Gå til innhold

Enslig med barn, har du fått huslån?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 550 000 i inntekt, 2 barn. 500 000 i egenkapital. Vil det være umulig å få lån? Noen andre som har fått? 

Har ca 40 000 i mnd inkludert trygd osv 

Anonymkode: bb5c8...d83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvor mye du trenger, det. Jeg bor «på bøgda» og fikk enkelt 2 mill i lån med de samme forutsetningene som deg. Det holdt i massevis til et rekkehus - gammelt men ferdig oppusset til god standard :) Men 4-5-6 mill i lån får du nok ikke nei.

Anonymkode: 4f91c...37a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde omtrent det samme i inntekt som deg +barnetrygd og bidrag. Hadde også nøyaktig dobbelt så mye i egenkapital og 2 barn. Fikk avslag fra alle banker da de så at "det ikke gikk" 

Anonymkode: b8a31...481

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde høyere inntekt, men lavere egenkapital. Fikk lov å få lån selv om jeg ikke hadde 15% egenkapital. 

Rekkehus i mindre by. 

Anonymkode: 1cae7...de9

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har 550 000 i inntekt, 2 barn. 500 000 i egenkapital. Vil det være umulig å få lån? Noen andre som har fått? 

100% alene, 500k i inntekt med 1mill egenkapital, fikk 1.8 i lån og kunne kjøpe for 2.8

Iflg banken var det høy egenkapital som også trakk opp låne beløpet-

Anonymkode: 3bbad...4b8

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

100% alene, 500k i inntekt med 1mill egenkapital, fikk 1.8 i lån og kunne kjøpe for 2.8

Iflg banken var det høy egenkapital som også trakk opp låne beløpet-

også legge til at jeg bare har 1 barn, de sier vel at det trekkes ca 1mill per barn

AnonymBruker
Skrevet

To barn og liten inntekt, no way at bankene vil ta i det med illtang.

Anonymkode: 5c500...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med Husbanken?

Anonymkode: a278c...c5e

AnonymBruker
Skrevet

Søk i mange banker. Det er uforpliktende og gir deg en pekepinn på hva du kan forvente deg. Kontakt også lokalbanken om du har det i nærheten. Om du er i fagforening, sjekker du hva som er dine fordeler via de.

Anonymkode: bfe6f...e95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ett barn, ca 400.000 i inntekt og "nok" EK til at jeg fikk låne 1.2 mill. Holdt til et beskjedent hus på landet. Men fikk merkelig nok avslag i alle banker unntatt DNB.

Anonymkode: e284d...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Få et avslag i vanlig bank og så søker du i husbanken. Søsteren min er alenemor og student og fikk akkurat kjøpt seg hus gjennom husbanken! 

Anonymkode: 96c88...628

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men med høy inntekt og med mye EK etter at eksen kjøpte meg ut av huset.

Jeg er nok ikke den gjennomsnittlige nyskilte damen, altså, for merket at rådgiveren i banken var forberedt på en helt annen tale enn den han endte med å holde.

Jeg anbefaler deg rådgivning i banken. De er gode på å vite omtrent hvor mye du må ha igjen til forbruk. Sjablongbeløpet er lån 5 ganger inntekt, men det fordrer at du har igjen nok penger til å leve. Barn og bil trekker lånebeløpet kraftig ned, men det kan forhandles om.

Anonymkode: 767de...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 680 000kr i årslønn inkludert barnetrygd og barnebidrag. 2,8 millioner i egenkapital. Og to unger, i alderen 5 og 1 år. Jeg  fikk lånebevis på 1,9 millioner kr nå nylig. 

Anonymkode: d1ab3...f87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk, men jeg har bygget meg opp mye EK gjennom boligsalg, og i starten var min far medlåntaker. Hatt mye flaks og litt teft. Har også fått 500 000 i forskudd på arv, samt et par litt større pengegaver (min far arvet litt penger, min mor solgte et hus).

Første gang jeg kjøpte helt alene hadde jeg ett barn, 500 000 i EK og fikk 1.1 mill. i lån. Tjente 320 000 (15 år siden, midt under finanskrisen).

Da jeg ble alene med to barn hadde jeg 1,6 mill. i EK og fikk fortsatt «kun» 1,2 mill i lån pga lav lønn (tror den var på rundt 420 000).

Nå har jeg 2,7 mill i lån (ramme, 2,45 er brukt), men eier leilighet, en hytte og to kontrakter i nye prosjekter (leilighet og ene kontrakten skal selges). Har 640 000 i lønn. Vi bor i Oslo så jeg prøver å bygge litt formue for å kunne hjelpe ungene på sikt. Bruker Landkreditt bank, gjort de siste 7-8 årene. Anbefaler dem 😊

Anonymkode: d08c3...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 350 000 i inntekt, og 1 barn, fikk 1 mill i lån, har 3 mill i egenkapital.

Anonymkode: 7343b...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men hadde 600.000 i inntekt, ett barn og 2.3 mill i egenkapital. Fikk kjøpt for 4.2 mill. 

Anonymkode: fcca2...7e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har så og si samme inntekt, ingen ek. Alene med 3 barn.

Fikk innvilget 4.5mill i 22. Fikk kjøpt til den summen og låst renta.

Husbanken. 

Anonymkode: 393a0...fea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 550.000 i årslønn og fire barn. 1 mill i egenkapital, fikk kun lån på 1,2 mill. Kunne lett betjent det dobbelte, og betaler ned lånet på 8 år. 

Anonymkode: 4f9db...2ed

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Et barn. 300.000 i inntekt og fikk 1.9 i husbanken for ti år siden :)  Hadde 300.000 i egenkapital.

Anonymkode: 12dea...6c3

Skrevet

Du behøver nok mer egenkapital kanskje, eventuelt satse på å kjøpe utenfor byene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...