Gå til innhold

Ulldress lillelam størrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ulldress fra lillelam i str 86. Mitt barn begynner nå å bruke str 92, men tror dere ulldressen vil funke en sesong til? Hun er lang i beina og relativt slank så er kun i lengden på bukser vi er på størrelse 92 nå egentlig. 

Anonymkode: 61e4e...a7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å svare på. Mine har vokst litt i rykk og napp, og de har kunnet bruke flere størrelser om hverandre. Sånn at når 92 passet perfekt, brukte de gjerne fortsatt noen favorittplagg i 86, og noe i 98.

Hvis ulldressen passer nå, ville jeg i hvert fall ikke pakket den bort enda. Men jeg ville nok heller ikke regnet med at den holdt gjennom hele høsten, vinteren og frem til våren igjen. 

Anonymkode: 41d7a...74f

AnonymBruker
Skrevet

Mine er også slanke og lange i bena, men kunne bruke str 86 en stund selv om de var begynt å bruke str 92 i andre klær. Lillelam dressene er ganske romslige i størrelsen. 

Anonymkode: 965b7...ffd

AnonymBruker
Skrevet

Her ville den passet. 

Anonymkode: 36c01...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Lillelam er veldig romslige. Her brukte vi to dresser i 74 og 86 om hverandre, selv når han var nærmere 86 i størrelse.

Anonymkode: 1dbab...f1a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lett å svare på, og det er ikke lett for deg heller å anslå sånn ca hvilken størrelse som vil passe ut vinteren.

Mine har vokst i rykk og napp, og føler de ofte er mellom to størrelser. Det varierer også fra merke og type plagg. Akkurat dressene fra lillelam føler jeg har holdt ganske lenge, men for andre med lengre rygg så ville de kanskje ikke passet i en størrelse mindre. Det er jo ryggen som er det viktigste om den er litt kort/lang på armer og ben så går det som regel fint, men hvis den blir for kort fra skrittet til skuldrene så er det verre.

Anonymkode: afd18...924

AnonymBruker
Skrevet

Bruk så lenge den passer, husk at dresser skal ikke være helt stram oppi skrittet når barnet står fordi da blir det vondt å sitte. Opplever ikke lillelam som liten på str egentlig

Anonymkode: 63c51...b64

Skrevet

Kommer litt an på når barnet har sitt neste rykk eller napp i veksten egentlig. Ville tatt utgangspunkt i at den passer for høstsesongen og kanskje ønsket ny i større str til jul?

AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (47 minutter siden):

Kommer litt an på når barnet har sitt neste rykk eller napp i veksten egentlig. Ville tatt utgangspunkt i at den passer for høstsesongen og kanskje ønsket ny i større str til jul?

Ikke alle barn vokser i rykk og napp, min er 2,5 og har vokst helt jevnt hele tiden alt fra høyde, vekt og skostørrelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke alle barn vokser i rykk og napp, min er 2,5 og har vokst helt jevnt hele tiden alt fra høyde, vekt og skostørrelse. 

Ok :) Nå var det jo forsåvidt ts sitt barn dette gjelder og selv med jevn vekst vil jeg tippe ts får lillelam til å passe et halvår til. Om ikke kan hun kjøpe ny når hun ser den de har begynner å bli for liten for sitt barn :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...