Gå til innhold

Prøvesvar vevsprøve bryst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på mammografi forrige uken, og det ble funnet en kul som ble undersøkt med ultralyd og så ble det tatt vevsprøve. Venter på svar nå  

For 7 år siden hadde jeg samme prosedyre, med samme bryst - og da vsr det stivnet melk. Den gangen hadde jeg nettopp sluttet å amme. Nå er det jo lengesiden, men prøvde å høre med de som tok prøven om det kan være samme prøv. De virket usikre og hadde ikke tilgang på gamle UL bilder til sammenligning (kun gamle mammografi bilder).

Er det noen som vet om det kan det være samme kul som fortsatt er der nå etter 7 år? Eller hvor lenge kan man ha melkecyste før den blir nedbrutt liksom? 

Anonymkode: 0ae6c...e2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Logget inn på unilabs og ser ur som prøvesvar har kommet men jeg ikke har tilgang. Det står «un ul mamma nålebiopsi dxt». Under står de finalized og boxen er svart med grønn hake. Noen som jobber med disse tingene som vet om det betyr st prøvesvarene kommet men ikke er åpner enda (av min lege)? Hva betyr «dxt»?

Anonymkode: 0ae6c...e2a

Skrevet

Dxt står nok for dexter, som betyr høyre. Sinister er venstre.

Slike svar går som regel direkte til legen som rekvirerte det, for at legen skal formidle svar (uavhengig av om det er godt/dårlig nytt) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...