AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Skrevet 4. juli 2024 Etter et par graviditeter har kroppen endret seg enormt. Jeg er 170 høy, veier 70 kg, og har en midje (målt 1cm over navel) på 95 cm 🙁 Altså hva skjer? Resten av kroppen er normalt slank, men jeg ser enda gravid ut nesten et år etter fødsel. Ikke bare er det skjemmende, men så mye fett rundt magen er jo farlig også. Jeg drikker ikke brus eller alkohol, spiser kun små mengder godteri/chips i helgene, lever ellers normalt aktivt. Ikke noe hardtrening pga vondt bekken. Jeg blir straks 37 år. Kan dette være alderen? 🙈 Noen som har hatt lignende problem og kan si noe om hva som har hjulpet? Anonymkode: 3c446...01f
Uanonym bruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Skrevet 4. juli 2024 Hvor mye veide du før graviditetene? Utfra beskrivelsene høres det ut som om du har en såkalt "eplefasong", dvs. at fettet legger seg rundt magen. Hvor man lagrer fett, synes ikke noe særlig før man får en del fett på kroppen. Du er jo innenfor normal BMI, men hvis du pleide å veie litt mindre før, kan det jo være sånn at den ekstra vekta har lagt seg rundt magen. En annen årsak kan være delte magemuskler etter svangerskap, slik at alt buler ut, uten at det egentlig dreier seg om for mye fett. Det er vanskelig å si uten å ha sett deg. Jeg tror neppe det har noe med alderen å gjøre. Hvis du hadde vært 15 år eldre, kanskje.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 Jeg fikk plutselig stor og rund mage etter at jeg fylte 40 år. Har ikke fått barn, så det er ikke knyttet til svangerskap for min del. Jeg er ganske aktiv i perioder, rolig i perioder, glad i sunn mat. Jeg drikker heller ikke alkohol eller sukkerholdig drikke, spiser mest planter og rent kjøtt/fisk og er ganske sunn. Likevel kom magen.. Det er aller verst rundt eggløsning og mensen. Jeg tror det er hormonelt og at det har noe med alderen å gjøre, eller nærmere bestemt med før-overgangsalderen å gjøre. Men jeg vet ikke. Anonymkode: 1077e...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå