Gå til innhold

Tror du på ett helvete etter døden/evig fortapelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke på.  Det gir ingen mening, er ingen logikk i det. Jeg tror at vi går inn i det store kretsløpet igjen. Mennesker er ikke viktigere enn maur, blåveis, gorillaer…vi blir født, vi lever, vi dør. Slik liv er blitt levd i millioner av år. Det er trygt :) Ikke vær redd ❤️

Anonymkode: e20df...6d2

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen man dør så blir det det samme som før man ble født, absolutt ingenting.

Ingen anger, ingen lidelse, ingen frelse, ingen glede.

Anonymkode: 671e3...276

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Den dagen man dør så blir det det samme som før man ble født, absolutt ingenting.

Ingen anger, ingen lidelse, ingen frelse, ingen glede.

Anonymkode: 671e3...276

dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror livet er helvete, så vi er allerede der.

Anonymkode: 40e5c...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det er så enkelt at det er himmel eller helvete. Men siden så mange som har nær døden-opplevelser forteller at man får se hele livet sitt når man dør, så vil jo de som ikke har behandlet andre bra få en hardere dødsprosess enn de som har vært gode mot andre. Man får kjenne på vondheten man evt. har forårsaket andre. 

Anonymkode: 611e8...9d0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem som først fant på det med himmel og helvete. Tydeligvis noen som i utgangspunktet preges av sort/hvitt tankegang. Det er jo ikke slik at mennesker stort sett er gode eller onde. Sånn er det kun i eventyr. 

Så hvor havner de som er midt i mellom?

Anonymkode: 5ff22...31d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

Jeg tror hele religionen deres er noe helvettes bullshit spør du meg. I likhet med Islam, Hinduisme og alle andre eventyrfortellinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen helvete. De snakker om dette i podkast ånd og vitenskap. Alle kommer til himmelen for på andre siden i dette riket får vi essensen aV at alt her på jorden var et skuespill.  Selv den verste skurken Anders b. Breivik. Kan i åndeverden hende blir respektert som noe som var ment å skje ... 

Helvete er et nytt liv på jorden i form av karma. Dine handlinger og intensjoner dette livet, påvirker ditt neste.  

Anonymkode: 53606...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et helvete, håper jeg det er varmt... Fordi, været akkurat nå er et helvete for meg. Men, seriøs.. Nei, det er ingen helvete etter døden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

Kristne sier strengt tatt litt forskjellig. Noen er universialister og tror at alle kommer til himmelen, noen tror at man møter Jesus når man dør, og får da en siste sjanse til å omvende seg, noen tror at de som ikke tror bare dør, så er det ferdig for dem, og noen tror at de ufrelste går til helvete. Bibelen er ikke så veldig tydelig på det der.

Personlig tror jeg ikke at det er noe etter døden for de ufrelste, de bare dør og det er det.

Når det er sagt så vet jeg jo at Gud mer enn gjerne vil frelse deg og! Hva er det som gjør at du ikke er frelst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

Vil heller til helvete, enn å sitte ilag med de kristne som dømmer meg til helvete, så vinn vinn for min del. 

Må bare komme meg over denne overgangsalderen, så jeg tåler varmen 😅

Anonymkode: 82906...ea8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er redd for å havne i helvete etter døden,de kristne sier vi kommer ditt, vi som ikke er frelst.

Anonymkode: ef535...9c1

Javel? Nå står det da faktisk i Bibelen, som er 'de kristnes håndbok' (NT) at Gud HAR frelst oss da, så ifølge den er det altså allerede slik at du er reddet. Problemet ligger vel helst i at du ikke forstår det og ikke tar i mot 'redningsplanken' som er Jesus, troen på hva Han HAR gjort og ikke at det er du som skal (eller kan) frelse deg selv, men ta mot budskapet ved å tro det.Ved å ha tilitt til Gud/Jesus. Ingen av dem har noensinne bedt deg tro på de som kaller seg kristne vel? Det er Guds Ord og løfter vi mennesker har fått beskjed om å stole på. De løftene og ordene står i Bibelen og hvis noen påstår at Gud har sagt noe er det nok bare å slå det opp og se om det stemmer? Den er jo ganske mye mer tilgjengelig for folk etter at den ble trykket...og ikke slik som på Jesus tid og før hvor de måtte få input fra andre fordi de ikke hadde eksemplar tilgjengelig selv - og NT ikke var skrevet så vi var nødt til å høre det fra andre... og det vi da er avhengig av er å stole på 'dem' og deres forståelse hvor enn de fikk svarene fra.. 

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, for ikke-kristne som benekter Gud og ikke tar imot frelsen. Kristne kommer til paradis og får evig liv.

Anonymkode: 71ded...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidsel skrev (5 timer siden):

Hva er det som gjør at du ikke er frelst?

At jeg ikke er idiot. Guden deres finnes ikke, de 200 som steg ned på Hermons fjell og fant menneskenes døtre så vakre at de knullet hvem de ville var astronauter fra en annen planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (1 minutt siden):

Nei. Finnes ikke noe helvete, annet enn Grong. 

😂 Hvorfor Grong? Beit ikke laksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...