Gå til innhold

Vanlig p ha sånne tanker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har planer for framtiden jeg håper blir noe av og gleder meg til så er jeg redd noen skal ødelegge for meg og gjøre så jeg ikke får gjennomført det. Er vel ingen som gjør det, men likevel får jeg sånne tanker. Eneste er at moren min er veldig sjefete og pleide å nekte meg alt mulig før, og det prøver hun enda, selv om meg er myndig. Kan det være derfor? Hun prøvde også og nekte meg å sette av penger til sparing før når hun hjalp meg med økonomien, selv om jeg hadde laget et bra budsjett. Hun skrek til meg at jeg fikk ikke lov. Aner ikke hvorfor fordi det er jo bra å spare og jeg klarte meg jo ellers. Men hun er glad i å bestemme. Trenger heldigvis ikke hjelp av henne mer. 

Vanlig å tenke sånn? Er veldig slitsomt.

Anonymkode: e5fa3...a13

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å ha «rester» etter utakter og dårlige vaner ens foreldre hadde eller har, ja. 

Dersom du føler du er på god vei ut av tankene, at å si til deg selv at «dette var min mors tanker, de er ikke noe jeg skal beholde» funker? Da fortsetter du med det. Men du kan også søke hjelp til å komme inn på et bedre spor. Dersom du synes dette er deg til ulempe i hverdagen så starter du med å bestille deg en time hos fastlegen din, og lufter problemet og ber om råd for veien fremover. Alt som går utover livskvaliteten knyttet til helse (og tanker er psykisk helse og dermed helse) hører til ens fastleges oppgaver.

Anonymkode: bba8d...990

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvis jeg har planer for framtiden jeg håper blir noe av og gleder meg til så er jeg redd noen skal ødelegge for meg og gjøre så jeg ikke får gjennomført det. Er vel ingen som gjør det, men likevel får jeg sånne tanker. Eneste er at moren min er veldig sjefete og pleide å nekte meg alt mulig før, og det prøver hun enda, selv om meg er myndig. Kan det være derfor? Hun prøvde også og nekte meg å sette av penger til sparing før når hun hjalp meg med økonomien, selv om jeg hadde laget et bra budsjett. Hun skrek til meg at jeg fikk ikke lov. Aner ikke hvorfor fordi det er jo bra å spare og jeg klarte meg jo ellers. Men hun er glad i å bestemme. Trenger heldigvis ikke hjelp av henne mer. 

Vanlig å tenke sånn? Er veldig slitsomt.

Anonymkode: e5fa3...a13

Det kan være grunnen.

Jeg selv har tanker om at jeg er redd noen skal ødelegge fremtiden for meg eller gode ting som skjer meg og det er nok pga min dårlige selvtillit så jeg tror jeg ikke fortjener noe bra.

Anonymkode: fa98d...abe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med noe av samme selv, det kan være traumer.

Det er derfor ikke bør eller skal si planer til andre før de er gjort. Ingen kan ødelegge noe de ikke vet :)

Anonymkode: e7835...96e

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...