Gå til innhold

Føler meg for uverdig og for gammel for hjelp med psyken..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29 år og har egentlig en uføresøknad sendt inn, men jeg ønsker hjelp. Jeg ønsker å jobbe og har søkt meg inn på studier til høsten (det blir da kun en av delene). Ønsker meg også en familie, et stabilt forhold, noe som ikke er i sikte i nærmeste fremtid).

Tror kanskje jeg er feildiagnostisert med borderline, og at jeg egentlig er bipolar eller har en annen diagnose. Ønsker virkelig ikke å leve slik mer. Har også alvorlig depresjon, angst, PTSD, Unnvikende PF, somatiseringslidelse, spiseforstyrrelse.. Jeg fikk ingen hjelp hos DPS for et par år siden, jeg ble heller verre. Så disse problemene har grodd sterkt fast i meg, jeg klarer ikke bryte mønsteret. Har 0 selvtillit.

Har prøvd meg i ulike jobber og det går aldri. Det som tynger meg mest i hverdagen er depresjonen og angsten, da det ofte er null energi eller ønske om å gå ut av huset. Prøver å trene, gå turer og være litt med venner. Er virkelig dette alt til livet? Har også mye privat som tynger ekstra nå, og alt er mørkt. Beklager at dette ble rotete er bare så fra meg, vil virkelig bli bedre.

Anonymkode: b9076...648

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For gammel? Du er kjempeung, selv var jeg inn og ut av dps flere ganger fra jeg var 18 til jeg var 46. Jeg følte ikke jeg fikk riktig hjelp, fungerte ikke i hverdagen - så kunne ikke gi meg. Fikk ikke riktig diagnose, som forklarte alt før jeg var 47. Først da fikk jeg til å jobbe med meg selv, for å få det bedre. 

Søk hjelp på nytt, be om ny utredning. Jo mer du vet, jo bedre forstår du deg selv. Da er muligheten større til å få det bedre.

Anonymkode: 3b3a7...5a6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i noenlunde situasjon som som deg i 2020 da jeg ble uføretrygdet, jeg var da 43, jeg har akkurat vært til ny vurdering på DPS, og fått innvilget ny utredning og behandling. Ikke gi opp, det er ALDRI for sent.

Jeg hanglet i mange år før det, og var ikke i mål med utdanning før jeg var 38, desverre ikke så mange år jeg fikk brukt utdanningen, i denne omgang, men jeg har ikke gitt opp å komme tilbake.

Anonymkode: 4974b...09e

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var snakk om en person på 70 år her... Du skjønner vel selv at du ikke er gammel når du er 29 år?

Anonymkode: 165e7...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...