Gå til innhold

Matprisene øker jo hver uke, hva er dette for et spill? Jeg har fått NOK!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler på min lokale kiwi, ser at alt øker jo HELETIDEN! Hva fa*n er dette for noe tull? Nå var 150g kjøttbitene gått opp 2kr til, ny pris 54,90. Ikke så lengesiden disse kostet 20kr mindre, før prisene startet å øke.

Hadde det stramt før dette med 100% inntekt, men nå GIDDER  jeg ikke mer. Har kuttet ned på alt annet i livet, ferie blir det jo ikke. Ingen krise det, men nå driter jeg i det. Jobber sentralt, går en grense hvor mange timer man skal ha til jobb for å bo billig! 1 time hver vei er nok.

Sier opp jobben, hvorfor skal jeg stå der for å klare meg akkurat hver mnd? Når jeg kan leve på NAV, de skal jo gi meg mat og tak over hodet når jeg ikke eier noe. Slik lever jo endel av våre nye landsmenn, utnytter systemet totalt. 

Så har du strømpriser....en gal regjering som fucker opp hele livet vårt! Når skal vi ut i gatene å vise hvem som bestemmer?

Anonymkode: 3e8c7...ac3

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønna er det eneste som ikke øker. Men ta det rolig, det er en plan for å gjøre de fleste fattige.

Anonymkode: c6b29...3e5

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig, men tror det er kjedeligere å stå uten inntekt. Man kan ikke bare si opp jobb så forvente at nav betaler alt 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (10 minutter siden):

Det er kjedelig, men tror det er kjedeligere å stå uten inntekt. Man kan ikke bare si opp jobb så forvente at nav betaler alt 

Man kan faktisk det, står man uten penger og noen eiendeler så har man krav på det. 

Anonymkode: 3e8c7...ac3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli morsomt å se hvor langt de kan dra prisene før folket har fått nok.

Jeg har forstått at her til lands så godtar vi hva som helst for vi er for pysete til å stå opp for oss selv. Istedenfor å demonstrere i gatene som andre land gjør så betaler vi heller litt ekstra og syter om det.

Hva må til for at ting skal snu? La en hel folkemengde gå berserk nede i sentrum, tusenvis av folk stjeler fra butikker? Er det nødt å gå så langt for at regjering skal forstå?

Nei, vi er altfor dumsnille og regjeringen kan gjøre absolutt hva dem vil med oss.

  • Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan faktisk det, står man uten penger og noen eiendeler så har man krav på det. 

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Man har ikke krav på arbeidsledighetstrygd etter 18 uker etter man har sagt opp. Man kan sikkert gå sosialstønad, men den varer ikke evig den heller

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Handler på min lokale kiwi, ser at alt øker jo HELETIDEN! Hva fa*n er dette for noe tull? Nå var 150g kjøttbitene gått opp 2kr til, ny pris 54,90. Ikke så lengesiden disse kostet 20kr mindre, før prisene startet å øke.

Hadde det stramt før dette med 100% inntekt, men nå GIDDER  jeg ikke mer. Har kuttet ned på alt annet i livet, ferie blir det jo ikke. Ingen krise det, men nå driter jeg i det. Jobber sentralt, går en grense hvor mange timer man skal ha til jobb for å bo billig! 1 time hver vei er nok.

Sier opp jobben, hvorfor skal jeg stå der for å klare meg akkurat hver mnd? Når jeg kan leve på NAV, de skal jo gi meg mat og tak over hodet når jeg ikke eier noe. Slik lever jo endel av våre nye landsmenn, utnytter systemet totalt. 

Så har du strømpriser....en gal regjering som fucker opp hele livet vårt! Når skal vi ut i gatene å vise hvem som bestemmer?

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Har du vært arbeidsledig før eller levd på nav? Fordi det er ikke kult. Det dreper psyken din og ødelegger hodet. 

Anonymkode: 78586...824

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det stramt før dette med 100% inntekt, men nå GIDDER  jeg ikke mer. Har kuttet ned på alt annet i livet, ferie blir det jo ikke. Ingen krise det, men nå driter jeg i det. Jobber sentralt, går en grense hvor mange timer man skal ha til jobb for å bo billig! 1 time hver vei er nok.

Sier opp jobben, hvorfor skal jeg stå der for å klare meg akkurat hver mnd?

Anonymkode: 3e8c7...ac3

Du gidder ikke å spise mer, eller du gidder ikke å jobbe mer? Hvordan skal du få tak i mat med mindre penger, dyrke selv? Dumpster diving?

Anonymkode: 05652...9d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (3 minutter siden):

Man har ikke krav på arbeidsledighetstrygd etter 18 uker etter man har sagt opp. Man kan sikkert gå sosialstønad, men den varer ikke evig den heller

Du leste ikke svaret mitt.

Jeg kjenner til 18 ukers karantene.

Mr.Anon skrev (4 minutter siden):

Skal bli morsomt å se hvor langt de kan dra prisene før folket har fått nok.

Jeg har forstått at her til lands så godtar vi hva som helst for vi er for pysete til å stå opp for oss selv. Istedenfor å demonstrere i gatene som andre land gjør så betaler vi heller litt ekstra og syter om det.

Hva må til for at ting skal snu? La en hel folkemengde gå berserk nede i sentrum, tusenvis av folk stjeler fra butikker? Er det nødt å gå så langt for at regjering skal forstå?

Nei, vi er altfor dumsnille og regjeringen kan gjøre absolutt hva dem vil med oss.

Nordmenn er non forbanna feige idioter, hvem andre inviterer taliban til landet sitt med privatfly??? Er det mulig!!!

 

Anonymkode: 3e8c7...ac3

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (12 minutter siden):

Skal bli morsomt å se hvor langt de kan dra prisene før folket har fått nok.

Jeg har forstått at her til lands så godtar vi hva som helst for vi er for pysete til å stå opp for oss selv. Istedenfor å demonstrere i gatene som andre land gjør så betaler vi heller litt ekstra og syter om det.

Hva må til for at ting skal snu? La en hel folkemengde gå berserk nede i sentrum, tusenvis av folk stjeler fra butikker? Er det nødt å gå så langt for at regjering skal forstå?

Nei, vi er altfor dumsnille og regjeringen kan gjøre absolutt hva dem vil med oss.

Hehe. Tror du virkelig at folk gjør noe som helst? Nei. Uansett hvor mye de øker prisene, skal folk bare akseptere det. Klage på kg ja, men fortsette å betale...

Anonymkode: 3a7dd...58a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Lønna er det eneste som ikke øker. Men ta det rolig, det er en plan for å gjøre de fleste fattige.

Anonymkode: c6b29...3e5

Hvis lønna de ikke øker, må du seriøst skifte jobb. Du blir lurt.

Lønnsutviklingen har vært relativt heftig de siste par årene. Kansje ikke i takt med prisstigningen, men nok til at prisstigningen ikke skal føles så hardt som folk legger til grunn her. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hehe. Tror du virkelig at folk gjør noe som helst? Nei. Uansett hvor mye de øker prisene, skal folk bare akseptere det. Klage på kg ja, men fortsette å betale...

Anonymkode: 3a7dd...58a

Stemmer det, det finnes ikke ett eneste snev av Viking blod i oss igjen. 😥

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nordmenn er non forbanna feige idioter, hvem andre inviterer taliban til landet sitt med privatfly??? Er det mulig!!!

Hva pokker har det med saken å gjøre? 

Vi har vært del av en krig  over 20 år som i etterkant har blitt anerkjent som folkerettslig overgrep. Det absolutt minste vi kan gjøre i det bildet, er å være nøytral grunn for samtaler. 

99% av utfordringen du nå har med økende priser, er på grunn av internasjonal, uro og krig: all megling er et lite skritt for det bedre, selv overnfor at land som Afghanistan.  

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hehe. Tror du virkelig at folk gjør noe som helst? Nei. Uansett hvor mye de øker prisene, skal folk bare akseptere det. Klage på kg ja, men fortsette å betale...

Anonymkode: 3a7dd...58a

Selvfølgelig skal de betale! Hva faen er det som går av folk. Tror folk at ting er gratis?

Tror folk at butikker finner på priser helt av seg selv? Er man virkelig så totalt og gjennomført økonomisk analfabet at man ikke er i stand til å forstå hvordan næringslivet fungerer i et samfunn? 

Og LØSNINGEN på dette skal være VOLD?

Hvor fundementale hjernedød er vi blitt som folkegruppe når vi begynner å samle oss om kommunistiske og fasistiske verdier?

Endret av Druid
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Druid said:

 

99% av utfordringen du nå har med økende priser, er på grunn av internasjonal, uro og krig: all megling er et lite skritt for det bedre, selv overnfor at land som Afghanistan.  

Nei. Land som ikke deltar i aktiv krigføring sliter ikke (mer enn før) med disse problemene. Dette er selvforskyldte problemer, og jeg fråtser i gleden over at de som har stemt på dette nå må sjekke priser på dagligvaren eller regne på kronekursen for å se om de har råd til Granca i sommer. 

Anonymkode: 2f9de...b8d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart kommer folk til å gå inn i skogen å slakte elg uten tillatelse for å få kjøtt. 😂

Anonymkode: 7b2b7...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (14 minutter siden):

Hva pokker har det med saken å gjøre? 

Vi har vært del av en krig  over 20 år som i etterkant har blitt anerkjent som folkerettslig overgrep. Det absolutt minste vi kan gjøre i det bildet, er å være nøytral grunn for samtaler. 

99% av utfordringen du nå har med økende priser, er på grunn av internasjonal, uro og krig: all megling er et lite skritt for det bedre, selv overnfor at land som Afghanistan.  

For noe tull., er du politiker?

Er dette deg Støre? :o 

Anonymkode: 3e8c7...ac3

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig skal de betale! Hva faen er det som går av folk. Tror folk at ting er gratis?

Tror folk at butikker finner på priser helt av seg selv? Er man virkelig så totalt og gjennomført økonomisk analfabet at man ikke er i stand til å forstå hvordan næringslivet fungerer i et samfunn? 

Og LØSNINGEN på dette skal være VOLD?

Hvor fundementale hjernedød er vi blitt som folkegruppe når vi begynner å samle oss om kommunistiske og fasistiske verdier?

Hvorfor vold? Jeg mener at i andre land, som Frankrike, ville folk gått ut i gatene og protestert. Hvorfor skjer det ikke i Norge? 

Anonymkode: 3a7dd...58a

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at hvis man ikke gidder å jobbe, så sier man opp og får penger av NAV i stedet... Hvis man sier opp selv, får man ikke arbeidsledighetstrygd. Det eneste man eventuelt får da, er sosialstønad. Og det er ikke mye å leve av... Det er ikke sikkert du får det heller. Dersom du har sparepenger, blir du bedt om å bruke opp disse først. Dersom du eier ting av verdi (bolig, bil osv.), kan du bli bedt om å selge dette og leve av disse pengene.

Med andre ord - har du en jobb, bør du holde på den. Trives du ikke, så prøv å finne en annen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...