Gå til innhold

Bare nysgjerrig. Hva er det som får folk her til å vri på ting, svare stygt osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er inspirert av min egen tråd, som handlet om noe helt annet fra start av, enn det hi egentlig handlet om.

Man skriver et innlegg, der man lurer på noe, gjerne noe som ikke er helt A4, men ikke noe gale, sånn sett. 

Man til og med ber om at dem som ikke har relevante svar/innspill lar være å svare. At man ikke trenger negative innspill som ikke har noe med tema å gjøre. 

Selvsagt kan et tema sette igang både tanker og følelser, men hva er det som gjør at så mange her velger å svare så negativt som mulig? Og som vrir på det som faktisk står, og nesten lager sin egen historie og svarer utifra det? 

Ts som skriver et helt uskyldig og ok innlegg, ender ofte opp med å bli den store stygge. Og det skjer ofte i tråder der ts allerede er i en sårbar og vanskelig situasjon. Hva er det som får mennesker til å snakke slik til andre, til personer som har det vanskelig og aller mest trenger støtte og trøst? Ikke at det gjelder tråden jeg egentlig refererer til nå, men sånn generelt. 

Tilbake til min tråd, så handler den om noe relativt normalt, men det endte opp med 5 sider med latterliggjøring, fortelle hvor harry, patetisk, feil osv. Samt konklusjoner om meg og mitt som er fullstendig på viddene, fordi folk lager seg bilder i hodet om hva slags menneske jeg og mine må være. 

Når jeg argumenterer imot, spør hva de forskjellige mener med uttalelsene sine, så er det nesten ingen som svarer, og da konkluderer jeg med at de egentlig ikke har så mye å komme med. Ikke en har klart å svare saklig. 

Og det morsomste er at det er jeg som blir kalt frekk og passiv aggressiv, bare fordi jeg var så freidig å spørre om hva de mener med det de sier, eller jeg faktisk bare kommer med motargument. 

Jeg kunne jo latt den tråden dø ut, men jeg lurer oppriktig på hva som er greien.

Anonymkode: 4bece...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ser det gang på gang jeg også, både i egne og andres tråder. Du må ikke ta det personlig, det er dessverre bare sånn at det er en del folk her inne som helt sikkert sitter hjemme alene, kanskje er depressive og sinte på verden rundt seg, og som tydeligvis føler seg litt bedre et lite øyeblikk av å latterliggjøre andre. Føler nesten de sitter klare og venter på neste mulighet.. 

Anonymkode: fe7a2...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ser det gang på gang jeg også, både i egne og andres tråder. Du må ikke ta det personlig, det er dessverre bare sånn at det er en del folk her inne som helt sikkert sitter hjemme alene, kanskje er depressive og sinte på verden rundt seg, og som tydeligvis føler seg litt bedre et lite øyeblikk av å latterliggjøre andre. Føler nesten de sitter klare og venter på neste mulighet.. 

Akkurat..noen er stadig ute og rir på kjepphesten...  helt enig med deg...

Anonymkode: 13e33...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tar meg ikke nær av det, hvertfall ikke i den tråden jeg snakker om nå, men jeg kan forstå at noen blir lei seg og såret, og at de begynner å tvile på seg selv. Jeg syns bare det er råttent gjort mot noen som har det vondt.

Jeg tenker som deg, at det er endel som sitter for seg selv og ikke har det særlig bra med seg selv, og får en liten boost av å tråkke på andre, så egentlig er det bare synd på dem.

Jeg har vært her noen år nå, men jeg slutter aldri å forundre meg over dette fenomenet. 

Anonymkode: 4bece...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...