AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Del Skrevet 3. juli 2024 Har tenkt på en fire dagers tur til Island. Aldri vert der før, og trenger tips til ting å se på, bra hotell sånn "midt på treet" prismessig, når det er best å reise osv. Noen som har vert der og har tips? Anonymkode: a8bea...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #2 Del Skrevet 3. juli 2024 Island er dyrt! Bra hotell sånn midt på treet vil du mest sannsynlig ikke finne i turistsesongen(som er nesten hele året). Jeg har bodd flere ganger på hotellet på innenlandsflyplassen i Reykjavik. Ser de har bytta kjede, men det har vært bra de gangene jeg har bodd der. Det er ca 30 min å gå inn til sentrum av Reykjavik. Tips er å leie bil og komme seg utenfor Reykjavik. Ta med badetøy og finn varme kilder å bade i. Ta en ridetur på islandshest. Besøk en lavatunnel. Kjør «the golden circle» bare for å ha gjort det -og fordi det faktisk er verdt det. Snorkle i Silfra ved Thingholt. Besøk «gamle laugin». bare kjør rundt og se på anderledes natur. Anonymkode: 08841...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny1111 Skrevet 3. juli 2024 #3 Del Skrevet 3. juli 2024 Jeg har kun vært der som student eller besøkt eksens familie, så har ikke hotelltips. Vet bare at det er kjempedyrt. Det er best å leie bil. Husk at det tar lenger tid å kjøre enn dere tror, hadde noen venner som tenkte å kjøre hele veien rundt landet på to dager. Det går ikke. Golden Circle er gøy, Seljalandsfoss, Reynisfjara, Skogafoss og Jökulsarlón er en grei kjøretur på et par-tre dager. Er også gøy å ri på hest, som man kan gjøre flere steder langs veien, og dra på hvalsafari, som man kan gjøre fra Reykjavik. Selv elsker jeg Tapas barinn. Der kan man smake masse rar islandsk mat i tapasform, som lundefugl, hval, lam og hest. Om dere skal ha vanlige matvarer, dra på Bónus eller Krónan. 10-11 på Austurstræti er en kjempedyr turistfelle. Om dere skal drikke, kjøp kvota på flyplassen, for alkohol er dyyyrt. Øl får man bare kjøpt på polet, som heter Vínbúð. Beste tiden å reise på at sommarhalvåret, for om vinteren er det veldig mørkt. Det er dyrt uansett, så like greit å få nok timer med dagslys til å fylle dagen med aktiviteter og ikke bare ha 2-3 timer hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Del Skrevet 4. juli 2024 Island er dyrt og for å bo rimeligere kan du sjekke Airbnb, har brukt det selv flere ganger. Dere bør leie bil så dere kan kjøre rundt på egen hånd. Lokale svømmehaller er veldig bra og er mer som badeland, og rimelige. Liker å starte dagen i svømmehallen når jeg er på Island. Ellers ville jeg sjekket muligheten for å se vulkanutbrudd på nært hold hvis det er utbrudd når dere er der. Helikoptertur over koster litt, men må være en fantastisk opplevelse. Anonymkode: f6985...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 4. juli 2024 #5 Del Skrevet 4. juli 2024 Jeg drømmer om Islandstur til min 50-årsdag, og da vil jeg innom "Lava Show". Har sett mye på dem i nyhetene i forbindelse med utbruddene i Svartsengi. Islandske nyheter finner du på RUV.is og værmeldinger kan du følge med på vedur.is Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå