Gå til innhold

Beroligende på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

siste årene har jeg begynt å hate å ta fly etter en episode med voldsom turbulens.

noen som har erfaring med beroligende tablett før flyturen? funket det?

rett for å bli avhengig, har utrolig stor respekt for medisiner… men går sikkert bra å ta en på hjemreise og avreise dag?

Anonymkode: 49c51...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker valium, virker bra på meg. 

Anonymkode: 1cfda...b9b

Blir du helt sykt sløv av det? 
vil ikke virke dopa 😂

Anonymkode: 49c51...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig flyskrekk, men tar ikke beroligende. Har hørt at man kan bli sløv og veldig engstelig samtidig. 

Anonymkode: 4e84c...2c4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir du helt sykt sløv av det? 
vil ikke virke dopa 😂

Anonymkode: 49c51...0fa

Jeg blir bare avslappet, samme virkning som noen øl uten å drikke.

Anonymkode: 1cfda...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke avhengig av beroligende etter to ganger. Men angsten for fly kan forverres, for neste gang du skal fly husker du at det gikk bra nå fordi du hadde tabletter, og så risikerer du bli mer redd neste gang du ikke har det.

Anonymkode: aabed...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Blir du helt sykt sløv av det? 
vil ikke virke dopa 😂

Anonymkode: 49c51...0fa

Jeg tar valium før presentasjoner. Har man veldig angst motvirker det sløvheten. Blir først sløv etterpå, men ikke sånn at jeg virker dopa.

Anonymkode: ee69b...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du blir ikke avhengig av beroligende etter to ganger. Men angsten for fly kan forverres, for neste gang du skal fly husker du at det gikk bra nå fordi du hadde tabletter, og så risikerer du bli mer redd neste gang du ikke har det.

Anonymkode: aabed...2da

Enig. Har brukt beroligende i årevis og dessverre blir det veldig raskt slik som beskrevet her.

Anonymkode: ddae0...8f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

siste årene har jeg begynt å hate å ta fly etter en episode med voldsom turbulens.

noen som har erfaring med beroligende tablett før flyturen? funket det?

rett for å bli avhengig, har utrolig stor respekt for medisiner… men går sikkert bra å ta en på hjemreise og avreise dag?

Anonymkode: 49c51...0fa

Hva tror du skjer dersom noe uforutsett skulle oppstå og flyet må evakueres, og du er dopa på medikamenter? 
Har opplevd at reisende ikke fikk være med fly på grunn av medikamentsløvhet. Har og sett folk sitte helt apatiske og halvsove, der reisefølget sa at personen måtte dopes for å klare å være med. I tillegg, en nødlanding, på grunn av feil på flyet. Hadde noen på det flyet vært dopa på medikamenter så hadde det ikke gått sørlig bra å få vedkommende av flyet. Hva måtte jeg gjøre etter den ubehagelige flyturen? Jo, kurere ubehaget med å fly igjen. 
 

Tål å stå i ubehaget eller hold deg unna fly. Alternativt er flyskrekk kurs bedre enn medikamenter. Begynner du først å ta en pille for alt som er ille, så er det lett å ty til pilleløsninger i andre situasjoner og. Så har du det gående med en lite konstruktiv måte å løse ubehag på. 

Anonymkode: 106cf...5bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Sobril når jeg flyr, blir ikke sløv og trøtt bare ganske likegyldig og rolig. For meg fungerer det bra, jeg har panikkangst og kunne ikke flydd uten. 

Anonymkode: 3731b...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste venninnene mine bruker beroligende når de flyr, det er nesten uten unntak. Ingen av de bruker medisiner til vanlig, kun de gangene de tar fly, tannlege og MR.

 

Anonymkode: 4ffc4...3de

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man risikerer å forsterke et problem. Det er mye bedre å finne tryggheten i situasjonen igjen. 

Har selv merket at enkelte situasjoner begynner å bli krevende, men om man velger å bare gjennomføre et-par ganger så forsvinner den følelsen igjen. 

Anonymkode: a37da...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt beroligende på tur hvis jeg ikke hadde prøvd det før og visste hvordan jeg reagerte. Noen merker lite, andre kan være uheldige, miste hukommelsen og bli "dritings". Ta en tablett hjemme først for å teste ut.

Anonymkode: 72eac...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behold heller sikkerhetsbeltet på under hele flygningen 

Anonymkode: 3b3fc...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 11.52):

Hei!

siste årene har jeg begynt å hate å ta fly etter en episode med voldsom turbulens.

noen som har erfaring med beroligende tablett før flyturen? funket det?

rett for å bli avhengig, har utrolig stor respekt for medisiner… men går sikkert bra å ta en på hjemreise og avreise dag?

Anonymkode: 49c51...0fa

Jeg synes allergitabletter hjelper mot uro. Den typen som gjør en trøtt, Zyrtec osv. Men jeg synes det tar noen timer før den git trøtthet og ro som bivirkning. 

Anonymkode: e99f9...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 12.52):

Hei!

siste årene har jeg begynt å hate å ta fly etter en episode med voldsom turbulens.

noen som har erfaring med beroligende tablett før flyturen? funket det?

rett for å bli avhengig, har utrolig stor respekt for medisiner… men går sikkert bra å ta en på hjemreise og avreise dag?

Anonymkode: 49c51...0fa

Ja. Er jo grusomt å sitte på fly. Folk fiser, tar armlenet ditt, puster på deg med dårlig munnånde. Hvis jeg tilbyr deg tyggis er det ikke fordi jeg er så innmari koselig, liksom. Ta en beroligende, du. 😬😬😬😬😬😬 ta 2. 😵 neida. Bare 1, selvfølgelig. Ikke 3, som jeg skrev. Det var bare tull. 

Anonymkode: c037f...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker valium før gynekologisk undersøkelse. Samboeren min er alltid med meg og han sier at han merker godt at jeg har tatt det fordi jeg er "treigere" i talemåte og kroppsspråk. Det er ikke slik at jeg er kjempe dopa. Jeg klarer å komme meg fra a til b med kollektiv uten problemer, men når jeg setter meg ned blir jeg fort trett. 

 

Anonymkode: 8f18b...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...