Gå til innhold

Sandnes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det stemmer som en sier her, at det kun tar 10 minutter med tog fra Sandnes til Stavanger, synes jeg ingen her bør klage!!

Hilsen distriktsberte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sandnes er en kjempeby, en liten koselig by med gågada midt i. Det er uteliv og noen kaffebarer. Det er 10 min med tog til stavanger som andre her sier.

Men og det er ett stort men om du er avhengig av barnehageplass. Pr i dag står 1000 unger på venteliste på barnehage, så er du avhengig av det må du ha plass i dag der du bor og søke overflytningsplass.

Skrevet

Jeg har bare vært på besøk i Sandnes og Stavanger, og er ikke så godt kjent der. Men jeg synes da at Sandnes er en koselig liten by, med både cafeer, restauranter og utesteder. Og som andre påpeker, så er Stavanger bare et steinkast unna (byene har jo omtrent vokst sammen nå) - dersom du skulle ønske å dra dit (Stavanger er også koselig da, bare så det er sagt!), de to byene utgjør nesten en storby til sammen. Blir som å bo i den ene enden av Oslo (jada, ble vel en litt teit sammenligning, men...)

Hvordan det er med bolig/leieprisene i Sandnes kontra Stavanger aner jeg ikke, om det hadde vært billigere i Sandnes hadde jeg helt klart prioritert den byen. Tror du kommer til å overleve fiiiint, jeg! :)

Skrevet
Men jeg synes da at Sandnes er en koselig liten by, med både cafeer, restauranter og utesteder.

Helt enig. Det er en hyggelig by.

Skrevet
Ja, kildebruken min er heller ukritisk.

:hoho:

Forresten så får du ikke lov til å flytte til Sandnes. :tunge1: Bare så det er sagt. ;)

Gjest Mayamor
Skrevet

Samboer er fra Sandnes, nærmere bestemt Malmheim.

Vi bor utenfor Bergen.

Det er nok lenger til Bergen sentrum fra oss enn fra Sandnes til Stavanger.

Det er iallefall koselig å være på besøk hos svigerfar.

Jeg liker Sandnes og Stavanger jeg.

Mayamor

Skrevet

Født og oppvokst i Stavanger.

Bodd i Oslo, og bor nå på Gausel, et sted midt mellom Stavanger og Sandnes.

Jeg drar mye heller til Sandnes enn Stavanger når jeg skal handle av mange grunner.

1. Det er lettere å parkere, mindre kav og stress.

2. Det er billigere og ofte gratis med parkering.

3. Det er mye koseligere, mer intimt.

4. Det er bedre service.

5. Det er bedre utvalg i butikkene.

6. Mange gratis og billige arrangementer.

Eks: Sandnesdagene-klovner, dyr, gratis aktiviteter for barna midt i koselig gågate. Det er helt spesielt og barna koser seg alltid.

UteKonserter m.m

7. Helt ny Kino, besøkes mer og mer av Stavangerfolk.

Gjest Maikana
Skrevet

Jeg tror Sandnes kommer til å utvikle seg og blomstre i årene som kommer. Stavanger er jo europeisk kulturby i 2008 og dette kommer helt sikkert til å få en innvirkning på Sandnes også.

Det er koselige kafeer i Sandnes, og Pastabakeriet som ligger vegg i vegg med Gamlaværket er helt topp for lunsjer med venninner eller en rolig stund med aviser og kaffe. Ellers er jo Charles og di, og Ostebutikken i Langgata nyere tilskudd til byens kafe og restaurant tilbud.

Om sommeren er det kun snakk om noen minutters kjøretur før man er på jærstrendene, og det er tross alt ikke mer enn en kort togtur til Stavanger dersom man vil på Glamat festivalen eller lignende. Kinoen er kjempeflott (om enn noe dyr, men det er kanskje ikke så mye billigere andre steder?) og det er nyoppusset på Residence hvor man kan slappe av med en kaffe først.

Tror husleia er lavere i Sandnes enn Stavanger, og shoppingmulighetene er kjempebra med Kvadrat ca 5 min fra sentrum. Og finner man ikke det man trenger der er jo Stavanger kun 10 min unna. Helt uproblematisk.

Noen storby er det jo ikke, men som småby synes jeg absolutt at Sandnes har noe å fare med.

Det er min mening. ;)

Skrevet
Jeg tror Sandnes kommer til å utvikle seg og blomstre i årene som kommer. Stavanger er jo europeisk kulturby i 2008 og dette kommer helt sikkert til å få en innvirkning på Sandnes også.

Stavanger skal være europeisk kulturby sammen med Sandnes

Gjest Maikana
Skrevet
Stavanger skal være europeisk kulturby sammen med Sandnes

Ja, der ser du. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...