Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #21 Skrevet 15. februar 2006 Sandnes kommune er med 58.604 innbyggere Norges 9. største kommune (8. største by). (http://www.sandnes.kommune.no) Så det var ikke feil det som ble skrevet over her. Wikipedia skriver om innbyggertallet i 1980 - det har visst skjedd litt siden den gang. Ja, dere klarte å skremme vettet av meg. Tror glatt vi hopper over et år på vestlandet jeg. Jeg hadde en følelse av at det var litt sånn... off. Takk for hjelpen alle sammen!
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #22 Skrevet 15. februar 2006 (http://www.sandnes.kommune.no) Så det var ikke feil det som ble skrevet over her. Wikipedia skriver om innbyggertallet i 1980 - det har visst skjedd litt siden den gang. Ja, dere klarte å skremme vettet av meg. Tror glatt vi hopper over et år på vestlandet jeg. Jeg hadde en følelse av at det var litt sånn... off. Takk for hjelpen alle sammen! ← Baserer du en avgjørelse om å flytte for et år på svar du får fra KG?
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #23 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Baserer du en avgjørelse om å flytte for et år på svar du får fra KG? ← Ja, kildebruken min er heller ukritisk. (Og som du har sitert meg på så skriver jeg at jeg hadde en følelse av at det ikke var det helt store. Og fikk jo bekreftet at andre hadde samme inntrykk som meg.) Endret 15. februar 2006 av Matahari
Væren Skrevet 15. februar 2006 #24 Skrevet 15. februar 2006 Æh - dette ble litt sånn: "Nei, forresten, hvis alle sier den er så dårlig, så tror jeg ikke jeg kjøper den CD'en, likevel...!!!" Hvorfor ikke ta en helgetur til Sandnes og gjøre deg opp din egen mening?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #25 Skrevet 15. februar 2006 Sandnes er en koselig by. Bor ikke der selv, men midt mellom stavanger og sandnes. Cafe og publiv er veldig bra, med flere meget bra utesteder. Meglaren er en resturant/pub/diskotek, en veldig populær plass i flere år. Kvadrat ligger 3min biltur utfor sentrum, kjempe handlesenter, hvor du finner alt. Gå gaten i sentrum er også en koselig gate med mange butikker. Sandnes består av flere bydeler rundt sentrum. I nesten hver bydel har jeg hørt at det er bra med barnehagedekningen, men kjenner ikke konkret til dette. Så til alle dere som rakker ned på sandnes vil jeg bare si: De tar seg selv ikke så forbanna høytidlig som de inngrodde stavanger folket, de er svært lite motakelig for folk fra andre steder. Mye lettere å komme i kontakt med sandnes-folket. Men det er min mening utfra egne erfaringer og andres. Egentlig merkelig at det er så stor forskjell på to byer som ligger så nær hverandre. Skulle jeg bosatt meg igjen tror jeg at jeg ville valgt sandnes-sør område.
Væren Skrevet 15. februar 2006 #26 Skrevet 15. februar 2006 Var ikke vondt ment, altså!!! Du bestemte deg liksom bare så fort!!!
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #27 Skrevet 15. februar 2006 Æh - dette ble litt sånn: "Nei, forresten, hvis alle sier den er så dårlig, så tror jeg ikke jeg kjøper den CD'en, likevel...!!!" Hvorfor ikke ta en helgetur til Sandnes og gjøre deg opp din egen mening? ← Det var ikke store avgjørelsen. Det var på et rimelig hypotetisk plan. Så tanken ble forkastet like kjapt som den dukket opp. Derav lite grundig research. Og som sagt var jeg aldri særlig positiv til ideen.
vilde Skrevet 15. februar 2006 #28 Skrevet 15. februar 2006 . Så til alle dere som rakker ned på sandnes vil jeg bare si: De tar seg selv ikke så forbanna høytidlig som de inngrodde stavanger folket, de er svært lite motakelig for folk fra andre steder. Mye lettere å komme i kontakt med sandnes-folket. Men det er min mening utfra egne erfaringer og andres. Egentlig merkelig at det er så stor forskjell på to byer som ligger så nær hverandre. ← Det er vel ganske kjent etterhvert hva siddiser mener om alt sør for Stavanger
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #29 Skrevet 15. februar 2006 Det er vel ganske kjent etterhvert hva siddiser mener om alt sør for Stavanger ← Ganske så kjent hva rogalendinger mener om siddiser også.... eller byass'r som de også kalles!!
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #30 Skrevet 15. februar 2006 Ganske så kjent hva rogalendinger mener om siddiser også.... eller byass'r som de også kalles!! ← Er ikke de som bor i Stavanger rogalendinger?
