Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid med nr 2 og nå har det jeg fryktet startet igjen.. den store evige sulten etter alt av mat!

I forrige svangerskap la jeg på meg 40 kg! Det var skikkelig tungt da kiloene kom så fort!.

Sannheten bak kiloene var at jeg ikke klarte å slutte å spise. Til slutt måtte jeg telle timer til det var "akseptabelt" å spise igjen. Alt innen beregning av mengde mat og metthetsfølelse forsvant ut vinduet. Jeg syntes det var forferdelig. For å skildre hvor ille det var, så enten lagde jeg mat, spiste eller drømte om mat. Etter graviditeten gikk alle kiloene av meg og matlysten ble som før hvor jeg kunne faktisk stoppe å spise. 

Kjenner at nå har matlysten startet på maks igjen og jeg vet ikke hva en kan gjøre for å holde det i sjakk denne gangen. Det var,så tungt for kropp og sinn å tenke eller spise mat hele tiden.

Flere som hadde det sånn?

Er det noe å gjøre?

Anonymkode: b525e...cdd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen ja. Jeg måtte rett og slett lage en nogenlunde måltidsplan og forholde meg til den. Både mengde og intervall. I tillegg hadde jeg kalorifattig snacks som grønnsaker og dipp. Passet på å drikke nok vann og spiste proteinrikt og unngikk ikke fett, da det mettet bedre. Dette var andre svangerskapet, lærte av første... 🙈

Anonymkode: 1de1a...f78

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...