Gå til innhold

Lyve om reisemål


Mayer

Anbefalte innlegg

Jeg har noen i familien som tidligere har blitt veldig engstelige når jeg har sagt jeg skal reise til USA. Og det virker som de var nervøse helt til jeg kom hjem igjen. Det er trolig p.ga. de mener USA er farlig og og veldig langt å fly til. Jeg har derfor sagt at jeg skal til Gran Canaria, for erfaringsmessig blir de ikke engstelige av det, siden det er mindre kriminalitet og kortere flyreise. Er det feil av meg å lyve om dette? Bør jeg oppklare det i etterkant av turen eller bare la det ligge? På en måte  kjennes dette så feil, men jeg gjør det for at ikke vedkommende skal sitte og trippe i 2 uker...

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis USA er et farlig reisemål skal du være glad du ikke har reisehistorikken min... Jeg ville bare sagt det som det er. Jeg har 3-6 turer til USA i året og selv om jeg synes USA har mistet av sin sjarm, har jeg aldri sett noe skummelt på noen av mine turer. 

Anonymkode: 529c3...c71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke giddet å lyve om slike ting. 

Anonymkode: 98f10...911

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis USA er et farlig reisemål skal du være glad du ikke har reisehistorikken min... Jeg ville bare sagt det som det er. Jeg har 3-6 turer til USA i året og selv om jeg synes USA har mistet av sin sjarm, har jeg aldri sett noe skummelt på noen av mine turer. 

Anonymkode: 529c3...c71

Jeg kan ikke si det som det er uten å risikere sterke emosjonelle reaksjoner. Hadde det vært så enkelt så hadde jeg selvfølgelig bare sagt det som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (14 minutter siden):

Jeg kan ikke si det som det er uten å risikere sterke emosjonelle reaksjoner. Hadde det vært så enkelt så hadde jeg selvfølgelig bare sagt det som det er.

Da kan personen øve på å takle det. Jeg ville aldri løyet, men vurdert om det var nødvendig å fortelle at jeg var bortreist.

Anonymkode: 83ebe...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kan personen øve på å takle det. Jeg ville aldri løyet, men vurdert om det var nødvendig å fortelle at jeg var bortreist.

Anonymkode: 83ebe...cfd

Jeg besøker dem jevnlig så måtte si det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da kan personen øve på å takle det. Jeg ville aldri løyet, men vurdert om det var nødvendig å fortelle at jeg var bortreist.

Anonymkode: 83ebe...cfd

Vedkommende sendte meg sms her om dagen, får de da beskjed om at de sender sms til USA? (Fra gammel telefon med taster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (26 minutter siden):

Jeg besøker dem jevnlig så måtte si det

Du må ingenting. Du trenger ikke si at du skal på ferie om du ikke vil.

Anonymkode: 83ebe...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må ingenting. Du trenger ikke si at du skal på ferie om du ikke vil.

Anonymkode: 83ebe...cfd

Besøker dem fast hver søndag, har gjort det i 10 år. Så hva skulle jeg si ..

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (9 minutter siden):

Besøker dem fast hver søndag, har gjort det i 10 år. Så hva skulle jeg si ..

Ingenting. Snakk om andre ting. 

Anonymkode: 83ebe...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingenting. Snakk om andre ting. 

Anonymkode: 83ebe...cfd

Så du mener ts bare skal ka være å dukke opp på søndag og når de spør om hvorfor begynne å snakke om noe annet?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (Akkurat nå):

Så du mener ts bare skal ka være å dukke opp på søndag og når de spør om hvorfor begynne å snakke om noe annet?

Jeg mener at ts problematiserer andres redsler og gjør det til sitt problem. Når ts vurderer å lyve om hvor de reiser ville jeg heller latt vær å si ifra hvor jeg var. Personlig ville jeg aldri latt som jeg var i syden når jeg egentlig var i usa. Jeg forstår ikke behovet. Andre mennesker må lære seg å tåle sine egne følelser. Men ts ønsker å beskytte de som blir stresset av at hen reiser, da er det lettest å ikke si noe.

Anonymkode: 83ebe...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært bortreist på en søndag på ti år?

Anonymkode: 30d0b...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ikke vært bortreist på en søndag på ti år?

Anonymkode: 30d0b...cc2

Jo det har jeg. Men da har de visst om der. Har aldri vært populært når jeg skal til USA. Jeg gjør dette for å unngå å belaste folk jeg bryr meg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (2 timer siden):

Så du mener ts bare skal ka være å dukke opp på søndag og når de spør om hvorfor begynne å snakke om noe annet?

Ja

Anonymkode: 5a087...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia høres veldig rart ut. Du er altfor avhengig av disse folka. 

Anonymkode: 5a087...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hele greia høres veldig rart ut. Du er altfor avhengig av disse folka. 

Anonymkode: 5a087...cc7

Det er snakk om ganske heftig angst hos den det gjelder. Derfor tar jeg jeg hensyn til dette, men vedkommende kan også bli skuffet hvis hen oppdager at jeg ikke snakket sant. Så det er et dilemma. Spør ikke om hjelp her for moro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du ikke har anledning til å komme på besøk på søndag. Hvorfor er det ikke nødvendig å legge ut om, si at du har andre planer. Det er jo sant. Du har faktiske ikke meldeplikt, og i hvert fall ikke hvis det utløser angst.

Anonymkode: dca4f...bf6

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (13 minutter siden):

Det er snakk om ganske heftig angst hos den det gjelder. Derfor tar jeg jeg hensyn til dette, men vedkommende kan også bli skuffet hvis hen oppdager at jeg ikke snakket sant. Så det er et dilemma. Spør ikke om hjelp her for moro skyld.

Jo, men en ting er å ta hensyn, en annen ting er å gå på eggeskall, noe du gjør. Hva om vedkommende, pga.angsten sin, skal si til deg "slutt å reise" eller noe sånt? Vedkommende må jobbe med angsten sin. Det er hens problem, ikke ditt. 

Anonymkode: 5a087...cc7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det, til min bestemor. Mine foreldre visste jeg var i Palestina. Planen var å ikke si noe siden jeg var student og bodde i en annen by så ville sannsynligvis ikke bli savnet. Men så ringte hun… «neida. Er i Trondheim. Her regner det»

Jeg mener det er ok, dersom du vet det vil gå utover livskvaliteten til vedkommende. Men da bør du sørge for at noen andre står som din nødkontakt, og at den personen vet. 

Anonymkode: 74a3a...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...