Gå til innhold

Tror du på ett helvete etter døden/evig fortapelse?


Anbefalte innlegg

Tått skrev (10 timer siden):

😂 Hvorfor Grong? Beit ikke laksen?

Aldri benytt det "hotellet" der. Sengene er bøyde, lukter høgg og maten var ikke et hyggelig minne dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tått skrev (11 timer siden):

At jeg ikke er idiot. Guden deres finnes ikke, de 200 som steg ned på Hermons fjell og fant menneskenes døtre så vakre at de knullet hvem de ville var astronauter fra en annen planet.

Gud finnes, noe som også er vitenskaplig bevist

Anonymkode: 71ded...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett han under jorda, djevelen, jeg er utrolig redd for å dø, jeg vet det blir grusomt for meg og for meg er paradiset på jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at livet kan være mer helvette enn hva som kommer etter døden. Ingen bekymringer skal bli fint det.

Anonymkode: 79006...386

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 4.7.2024 den 11.49):

Hvis det er et helvete, håper jeg det er varmt... Fordi, været akkurat nå er et helvete for meg. Men, seriøs.. Nei, det er ingen helvete etter døden.

Ligger nå i telt (ikke spør hvorfor) og gruer for å gå ut. Prøver å varme buksa mi med egen kroppsvarme før jeg står opp… så ja..

Til saken: Helvete finnes hvertfall ikke. Mest sannsynlig blir det som før vi ble født, om det mot formodning skulle være noe etterpå, er det uansett ikke et helvete med evig pine (trodde folk sluttet å tro på det tullet rundt 1960)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så utrolig redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vampyrinnen Janne skrev (3 timer siden):

Jeg har sett han under jorda, djevelen, jeg er utrolig redd for å dø, jeg vet det blir grusomt for meg og for meg er paradiset på jord.

Der har han nå aldri vært.

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er elsket! Livet her på jorda er bare et avansert rollespill. Du reiste hit fra en sjel, og når kroppen din dør, reiser du tilbake til sjelen. Dette er like sant som alle andre synspunkter.

 

Anonymkode: 16307...4a7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Bacteria said:

Ligger nå i telt (ikke spør hvorfor) og gruer for å gå ut. Prøver å varme buksa mi med egen kroppsvarme før jeg står opp… så ja..

Til saken: Helvete finnes hvertfall ikke. Mest sannsynlig blir det som før vi ble født, om det mot formodning skulle være noe etterpå, er det uansett ikke et helvete med evig pine (trodde folk sluttet å tro på det tullet rundt 1960)

norsk ferie ? 😅 håper du koser deg litt tross været, det blir nok litt bedre neste uke !

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på karma, at helvete eller himmel er et nytt liv på jorden og handlingene her og nå kommer an på våres neste liv

Anonymkode: 53606...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på "The big sleep".

Hvis de overtroiske ideologiene mot formodning skulle ha rett, hadde evigheten sammen med de selvrettferdige troende vært et helvete for meg.

Anonymkode: dca50...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (På 5.7.2024 den 13.22):

Aldri benytt det "hotellet" der. Sengene er bøyde, lukter høgg og maten var ikke et hyggelig minne dagen etter. 

Hvilket «hotell» da? Jeg elsker Grong😎

Anonymkode: 28fa0...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, etter døden er det ingenting, samme som det var ingenting før du var født.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 22.40):

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

Nei. Når du er død, så er du død. Da er det ikke noe mer, verken himmel, helvete eller reinkarnasjon, og kroppen går til forråtnelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 22.40):

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

Husk at religioner er skapt av maktmennesker som får lønna si ved å skremme andre til underdanighet og oppofrelse.

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Surpomp said:

Husk at religioner er skapt av maktmennesker som får lønna si ved å skremme andre til underdanighet og oppofrelse.

Religion ja, men spiritualitet er noe annet enn religion og det skjønner du bedre når du våkner mere opp ;)

Anonymkode: 53606...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Religion ja, men spiritualitet er noe annet enn religion og det skjønner du bedre når du våkner mere opp ;)

Anonymkode: 53606...943

Spiritualitet og religion er bare to sider av samme sak.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 22.40):

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

Tror absolutt ikke det. Hvorfor skal jeg la 'de kristne' diktere hva jeg skal tro? Vi tror ikke på de samme tingene.

Anonymkode: 3088d...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Surpomp said:

Spiritualitet og religion er bare to sider av samme sak.

Nei, faktisk ikke. :)

Anonymkode: 53606...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...