Gå til innhold

Spørsmål om hvilket hotellrom vi skal booke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har to barn på ett og tre år og skal booke vårt første hotellrom som familie på fire. Når jeg legger inn antall personer (2 voksne og 2 barn) så får vi treff på 2x twin room med 2 enkeltsenger som kan slås sammen til dobbeltseng og en sovesofa som kan slås ut til to soveplasser. 

De anbefaler å booke to rom av denne typen (altså totalt seks soveplasser). Har vi da lov til å booke bare ett rom (som i praksis er egnet til fire personer, selv om det kun er anbefalt til tre)?

Mulig jeg formulerer meg klønete men for å oppsummere: kan man booke et hotellrom til tre personer selv om man er fire? Babyen sover uansett sammen med oss, men det er jo også fire soveplasser. Og når det gjelder frokost, så kan vi godt kjøpe til en ekstra person i restauranten dersom det er sånn at vi egentlig bare betaler for tre personer på dette hotellrommet :) 

Anonymkode: efdd2...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har kun hatt et hotellrom når vi en sjelden gang har bodd på hotell med barn.

Kan det være hotellet du ser på ikke har flere ledige rom til fire personer, eller ikke tilbyr det i det hele tatt?

Anonymkode: e38c8...8d3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har kun hatt et hotellrom når vi en sjelden gang har bodd på hotell med barn.

Kan det være hotellet du ser på ikke har flere ledige rom til fire personer, eller ikke tilbyr det i det hele tatt?

Anonymkode: e38c8...8d3

Jo, sånn som jeg forstår det er rommet for 4 personer (anbefales hvis barna er under 13 år), men det kommer uansett opp 2x dette rommet selv om vi har lagt inn at de er ett og tre år så det var veldig forvirrende😅 barna er jo ikke store nok til å sove i egen leilighet/eget hotellrom uansett så vi må jo ha bare ett rom. 

Men jeg ser at når jeg trykker meg videre så bekreftes det at det er to voksne og to barn på det ene rommet med to dobbeltsenger og sovesofa, så jeg tror ikke vi gjør noe ulovlig :) de vil kanskje bare selge flere rom, forståelig nok! Er jo kjekt å kunne gjøre det når de blir tenåringer men det er en stund til😂

Anonymkode: efdd2...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi reiser ofte med barn, og jeg har oppdaget at det varierer etter hvilken bookingside man bruker. Av og til kan du booke et rom med dobbel sovesofa til fire personer på f.eks. hotels.com, men på booking.com må du velge to dobbeltrom. Jeg ville prøvd ulike nettsider, og hotellets egen nettside har ofte andre alternativer/begrensninger. Men vært nøye på å ikke "lure" bookingsiden ved å velge færre personer enn dere er, eller sette lavere alder på barna el.l.

Anonymkode: 36afd...c0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...