AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Skrevet 3. juli 2024 Jeg er en kvinne i 20-årene som sliter veldig med åreknuter og derfor ønsker å fjerne dem. Etter en dag med mye ståing eller gåing, hovner beina opp og det føles ut som om leggen skal eksplodere. Jeg bruker støttestrømper så og si hver dag, er normalvektig og i fysisk aktivitet, så jeg gjør alt jeg kan for å forhindre at det blir verre. Jeg har vært hos spesialist på sykehuset, men får ikke operasjon da det «kun» er grad 2 åreknuter og jeg er ung og sikkert vil måtte operere igjen om 10-20 år. Samtidig fikk jeg også høre at det var mulighet til å fjerne dem hos det private, og jeg lurer derfor på om noen har erfaring med det? Hva det eventuelt vil koste og hvor lenge resultatene fra operasjonen varer? Er i all hovedsak kun åreknuter på det ene benet som må fjernes, men sliter med svært tydelige blodårer på resten av kroppen også som kanskje bør behandles på sikt… Lurer også på om noen har erfaring med åreknuter og graviditet? Forstår det sånn at graviditet kan gjøre åreknutene verre, så leste et sted at det er anbefalt å få dem fjernet før man blir gravid. Er det noen som har erfaring med dette? Kom åreknutene tilbake under graviditeten eller gikk det fint? Anonymkode: cb3fe...851
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå