Tantemor Skrevet 4. juli 2024 #1 Skrevet 4. juli 2024 Jeg pleier å bake det proteinbrødet med egg, cottage cheese og havregryn. Det skal være litt bakepulver i det, men idag mangler jeg det (gått tom). Kan jeg likevel få et greit resultat tror dere uten bakepulveret?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #2 Skrevet 4. juli 2024 Bakepulver jo hevingsmiddel da, så det spørs om det heller vil bli som en pannekake uten🫣 Anonymkode: da0f1...499
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 Du kan bruke natron om du har det. Uten hevemiddel så får du myke og flate kjeks. Men smaken er det samme! Jeg har bommet på hevemiddel i dem, og fikk flate myke kjeks. I stedet for å dele de opp å ha pålegg inni, så la jeg pålegg oppå, litt som polarbrød. Anonymkode: fb69e...450
Tantemor Skrevet 4. juli 2024 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2024 Oppdatering Jeg vet at bakepulver er hevingsmiddel, så derfor jeg var skeptisk til om det ville bli bra uten. Jeg bestemte meg for å prøve ut, og laget meg 4 små rundstykker av en fjerdedel av oppskriften. Altså med 1 egg, 100g ost og 100g gryn. Da ødela jeg ikke alt av ingredienser tenkte jeg. Rundstykkene holdt seg runde, like store. Når jeg delte dem var de ikke like porøse som med bakepulver bare, og nå sitter jeg og spiser de og smaken er lik som før. Så frokosten min ble bra 😛👌 Jeg skal uansett kjøpe inn bakepulver så jeg får bakt det som brød på riktig måte 😃 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #6 Skrevet 4. juli 2024 Så bra at det gikk noenlunde fint. Som en over her skriver, kan du bruke natron. Bakepulver er natron pluss en syre, så hvis du bytter ut bakepulver med natron må du tilføre litt syre. Egg er også hevemiddel, så det hjelper også. Anonymkode: ddb4f...50c
Annoyium Skrevet 4. juli 2024 #7 Skrevet 4. juli 2024 Skipper alltid hevingsmiddel i mine da ingrediensene uansett er så tunge at det ikke hever noe særlig. Blir alltid gode 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå