Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei fine kvinner💖

jeg har tydd til sosiale medier og prøvd å finne ut av ting der, syns det rett og slett ble litt forvirrende så spør her 

er set noen som vet hva ulike støtter jeg kan få som student og gravid? Jeg vet om ekstra stipend og slikt, men har sett og hørt at jeg kan og bør søke om ditten og datten også! Blir litt surr i topplokket, noen som har erfaring med dette? Eventuelt hva jeg ikke bør gjøre? 

Og enkelt og greit, kan noen fortelle hvor mye penger de satt igjen med til sammen av de ulike støttene dere fikk? 

tusen takk og god mamma tid om du skal ha / har det🥰

Endret av Begr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk engangsstønad pluss ekstra stipend da jeg var student og fikk førstemann. Vet ikke om noen ekstra stønader, men om du kan få det i tillegg så er jo det supert. Spørs vel mye på din livssituasjon ellers - hvis det er ekstra stønader fra nav du sikter til, så ta en telefon til dem og prat med en veileder ☺️ Lykke til!

• Hjerte 1
Skrevet

Er det snakk om vgs eller høyere utdanning? Lånekassen gir tillegg om du føder mens du går skole (om du tar eksamen), og tillegg om du har små barn fra før 

Skrevet
Mymlen skrev (1 time siden):

Er det snakk om vgs eller høyere utdanning? Lånekassen gir tillegg om du føder mens du går skole (om du tar eksamen), og tillegg om du har små barn fra før 

Det er snakk om bachelor / master ja, ikke videregående 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk overgangstønad + ekstra støtte av lånekassen.

Anonymkode: 61f9d...55a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke få barn når man ikke er avhengig av alle stønader for å forsørge barnet... 

Anonymkode: 00a79...1bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke få barn når man ikke er avhengig av alle stønader for å forsørge barnet... 

Hvorfor kommentere noe tåpelig som dette? Du vet ingenting om økonomien til TS. Har man rett på stønader, burde man takke ja. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Foreldrepenger er en stønad. Så da betyr det jo at typ alle i Norge som får barn får stønad. 

Anonymkode: f4fdc...954

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen som sbsolutt ikke har stått opp på rett side idag ja. Jeg er faktisk ikke gravid eller bachelor/master student engang, og har per dags dato arbeid på sykehjem med stabil lønn :) syns du skal holde tåta di godt klappet igjen når du ikke har svar på spørsmålet engang. Jeg lurte pga har hørt mye om det, og selv ønsker barn før en viss alder, som må skje i en studentperiode. 
det finns mange som er totalt avhengig av stønader som stipend for å få det til å gå rundt med baby, vil heller hatt en mor som tyr til stipend enn slik negativitet som du sprer! 
God dag videre til deg også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊 Jeg fikk barn etter ett år fullført på et masterstudie (gikk gravid frem til sommerferien og fødte på høsten). Jeg fikk da ca. 14-15 000 i mnd til sammen etter å ha søkt om foreldrestipend fra Lånekassen. Mottok også engangsstønad. Det gikk kjempefint, men hadde samboer som tjente greit. Hadde så mye tid til tilvenning, korte dager i barnehagen og lite stress ved sykdom. Man kan være mye hjemme så lenge man møter opp 80% av tiden hvor jeg studerer. Alt i alt - så verdt det! 🥰 

Anonymkode: b7d15...e1e

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...