SissiB Skrevet 15. februar 2006 #31 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Det er vel en kjent sak hva folk fra Stavanger mener om Sandnes. Og motsatt. Synes Sandnes er en koselig by jeg. Selvsagt er Stavanger mer urban, men det skulle da også bare mangle i og med at den er dobbel så stor. Bor ca 59.000 mennesker i Sandnes, så den er ca på størrelse med Drammen. Sandnes er en by med veldig mange unge innbyggere, tror jeg leste et sted at det er en av de byene som øker mest i folketall. Uteliv, vel spørs hva du er ute etter. De har jo flere cafe'er o.l Bla Charles og De, som drives av verdensmester i Kokkekunst, Charles Tjessem. Kult sted med god mat. Gamlaværket er også et kjempeflott sted. Ellers litt av hvert. Flott kulturhus, kjempeflott kino (mye bedre enn den i Stavanger) - tror du finner det meste. Ellers ligger jo Stavanger og utelivet der bare 10 minutter unna. Barnehagedekningen skal være god. Du finner det du trenger av butikker, både kjeder og spesialbutikker, og skulle du mot formodning ikke finne noe i sentrum, ligger jo Norges største varehus, Kvadrat i Sandnes. Det samme gjør Ikea. Endret 15. februar 2006 av SissiB
Tusseline Skrevet 15. februar 2006 #32 Skrevet 15. februar 2006 Jeg bor ikke så veeeldig langt i fra Sandnes, og må innrømme at jeg synes det er en rimelig kjip by. Trist og kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #33 Skrevet 15. februar 2006 Jeg tilbrakte en gang et år på Klepp, som er... en rundkjøring litt sør for Sandnes. Å komme til Sandnes var himmel for Oslojenta meg. Tror definitivt du ville overlevd der et år, men hva du skulle funnet på utover å overleve vet jeg ikke
mixci Skrevet 16. februar 2006 #34 Skrevet 16. februar 2006 Sandnes er en koselig by. Bor ikke der selv, men midt mellom stavanger og sandnes. Cafe og publiv er veldig bra, med flere meget bra utesteder. Meglaren er en resturant/pub/diskotek, en veldig populær plass i flere år. Kvadrat ligger 3min biltur utfor sentrum, kjempe handlesenter, hvor du finner alt. Gå gaten i sentrum er også en koselig gate med mange butikker. Sandnes består av flere bydeler rundt sentrum. I nesten hver bydel har jeg hørt at det er bra med barnehagedekningen, men kjenner ikke konkret til dette. Så til alle dere som rakker ned på sandnes vil jeg bare si: De tar seg selv ikke så forbanna høytidlig som de inngrodde stavanger folket, de er svært lite motakelig for folk fra andre steder. Mye lettere å komme i kontakt med sandnes-folket. Men det er min mening utfra egne erfaringer og andres. Egentlig merkelig at det er så stor forskjell på to byer som ligger så nær hverandre. Skulle jeg bosatt meg igjen tror jeg at jeg ville valgt sandnes-sør område. ← Dette er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt! Jeg kjenner mange som ikke er fra Stavanger som går på UIS som synes Stavanger er den kjekkeste byen de har bodd i (til og med folk fra Oslo...) og når jeg bodde i Sandnes, var det ingen som ville bli kjent med meg fordi jeg var en klysette byass fra STavanger... Stavanger må tross alt være mye mer mottakelige pga av universitetet og alle festivalene osv...
Gjest Tristessa Skrevet 16. februar 2006 #35 Skrevet 16. februar 2006 Jeg tilbrakte en gang et år på Klepp, som er... en rundkjøring litt sør for Sandnes. ← HAHAHA! Så bra sagt!
Sniglå Skrevet 16. februar 2006 #36 Skrevet 16. februar 2006 Klepp er MER enn en rundkjøring. Det er faktisk en rundkjøring OG en fartsdump! Så det så.
SissiB Skrevet 16. februar 2006 #37 Skrevet 16. februar 2006 Klepp er MER enn en rundkjøring. Det er faktisk en rundkjøring OG en fartsdump! Så det så. ← TO rundkjøringer og en fartshump
Fru Fomle Skrevet 16. februar 2006 #38 Skrevet 16. februar 2006 Er ikke så veldig flittig gjest i Sandnes, men synes det er et helt ok sted. Gamlaværket selger verdens beste brød. Og så er Langgata et mye mer avslappende handle-alternativ enn Kvadrat og Stavanger sentrum på lørdager og for ikke snakke om før jul. Dessuten er Sandnes nærmere flotte tur-områder, men det teller vel ikke så mye for byaser tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #39 Skrevet 17. februar 2006 Sandes er bare en by man kjører igjennom på vei til Stavanger Men det er en by det bor tross alt ca 35.000 mennesker der. Etter min efaring er det en kjedelig by men nå har jeg tross alt bare vert der noen få ganger og da bare for og gå innom en butikk på vei opp til hytta. Og en gang i sentrum som virker kjedlig. ← Det bor nå over 50 000 i Sandnes.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #40 Skrevet 17. februar 2006 Men nå handlet det vel om Sandnes - og ikke Stavanger? Jeg er jo enig i at det er mye mer atmosfære i havna i Stavanger enn det er i Sandnes, men prøvde bare å trekke fram noe fint om byen. Og jeg synes nå det er et pluss at byen ligger til sjøen, da... ← Hvordan er det med økonomien i Stavanger....? Sandnes gikk med 87 millioner i overskudd... http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article258478.ece
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå