel, ca 1,2 liter. Vet heller ikke hvorfor men hadde høyt blodtrykk Anonymkode: fd767...867 Hvor mye blod, hvilken farge, hvilken konsistens, var det blod i vannet eller blodslim, hvilken lukt evt? Hvor høyt trykk, hvor lenge hadde du det, i hvilken setting hadde du høyt trykk? Under trykkrier- ikke så veldig merkelig å ha forhøyet blodtrykk når du har kjempe vondt. Typiske detaljer som er viktig å vite før man diagnostiserer noe og absolutt ikke noe noen på forum kan svare deg på. Snakk med helsepersonell, ikke google. Jordmor i kommunen, evt fastlegen, har tilgang til epikrisen din fra sist fødsel. Du kan også kreve innsyn i andre helse dokumenter fra sykehuset, husk du kan sjekke helsenorge for journalnotater (om du bor et sted hvor helsevesenet har dette tilbudet). Er det noe å bekymre seg for i dette svangerskapet vil de følges opp og tilrettelegges for i kommende fødsel. Anonymkode: c18b0...fde
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye blod, hvilken farge, hvilken konsistens, var det blod i vannet eller blodslim, hvilken lukt evt? Hvor høyt trykk, hvor lenge hadde du det, i hvilken setting hadde du høyt trykk? Under trykkrier- ikke så veldig merkelig å ha forhøyet blodtrykk når du har kjempe vondt. Typiske detaljer som er viktig å vite før man diagnostiserer noe og absolutt ikke noe noen på forum kan svare deg på. Snakk med helsepersonell, ikke google. Jordmor i kommunen, evt fastlegen, har tilgang til epikrisen din fra sist fødsel. Du kan også kreve innsyn i andre helse dokumenter fra sykehuset, husk du kan sjekke helsenorge for journalnotater (om du bor et sted hvor helsevesenet har dette tilbudet). Er det noe å bekymre seg for i dette svangerskapet vil de følges opp og tilrettelegges for i kommende fødsel. Anonymkode: c18b0...fde Jeg hadde høyt trykk pga svangerskapsforgiftning, husker ikke hvordan farge det var siden fikk totalt panikk men mener det var rød/rosa. Har spurt både jordmødre, leger osv og alle sier forskjellig. Står kun hvor mye jeg blødde i epikrise, ikke hvorfor. Jeg blødde før barnet eller morkaken var ute, og før jeg revnet og ble klippet så derfor det var rart. Det var en stor stor dam med blod allerede under pressrier Anonymkode: fd767...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå