Gå til innhold

Hvorfor blir jeg klissete i t-sonen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nytt av året er at jeg blir klissete i huden i ansiktet, selv i de tilfellene der jeg ikke har brukt noen som helst produkter foruten en rens jeg har brukt i mange år. Jeg har også fått tusen små nupper i panna. 

Hva kan dette bety? Jeg er 42, forresten.

Anonymkode: f3c48...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hud som er oljene har nok fett men mangler fukt. Huden vil produsere mere olje for å prøve å holde på den lille fukten som er i huden.

Jeg ville brukt produkter som gir fukt. Det hjelper ikke å droppe fuktighetsprodukter da vil kun huden kompensere med å produsere enda mer olje.

Viss huden din er dehydrert vil det ta en stund før dette kommer i en viss balanse. Men hud som blir blank vil ikke bli 100% matt.

Hudpleie må også tilpasses årstid. Gel cream kan være bedre for de som trenger fukt fremfor fett. Fuktmasker over natten.

Anonymkode: a2ae5...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hud som er oljene har nok fett men mangler fukt. Huden vil produsere mere olje for å prøve å holde på den lille fukten som er i huden.

Jeg ville brukt produkter som gir fukt. Det hjelper ikke å droppe fuktighetsprodukter da vil kun huden kompensere med å produsere enda mer olje.

Viss huden din er dehydrert vil det ta en stund før dette kommer i en viss balanse. Men hud som blir blank vil ikke bli 100% matt.

Hudpleie må også tilpasses årstid. Gel cream kan være bedre for de som trenger fukt fremfor fett. Fuktmasker over natten.

Anonymkode: a2ae5...1e2

Takk for at du tok deg tid! Jeg har ikke tenkt på det som oljete siden det kjennes så klissete ut, men kanskje det er det det er ☺️ 

Ts

Anonymkode: f3c48...50c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...