Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer i 2 år. Elsker mannen, er utrolig tiltrukket av ham og syns han er fantastisk.

Men han gir sjelden eller aldri uttrykk for at han elsker meg, viser ikke at han er tiltrukket av meg og gir meg sjelden eller aldri komplimenter.

Jeg kjenner det tærer på meg emosjonelt, det er som om underbevisstheten min jobber for at følelsene mine for ham skal kjølne, for å beskytte meg mot å bli såret.

Leser at mange sier at man må si fra om hva man har behov for i er forhold.

Men hvis jeg må BE ham om å gi meg komplimenter eller om å kysse meg lidenskapelig - da blir det jo bare tomme gester uten innhold. Jeg vil jo nettopp at disse tingene skal komme som spontane uttrykk for at han har sterke følelser for meg.

Så blir jeg så utrolig glad og varm inni meg de sjeldne gangene han sier eller gjør noe som jeg tolker som uttrykk for sterk kjærlighet.

Så jeg bare går og venter og håper. Sier fine ting til ham og er kjærlig, men har begynt å begrense det også fordi jeg føler meg klengete og needy.

What to do?

Anonymkode: 2abbb...ef3

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innfinn deg med at du ikke kan få alt du ønsker deg.

Anonymkode: 6ea95...e7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon er viktig.

Jeg tenker at du har ingenting å tape på å fortelle ham at disse tingene er viktig for deg. Hvis han er glad i deg og vil deg det beste, er jeg sikker på at han ønsker å gjøre ting som du liker. Han må bare få greie på hva du liker at han gjør. Altså, kommunikasjon.....

Anonymkode: 4e438...f81

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg trodde også som deg en stund at hvis han bryr seg om meg så vet han at jeg liker dette og da ville han gjort det. Det føles bare feil å be om det, da er det ikke ekte, eller genuint. 

Vel, det er helt feil. 

Han er ikke tankeleser og hvis han oppriktig bryr seg om deg så vil han nettopp vise dette med å strekke seg etter å gjøre deg glad på de måtene du sier du setter pris på! Gi han en sjans i det minste! 

Han går sikkert lykkelig uvitende om at du dør litt innvendig av manglende oppmerksomhet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommunikasjon er viktig.

Jeg tenker at du har ingenting å tape på å fortelle ham at disse tingene er viktig for deg. Hvis han er glad i deg og vil deg det beste, er jeg sikker på at han ønsker å gjøre ting som du liker. Han må bare få greie på hva du liker at han gjør. Altså, kommunikasjon.....

Anonymkode: 4e438...f81

Ja jeg vet jeg er dårlig på kommunikasjon. Jeg er en sånn som hinter og sier ting indirekte (som faktisk er en væremåte jeg ikke syns noe om hos andre).  Men jeg er redd for å virke sutrete og dor å bli såret

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Trek said:

Jeg trodde også som deg en stund at hvis han bryr seg om meg så vet han at jeg liker dette og da ville han gjort det. Det føles bare feil å be om det, da er det ikke ekte, eller genuint. 

Vel, det er helt feil. 

Han er ikke tankeleser og hvis han oppriktig bryr seg om deg så vil han nettopp vise dette med å strekke seg etter å gjøre deg glad på de måtene du sier du setter pris på! Gi han en sjans i det minste! 

Han går sikkert lykkelig uvitende om at du dør litt innvendig av manglende oppmerksomhet. 

Huff ja. Men jeg er egentlig redd for at denne litt avmålte væremåten hans kommer av at han egentlig ikke er tiltrukket av meg eller elsker meg. Så jeg blir så redd for at han skal si noe som sårer meg veldig. Jeg vet at han har vanskelig med å «lyge», altså å si ting han ikke mener. Så hvis han da ikke mener at jeg er vidunderlig, så sier han det naturligvis ikke heller. 
Man sier da fine og gode ting til og ønsker masse nærhet og fysisk kontakt med dem men er gæren etter

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Trek said:

Vel, det er helt feil. 

Men hvordan la du dette frem selv da, og hva ble resultater? Hva sa han, og endret ting seg etterpå?

Skrevet

Jeg og kona er motsatt av dere.

Jeg har fortalt henne at kjærtegn er viktig for meg.

Hvis jeg merker på kroppen at jeg har underskudd melder jeg ifra, og hun fyller på.

Vanskeligere er det ei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Epictetus said:

Jeg og kona er motsatt av dere.

Jeg har fortalt henne at kjærtegn er viktig for meg.

Hvis jeg merker på kroppen at jeg har underskudd melder jeg ifra, og hun fyller på.

Vanskeligere er det ei.

Men føler du da er det er KJÆR-tegn eller at det er fysisk berøring ikke fordi hun lengter etter kroppen din men bare en mekanisk bevegelse som må til fordi du har gutt beskjed om at du ønsker det.

AnonymBruker
Skrevet

Min ex var veldig dårlig til å uttrykke kjærlighet verbalt. Jeg ba om mer og det ble bedre en periode, men det kom etterhvert fram at han følte det unaturlig å måtte uttrykke så mye kjærlighet hele tiden og at han syntes jeg krevde for mye. Men som deg gikk selvtilliten min i dass med så lite verbal oppmerksomhet.

Anonymkode: 27d98...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Jo, du må si ifra. Det betyr ikke at hans videre handlinger er falske eller påtatte, det betyr (forhåpentligvis) at han har tatt til seg ordene dine og forstår at du trenger en annen type omsorg enn han er vant til å gi. 

Jeg er den som trenger nærhet, kyss og kjærtegn for å trives, jeg både tar og gir, men han er ikke den typen. Han er den som heller gjør ting for meg, henter ting, lager mat osv. Det er greit det, men jeg trenger påfyll av mitt type kjærligshetsspråk også, og det er ikke nok at jeg gir ham det. Jeg trenger det tilbake også. I perioder føler jeg nesten på en slags avvisning, enda han ikke er avvisende, og da trenger jeg påfyll. Da sier jeg det til ham, og han tar det til seg. Han faller tilbake til eget kjærlighetsspråk etter hvert som jeg får nok påfyll, men det er fordi vi kommuniserer kjærlighet ulikt. Det handler om kommunikasjon, om å møte hverandres behov. 

Mulig jeg forklarte det teit, men det er ikke noe påtatt eller falsk ved kjærligheten hans, selv når jeg ber etter den.

Anonymkode: 24408...9f2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...hvis jeg må BE ham om å gi meg komplimenter eller om å kysse meg lidenskapelig - da blir det jo bare tomme gester uten innhold. Jeg vil jo nettopp at disse tingene skal komme som spontane uttrykk for at han har sterke følelser for meg...

Da må du bli sammen med en annen. 

Anonymkode: ea904...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må du bli sammen med en annen. 

Anonymkode: ea904...906

Men det vil jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet

Så klart kan man det. Er bare å be han ytre mer hva han føler for deg 

Anonymkode: 91b29...b25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så klart kan man det. Er bare å be han ytre mer hva han føler for deg 

Det er ikke så lett. Jeg frykter at han egentlig kun føler vennskap og er glad i meg, men ikke  elsker. Og hvis jeg skal be ham ytre mer hva han føler og det er  DET han føler blir det jo veldig vanskelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvordan la du dette frem selv da, og hva ble resultater? Hva sa han, og endret ting seg etterpå?

Jeg har vel lært at man må snakke om de vanskelige tingene. Andre forhold har gått i vasken fordi den ene eller begge ikke har klart å være ærlige eller tålt konflikter i stor grad. 

For min del så har det hjulpet mest å være veldig konkret. «Jeg hadde syntes det hadde vert så fint om du sier jeg er pen når jeg har pyntet meg. For når jeg spør om du synes denne kjolen var pen så vil jeg egentlig at du sier at jeg er pen, jeg vet du ikke egentlig bryr deg så mye om kjolen»😅 

«jeg hadde syntes det var veldig romantisk om du tok meg med på en tur til helga. Hvor vil du? Overrask meg!» 

«Jeg hadde satt så pris på en klem når du kommer hjem» Eller «hold meg hardt og kyss meg når du kommer hjem»

Det finnes så mange alternativer, du må se hva som passer deg, du vet jo ønskene dine. 

De fleste menn er interessert i å imøtekomme deg når du bokstavelig gir de veibeskrivelsen for å komme til målet. 

Ene eksen gjorde riktig nok ikke noe med det, men da døde jo følelsene bort til slutt. Jeg kunne vert enda tydeligere på at du må gjøre sånn og sånn for at jeg skal trives, men jeg vet ikke om det hadde funket egentlig. Avstanden mellom oss var nok for stor. 

Det er ikke noe i veien for å ønske seg mer nærhet, kjærlighet og romantikk. Jeg tror du ikke vil spørre fordi du er redd for at det kanskje ikke er så mye av det igjen. Men du må trosse redselen litt, for du får ingen endringer om du ikke endrer noe. 

At du trekker deg bort hjelper ingen ting, det skaper bare enda større avstand.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan faktisk helt fint be om det man trenger og ønsker seg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må du snakke med han om at det betyr mye for deg.

Det kommer imidlertid ikke til at han plutselig legger mye i kjærtegn og komplimenter, han gjør det for å glede deg. Ellers ville han gjort det allerede. 

Akkurat som at du nå gjør dette med han, fordi du ønsker det selv, mens det neppe betyr noe for han.

Jeg vet at kjærlighetsspråk er en klisje, men det er mye sant i det. Verken jeg eller mannen er noe glad i store ord, men begge legger mye kjærlighet i tjenester. Jeg bryr meg null om gaver, for han betyr det en del. Så jeg kjøper gaver, han gir knapt det "obligatoriske", fordi vi har snakket om hva det betyr for hver av oss. 

Anonymkode: 7611c...c71

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke så lett. Jeg frykter at han egentlig kun føler vennskap og er glad i meg, men ikke  elsker. Og hvis jeg skal be ham ytre mer hva han føler og det er  DET han føler blir det jo veldig vanskelig. 

Men hvis det er tilfelle, så er det vel greit å finne det ut først som sist 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man sier da fine og gode ting til og ønsker masse nærhet og fysisk kontakt med dem men er gæren etter

Nei, aldri gjort det. Aldri sagt "elsker deg". "Glad i deg" bruker vi innimellom.

Har hatt 20+ fantastiske år sammen, med mye kjærlighet. 

For meg er kjærlighet at det står en flaske vin på et rent kjøkken en dag jeg kommer sent hjem. Eller at han alltid tar min bil og fyller diesel og kjører den på vask, fordi jeg ikke liker det. At han kjører byen rundt for å finne mat jeg har lyst på om jeg er syk. Og at han alltid henter meg når jeg har vært ute og tatt noen glass, da han vet jeg hater taxi en sen kveld. 

Anonymkode: 7611c...c71

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...