Gå til innhold

Hvor bor folk i Skien, og hvilke områder er regnet som bra/middels/dårlige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 3f03e...52d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

???

AnonymBruker
Skrevet

?????

Anonymkode: e7649...5db

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: e9518...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det hjelper om du skriver litt om hva du er ute etter og om du bor alene, med samboer eller om du har familie? Svarene vil komme an på mye. Personlig ville jeg heller bodd i Porsgrunn enn i Skien.

Anonymkode: 86828...aea

Skrevet

enig med den over, heller porsgrunn enn skien. gulset er no go det gjelder også klyve. kommer vel også ann på om du mener enebolig eller leilighet. gjerpensdalen mot siljan er ok, det gjelder også mælum mot ulefoss. men i de områdene er det vel nesten bare eneboliger

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje det hjelper om du skriver litt om hva du er ute etter og om du bor alene, med samboer eller om du har familie? Svarene vil komme an på mye. Personlig ville jeg heller bodd i Porsgrunn enn i Skien.

42 minutter siden, fenrir said:

enig med den over, heller porsgrunn enn skien. gulset er no go det gjelder også klyve. kommer vel også ann på om du mener enebolig eller leilighet. gjerpensdalen mot siljan er ok, det gjelder også mælum mot ulefoss. men i de områdene er det vel nesten bare eneboliger

Hvorfor er Gulset og Klyve no go? Hvorfor Porsgrunn enn Skien? 

Tenker på enebolig. Samboer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skien har dødt sentrum og dårlige kommunale tilbud enn Porsgrunn. Det er og mye problemer med mobbing og krigslitteratur ved enkelte skoler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skien har dødt sentrum og dårlige kommunale tilbud enn Porsgrunn. Det er og mye problemer med mobbing og kriminalitet ved enkelte skoler.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skien har dødt sentrum og dårlige kommunale tilbud enn Porsgrunn. Det er og mye problemer med mobbing og krigslitteratur ved enkelte skoler.

Hvor er folk hen da, om de ikke er i sentrum?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hjemme.

Er det så galt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det så galt?

Ja. Porsgrunn er ikke sånn. 
(min erfaring)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På Herkules. 
Jeg liker både Rising, Falkum og Gimsøy som sentrumsnære boområder. Gulset har god tilgang til marka. Klyve har også fine turområder og er i gangavstand til Porsgrunn sentrum. 
Veldig mange liker Kleiva godt, jeg synes det er litt kronglete med bil. 
Alt avhenger jo av behov. Vi trenger ikke barnehage eller skoler, så det er ikke en faktor for oss. Rising liker jeg kanskje best fordi det er ganske landlig, samtidig som det er gangavstand til togstasjonen og sentrum. 

Anonymkode: 755c2...127

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

mange invandrere rundt gulset fra forsjelige land, mye mobbing fra dem da de er i flertall

AnonymBruker
Skrevet
fenrir skrev (7 minutter siden):

mange invandrere rundt gulset fra forsjelige land, mye mobbing fra dem da de er i flertall

Det er jo ikke sant, kjære vene. 

• Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke sant, kjære vene. 

det er nå min erfaring, har selv en i familien som flyttet fordi barna ble plaget

AnonymBruker
Skrevet

Har kjente på Falkum, det er et hyggelig område. Men hvorfor ønsker dere å flytte til Skien, er det pga jobb? Eneste som ville fått meg til å vurdere Skien, er hvis jeg utelukkende skulle vanket i marka, og ikke hadde behov for byliv. For Skien er virkelig et kjedelig sted sånn sett. Porsgrunn gir litt mer byfølelse. 

Anonymkode: fffc4...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok valgt Porsgrunn. Sentrum har blitt ganske koselig 😊 Vi skal flytte dit selv og ser etter bolig på Bjørntvedt, sentrum eller Osebakken. 

Anonymkode: 77af2...dfa

AnonymBruker
Skrevet
fenrir skrev (3 timer siden):

det er nå min erfaring, har selv en i familien som flyttet fordi barna ble plaget

Det foregår helt sikkert mobbing der som alle andre steder, men det er både drøyt og rasistisk (og direkte feil) å si at det er fordi det er for mange med utenlandsk bakgrunn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...