AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #1 Skrevet 4. juli 2024 Kan noen enkelt forklart si hvordan man bør gjøre det? Leste i en annen tråd at kaloriunderskudd som regel tærer på musklene og ikke fettprosenten. Jeg er i kaloriunderskudd på tredje uken, og det har gått veldig bra! Faster 16 timer i døgnet, så spiser ett måltid mindre enn før, spiser mindre middagsporsjon, trener mer og spiser mye mindre godteri/annet. Men har ikke gjort så veldig mye med maten jeg inntar, det går som regel i brødskiver/knekkebrød, egg, noen ganger salat med kikerter/kylling, smoothie, grønnsaker og vanlige middager (har små barn så fiskekaker med potet og rødkål, pasta med kjøttboller og salat, kylling og quinoa og salat, falafel, taco, altså middels sunt kanskje). Ønsker å gå ned mest mulig i vekt på kort tid (ca 10. kg), for så å trene mer styrke og øke muskelmassen. Det jeg lurer på nå er rett og slett om jeg mister mer muskelmasse enn fett av kaloriunderskuddet. Anonymkode: e1773...db7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Skrevet 4. juli 2024 Ja, det gjør du. Anbefaler deg å trene litt også mens du slanker deg. Anonymkode: fafe6...8e4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 ^ hvis jeg mister mer muskler enn fett så blir jo poenget mitt litt borte, jeg ønsker jo mer muskler på sikt. Hvordan bør jeg gjøre det da? Mindre kaloriunderskudd og mer styrketrening?å Anonymkode: e1773...db7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Skrevet 4. juli 2024 Nok proteiner på bekostning av fett og karbo, tung styrketrening x 3 per uke. Anonymkode: 3fdb5...bf0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #5 Skrevet 4. juli 2024 Tren styrke og spise mye protein. Er underskudde aggressivt nok mister du nok muskle uansett. Samme om du ikke trener eller spiser protein i det heile. Anonymkode: 2f7af...574 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #6 Skrevet 4. juli 2024 Hvorfor trener du ikke styrke nå? Vil du bevare muskler, så må du gjøre det. Vil også hjelpe på forbrenningen din. Men musklene forsvinner jo ikke, men blir mindre og svakere. Man kan jo veie 60 kg og se ganske dvask ut uten styrke, eller 70 kg og se veldig fit ut med styrke. Alt handler ikke om tallet på vekta. Anonymkode: 284af...a36 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #7 Skrevet 4. juli 2024 ^ Er hjemme med baby og små barn og oppussing av hus, så har ikke tid å dra til treningssenter. Styrketreningen blir derfor kroppsvekt/strikk hjemme, men skal prøve å gjøre dette mer i alle fall. Har ikke så mye muskler å bevare egentlig, ikke muskler jeg har trent opp tidligere i alle fall. Men vil for det om ikke ha mindre muskler, ønsker å bli bedre trent/mer muskler på sikt. Akkurat nå har jeg konsentrert meg om det jeg trodde var mindre fettprosent, fordi jeg la på meg 10kg under graviditet. Anonymkode: e1773...db7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #8 Skrevet 4. juli 2024 https://mennohenselmans.com/gain-muscle-and-lose-fat-at-the-same-time/ Anonymkode: c3ca4...eab
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #9 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan noen enkelt forklart si hvordan man bør gjøre det? Leste i en annen tråd at kaloriunderskudd som regel tærer på musklene og ikke fettprosenten. Jeg er i kaloriunderskudd på tredje uken, og det har gått veldig bra! Faster 16 timer i døgnet, så spiser ett måltid mindre enn før, spiser mindre middagsporsjon, trener mer og spiser mye mindre godteri/annet. Men har ikke gjort så veldig mye med maten jeg inntar, det går som regel i brødskiver/knekkebrød, egg, noen ganger salat med kikerter/kylling, smoothie, grønnsaker og vanlige middager (har små barn så fiskekaker med potet og rødkål, pasta med kjøttboller og salat, kylling og quinoa og salat, falafel, taco, altså middels sunt kanskje). Ønsker å gå ned mest mulig i vekt på kort tid (ca 10. kg), for så å trene mer styrke og øke muskelmassen. Det jeg lurer på nå er rett og slett om jeg mister mer muskelmasse enn fett av kaloriunderskuddet. Anonymkode: e1773...db7 Du kan ikke måle vekta om du skal trene! Det er ikke en enhet som fungerer! Jeg faster også 16 timer i døgnet (ikke mer enn 12 timer uken før mensen og ingenting under mensen, det frarådes for kvinner pga. hormoner), men nå som jeg trener så står vekta stille fordi jeg bygger muskler. Det synes ikke på vekta, men klærne passer bedre, midjen blir smalere. Du får bruke målebånd og måle deg rundt midje, rumpe, bryst, armer og lår om du vil se hva som faktisk skjer med kroppen din, eller ta bilder. Men å skulle se -10 kilo på vekta mens du trener, det går faktisk ikke! Anonymkode: 63695...de0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #10 Skrevet 5. juli 2024 Spis nok proteiner og tren styrke. Anonymkode: b83b0...ba3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #11 Skrevet 5. juli 2024 Hvis du ammer, så bør du ikke gå ned i fettprosent. Da gir du baby alle miljøgiftene du har akkumulert i fettet ditt. Ketose er bevist mange ganger å bevare mer muskler og forbrenne mer fett, i tillegg til bedre hormonbalanse, blodverdier osv. Spis mye animalsk og fokuser på fett og proteiner. Kutt karbohydrater, gjerne til 0 gram hvis du klarer. Jeg ser at du faster 16 timer, og da regner jeg med at du spiser store måltider og det er gunstig for å beholde muskler. Vi må spise større måltider med kvalitetsprotein enn mange gjør for å beholde / øke muskler. Aminosyren leucin er viktig for muskelsyntese og det er lite av den i planter. Anonymkode: 548a9...1d2 2
I Grosny Skrevet 7. juli 2024 #12 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.7.2024 den 12.05): ^ Er hjemme med baby og små barn og oppussing av hus, så har ikke tid å dra til treningssenter. Styrketreningen blir derfor kroppsvekt/strikk hjemme, men skal prøve å gjøre dette mer i alle fall. Har ikke så mye muskler å bevare egentlig, ikke muskler jeg har trent opp tidligere i alle fall. Men vil for det om ikke ha mindre muskler, ønsker å bli bedre trent/mer muskler på sikt. Akkurat nå har jeg konsentrert meg om det jeg trodde var mindre fettprosent, fordi jeg la på meg 10kg under graviditet. Anonymkode: e1773...db7 Jeg tror du skal roe ned litt på vektnedgangen (mindre og saktere), slik at du faktisk kan klare å trene på deg litt muskler. Det er lettest å bygge muskler når man har litt fett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå