Gå til innhold

Valg i Storbritannia 2024


NordicViking

Anbefalte innlegg

Det er valg i Storbritannia i morgen (torsdag 4. juli), og det ser ikke bra ut for statsminister Rishi Sunak og det konservative partiet. YouGov spår at Labour er på vei til å få et historisk flertall ved torsdagens valg. I følge meningsmålingen vil Labour vinne 431 seter, mens de konservative forventes å vinne 102 seter. Det vil i så fall være slutten for Sunak, som mest sannsynlig må trekke seg som leder når det katastrofale valget er et faktum. Han har gjennomført en elendig valgkamp, og han har ikke klart å levere på de mange løftene han ga da han flyttet inn i 10 Downing Street. Men hvem skal ta over etter ham? 

https://yougov.co.uk/politics/articles/49950-final-yougov-mrp-shows-labour-on-course-for-historic-election-victory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å glede seg til kl 23 i kveld.

Labour kommer til å knuse høyresiden så brutalt, at det må digges, rett og slett.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med, men skjønner ikke helt. Kan de få en ny statsminister etter valget i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (1 time siden):

Jeg følger med, men skjønner ikke helt. Kan de få en ny statsminister etter valget i dag? 

Ja, Keir Starmer blir ny statsminister.  Han patetiske Rishi og grisen Farage skal knuses begge to brutalt i kveld innen kl 23 når valgurnene stenger. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tha_M34 skrev (7 minutter siden):

Ja, Keir Starmer blir ny statsminister.  Han patetiske Rishi og grisen Farage skal knuses begge to brutalt i kveld innen kl 23 når valgurnene stenger. 

 

Ja, Sunak er ikke bra. Han blir kritisert i hytt og pine, forståelig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labour kommer til å ødelegge landet i morgen er det bare for britene å si farvel Storbritannia. Det er Reform UK som folk burde stemme på ikke Labour med deres hodeløse innvandringspolitikk. I tillegg kommer nok Labour til å tvinge landet tilbake til det korrupte EU og de vil miste sin selvbestemmelse til Grusula Leyen.

Tha_M34 skrev (22 timer siden):

Ja, Keir Starmer blir ny statsminister.  Han patetiske Rishi og grisen Farage skal knuses begge to brutalt i kveld innen kl 23 når valgurnene stenger. 

Hvorfor hater du sånn på Farage? Han er definitivt den beste politikeren i Storbritannia idag.

Endret av Sommer2464
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel Keir Starmer som statsminister kommer virkelig til å skyte fart på islamiseringen.

Endret av Sommer2464
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (11 minutter siden):

Deilig at Tories er ute, men veldig skummelt hvor fort Reform UK har vokst.

Hva er det som er skummelt med at et parti som vil redde Storbritannia har vokst? For meg er det mye skumlere at folk i 2024 når Europa er ganske ødelagt av innvandringen kan stemme på et parti som Labour med så liberal innvandringspolitikk

Endret av Sommer2464
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sommer2464 said:

Hva er det som er skummelt med at et parti som vil redde Storbritannia har vokst? For meg er det mye skumlere at folk i 2024 når Europa er ganske ødelagt av innvandringen kan stemme på et parti som Labour med så liberal innvandringspolitikk

Jeg er innvandrer i Storbritannia, så jeg er ikke så veldig fan av partier som er imot innvandring her 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (9 minutter siden):

Jeg er innvandrer i Storbritannia, så jeg er ikke så veldig fan av partier som er imot innvandring her 😂

Så du vil ikke deportere muslimer som ikke er integrerte og ødelegger Storbritannia tilbake til hjemlandet sitt? De er i utgangspunktet imot ukontrollert masseinnvandring fra ikke-vestlige land. Innvandrere som er integrerte uavhengig hvilket land de er fra og hvilken hudfarge de har har reform UK ingenting imot. Det finnes til og med integrerte muslimer som stemte reform.

Endret av Sommer2464
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sommer2464 said:

Så du vil ikke deportere muslimer som ikke er integrerte og ødelegger landet tilbake til hjemlandet sitt? De er i utgangspunktet imot ukontrollert masseinnvandring fra ikke-vestlige land. Innvandrere som er integrerte uavhengig hvilket land de er fra og hvilken hudfarge de har har reform UK ingenting imot. Det finnes til og med integrerte muslimer som stemte reform.

Nei, det vil jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (1 minutt siden):

Nei, det vil jeg ikke.

Ergo støtter du islamiseringen av landet du bor i

Endret av Sommer2464
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.thumb.png.89b87a90e703e71dede112757fd65862.png

 

Er det noen som skjønner dette? Ser helt sprøtt ut.

Labour har 34% av stemmene og får 64% av representantene, mens "Reform UK" har 14% av stemmene og bare 1%? Hva i alle dager er dette?

Har de ikke en form for demokrati der? Hvorfor er "seats share" helt forskjellig fra "votes share"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, likestilling said:

image.thumb.png.89b87a90e703e71dede112757fd65862.png

 

Er det noen som skjønner dette? Ser helt sprøtt ut.

Labour har 34% av stemmene og får 64% av representantene, mens "Reform UK" har 14% av stemmene og bare 1%? Hva i alle dager er dette?

Har de ikke en form for demokrati der? Hvorfor er "seats share" helt forskjellig fra "votes share"?

Det er et system som heter First Past the Post. Det vil si at det partiet som får flest stemmer i et valgområde, vinner hele det valgområdet og alle de andre stemmene der blir ubrukelige, enkelt forklart. Du kan sikkert lese deg opp mer om du ønsker.

Mange mindre partier er imot systemet, men de store partiene tjener på det, så det er vanskelig å bare kvitte seg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sommer2464 skrev (4 timer siden):

Hva er det som er skummelt med at et parti som vil redde Storbritannia har vokst? For meg er det mye skumlere at folk i 2024 når Europa er ganske ødelagt av innvandringen kan stemme på et parti som Labour med så liberal innvandringspolitikk

Det store behovet nå i Storbritania, er å ta kontroll over konsekvensene av Brexit.

Denne tilføringen av asylsøkere som svømmer inn på strendene, må komme under kontroll, og det må de byggge funksjonelle og lovlige løsninger på; de kan ikke fortsett å late som problemet ikke er der, og fantasere fram ting de ikke faktisk kan gjennomføre, som Toryene drev med. 

Jeg vet ikke hvor liberal innvandringspolitikk Labour vil støtte i Storbritania  Dette er ikke Corbyn sitt parti, så det er vanskelig å sammenligne historisk. Og de har egentlig ikke sagt noe annet enn å drite i Rwanda planen , som uansett ikke kunne fungere til noe som helst funksjonelt, og i tillegg ikke var lovlig. 

Det store problemet JEG har med den nye regjeringen er i og for seg den samme som med Toryene: Den ser ikke ut til å han noen plan eller ideologi.  De har gått til valg på Obama politikk : Change!

Ikke noe sted står det hva disse endringene skal være. Hvilket er hele poenget med et parti. 

Sommer2464 skrev (3 timer siden):

Så du vil ikke deportere muslimer som ikke er integrerte og ødelegger Storbritannia tilbake til hjemlandet sitt? De er i utgangspunktet imot ukontrollert masseinnvandring fra ikke-vestlige land.

Problemstillingen er at enhver Brite vet at dette pr def er umulig. Dette er det samme problemet samtlige av de tidligere kolonistene i Europa har. 

Brexit har tørket ut Europisk innvandring, og de har lang erfaring med den andre formen. Den de sliter med nå er konsekvensen av at de er ute av Dublin avtalen, og det problemet var kjent lenge før Brexit var ratifisert.  Den var faktisk så godt kjent at Storbritania kunne har reist til Frankrike FØR Brexit og gitt dem kølapp! Ville ha hjelp utrolig. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mange britiske jøder stemte reform da de er de eneste partiet som vil stoppe antisemittismen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...