AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Skrevet 3. juli 2024 Jeg er periodevis veldig nede, for øyeblikket. Tror jeg tar lure grep for å komme gjennom, men av og til er det bare å sette ene foten foran den andre. Bakgrunn: Var gjennom et traume i høst, der jeg over tid hadde veldig høy belastning. Det merkelige er at jeg holdt til ting bedret seg, men at jeg rett og slett falt litt sammen etter dette. Følte meg helt matt. (Arb3idsbelastningen min har også vært høy i år). I tillegg forelsket jeg meg dypt i en mann som er opptatt, i denne perioden. Har ikke og vil ikke gjøre noe fremstøt, men det virker rett og slett som det ikke går over. Nå føler jeg litt på at jeg er for gammel til at ting kan gå bra. Tror ikke det har så mye med alder å gjøre, men er nok mer et uttrykk for at ting har vært for tøffe i år. Så hadde vært veldig fint å høre om noen damer over 40 har gode dager. Anonymkode: 6a902...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 Ingen som har noen beroligende historier til mer? Anonymkode: 6a902...ee0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Skrevet 4. juli 2024 Du er din egen lykkes sme. Følelser er vanskelige å gå foruten, men du kan velge å ta noen nye valg i livet som kan føre deg på en vei hvor du trives mer. Hvaed å komme seg ut blandt andre menn? Vil du reise? Vil du endre noe på jobben om beskatningen er for mye? Er det noe du har hatt lyst til men ikke tørr/har hatt tid til? Anonymkode: 91e84...7eb 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #5 Skrevet 4. juli 2024 Jeg tror det er mange damer over 40 som har det bra. Man er ikke så gammel enda. Det går nok fint😃 Jeg har hvertfall fått det litt bedre nå som 41-åring enn den knekken jeg fikk som 40- åring. Anonymkode: 02e7c...fa0 2
Grüner Skrevet 4. juli 2024 #6 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er periodevis veldig nede, for øyeblikket. Tror jeg tar lure grep for å komme gjennom, men av og til er det bare å sette ene foten foran den andre. Bakgrunn: Var gjennom et traume i høst, der jeg over tid hadde veldig høy belastning. Det merkelige er at jeg holdt til ting bedret seg, men at jeg rett og slett falt litt sammen etter dette. Følte meg helt matt. (Arb3idsbelastningen min har også vært høy i år). I tillegg forelsket jeg meg dypt i en mann som er opptatt, i denne perioden. Har ikke og vil ikke gjøre noe fremstøt, men det virker rett og slett som det ikke går over. Nå føler jeg litt på at jeg er for gammel til at ting kan gå bra. Tror ikke det har så mye med alder å gjøre, men er nok mer et uttrykk for at ting har vært for tøffe i år. Så hadde vært veldig fint å høre om noen damer over 40 har gode dager. Anonymkode: 6a902...ee0 Det var jo et veldig pessimistisk syn du har på å bli eldre, da! Fint å høre om damer over 40 har gode dager??? 😳 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #7 Skrevet 4. juli 2024 Fikk et helt nytt liv da jeg ble mamma som 41-åring. Måtte gi slipp på mye av det livet jeg hadde, men fikk mye mer igjen. Det ble spennende og utfordrende år! Anonymkode: e87d6...d49 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #9 Skrevet 4. juli 2024 Jeg er 52 og har det veldig bra. Ble singel i en alder av 45, det beste som har skjedd meg, bortsett fra barna mine. Kjøpte meg leilighet, kun minste som bor med meg, de andre er etablert. Økonomien er ok, hverdagene flyter lett, gjør stort sett som jeg vil. Har en kjæreste, men blir ikke aktuelt å flytte sammen. Anonymkode: 7b5ea...c31 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #10 Skrevet 4. juli 2024 Tok ny utdanning og fikk drømmejobben. Anonymkode: d0d03...961 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #11 Skrevet 4. juli 2024 Etk skrev (7 minutter siden): Er 49 og har aldri hatt det bedre! 🤩 Midt i overgangsalderen? Anonymkode: 7b8a1...24e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #12 Skrevet 4. juli 2024 Livet har stort sett vært en opptur etter 40. Fått bedre råd, mer interessant jobb, ungene begynner å bli større, dater litt, tatt opp igjen gamle interesser som også gjør at jeg er mer sosial, har generelt bedre styring på alt. Gikk gjennom et samlivsbrudd da jeg var 38, tok et par år å komme ovenpå igjen. Nå er jeg 47 og livet er generelt tipp topp. Anonymkode: 39765...14e 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #13 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Midt i overgangsalderen? Anonymkode: 7b8a1...24e Gjennomsnittlig er man vel 53 eller noe sånt når man kommer i overgangsalderen, Og noen av oss er heldige og får ikke så mange plager. Anonymkode: e87d6...d49 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #14 Skrevet 4. juli 2024 Jeg er 60 og har det helt fantastisk. Anonymkode: 5019f...f58 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #15 Skrevet 4. juli 2024 Jeg sitter i samme båt som deg. Kunne tenke meg å reise til nye steder å treffe nye folk, men tør liksom ikke alene. Hva om du og jeg slår oss sammen så vi blir litt tøffere, og finner på litt ting sammen i håp om å finne lykken et eller annet sted? 🌻 Gi meg et lite pip, så finner vi it av det sammen! K45 Anonymkode: 19292...08c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #16 Skrevet 4. juli 2024 Takk for svar! Jeg er nok nedkjørt pga det som hendte i høst, og det hjalp ikke på å bli så sinnsykt forelsket i en jeg ikke kan få. Når jeg møter han, virker alt lysere og lettere. Uten han er alt tomt. Veldig godt å høre at det ikke er for sent. Har jo håpet om at ting kan snu, men har vært et tungt år. Ts Anonymkode: 6a902...ee0
Bombasi Skrevet 4. juli 2024 #17 Skrevet 4. juli 2024 Jeg er mann da, men jeg sniker meg inn i tråden likevel. For det høres ut som du tror at du pga alderen din begynner å nærme deg slutten. La meg gi deg et perspektiv: Gjennomsnittlig levealder på kvinner i Norge er i dag over 84 år. La oss si at du er 42 år, som vil si at du har levd bare halve livet ditt hittil. Altså du har 50% igjen. Fjerner man årene før 16 år, som var en oppvekstfase veldig mange husker lite av, så vil det si at du har levd kun 26 år av voksenlivet ditt, og har enda 42 år igjen. Med andre ord har du 62% av voksenlivet ditt igjen å leve. Det går jo ikke an å kalle seg gammel da. Og ting skjer rundt deg hele tiden. Du, arbeidslivet ditt, samfunnet, politikken, forskning og menneskene rundt er i konstant endring. Alt er ikke like bra, men oppi dette finnes det utrolig mange lyspunkt og høydepunkt. Om 5, 10, 15, 20 år ser ting helt annerledes ut, og enda da har du mye av livet ditt igjen. Så ha tro på livet, se framover og vær tålmodig. For jeg tror du enda har tilgode å oppleve ditt livs beste øyeblikk. 6 2 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #18 Skrevet 4. juli 2024 Jeg fikk en ny interesse/hobby som etter hvert ballet litt på seg. Jeg har alltid tenkt at livet mitt har vært ok og jeg har vært glad i livet, men gjennom denne nye interessen har jeg opplevd så mye intens glede, vennskap og samhold med andre som driver med det samme. Trodde ikke noe sånt var mulig. Håper jeg kan leve til jeg blir 100 så jeg får være med på masse som har med dette å gjøre. Rådet mitt må bli å være nysgjerrig og ikke lukket. Prøv noe nytt og annerledes. Anonymkode: 56087...1f1 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #19 Skrevet 4. juli 2024 Er mye mindre sliten nå (er 42) enn jeg var i 30årene. Barna et større og klarer mye selv, og plutselig er egentid en realitet for meg igjen. Tatt opp igjen gamle hobbyer og fått et par nye. Livet smiler. Men har full forståelse for hvordan du føler deg, ts. Hadde en skikkelig knekk for ca fem år siden. Heldigvis kommer man seg gjennom tunge perioder. Man må bare ta tiden til hjelp. Anonymkode: b94af...7c7 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #20 Skrevet 4. juli 2024 Tusen takk! Er jo bra folk her på kg Har mye bra i livet mitt, og barna begynner å bli store og selvstendige. Problemet er bare at jeg situasjoner og med folk jeg vanligvis elsker å være sammen med, kan føle meg helt nede. Skal roe ned, nå som jeg tar ferie. Og prøve å gjøre ting jeg liker og få litt alenetid. ts Anonymkode: 6a902...ee0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå