AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Skrevet 3. juli 2024 Hun vil gjerne dra på sydentur eventuelt til et annet varmt sted. Men er det for varmt å reise nå? Jeg har ikke vært i USA før så ser gjerne at det er mulig å reise litt rundt og se litt også. tenker først og fremst på Miami, vi vil gjerne bo rett ved kysten. Anonymkode: 0eca8...76f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #2 Skrevet 3. juli 2024 Miami er en av USAs dyreste byer. Ekstra dyrt med dårlig kronekurs, så prisnivået og reisetid som hadde avskrekket meg fra å dra dit på badeferie Anonymkode: 8cd42...521 2
Jdz Skrevet 3. juli 2024 #3 Skrevet 3. juli 2024 Ville aldri reist i juli, med eller uten unger, og sånn som ting er nå sannsynligvis ikke uansett. Florida, og spesielt Miami, er dyrt og dårlig. Den absolutte eneste grunnen til å dra dit på badeferie må være når det er vinter i Norge, men da hadde jeg uansett valgt karibien eller Mexico foran Florida. På sommers tid hadde jeg ikke vurdert noen av de, siden Europa er både bedre og billigere. Sikkert mye smak og behag, men det er min mening. 4
n_97 Skrevet 3. juli 2024 #4 Skrevet 3. juli 2024 Ja, det er for varmt. Hvis dere ikke liker å bli kokt levende da. Selv innfødte rømmer juli om de kan. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #5 Skrevet 3. juli 2024 Om jeg skulle reist til Florida med en 12 åring hadde det hovedsakelig vært for Disneyworld og Universal studios. Om det ikke er det, så kan dere også reise andre plasser som er billigere og som ikke tar 10 timer med fly.. , typ Spania, Hellas, Kanariøyene, Portugal etc... Det er rundt 30 grader i Florida nå, mye sterk sol (så her må det smøres med solkrem OFTE) - det kommer ofte regnskurer som varer i korte perioder, så det er greit å vite. Jeg opplevde fort 4-5 av de om dagen. Anonymkode: 424a6...620 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #6 Skrevet 3. juli 2024 Dere har nok rett. jeg har bare lyst til noe annet enn sånn typisk sydentur, vil gjerne oppleve litt mer. Ser på Italia, men der er det og mest turer til Sicilia eller helt syd, Sorrento. Og det er varmt der og. Anonymkode: 0eca8...76f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #7 Skrevet 3. juli 2024 Er 30 pluss og høy luft fuktighet. Det er det også i Europa på denne tiden av året. Er selv i Bulgaria og her er det varmt. Ikke for varmt for meg og unge men vi er vant til varmen. Selvsagt kommer dette ann på hvordan dere trives i varme med høy luft fuktighet. Solen er sterk så må smøre solkrem flere ganger om dagen osv. Jeg var på en liten klatretur opp en klippe for noen dager siden og jeg var dryppende våt av svette. Drakk masse vann og hadde en vifte rundt halsen og selvsagt noe på hodet. Som sagt ikke et problem for meg personlig men må innrømme at fjellturen jeg hadde i mai var mye enklere da temperaturen var betydelig lavere. Anonymkode: 0fa98...a70 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #8 Skrevet 3. juli 2024 Elsker Florida og har vært der både med og uten barn. Har vært der i juli/august flere ganger men foretrekker litt utenfor høysommer da det er litt mindre varmt. Da vi gjerne er en uke i Orlando for parkene er det en fordel å unngå 40 grader liksom. Men det går fint det også hvis man tåler varme greit. Men skal dere kun på badeferie spiller det vel ikke så mye rolle om det er ganske varmt. Anonymkode: 30675...c69
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #9 Skrevet 3. juli 2024 Pluss: Veldig deilig vann på karabiske siden. Universal Studio, Disney world, Key West Minus: Dyrt, mange regnskurer og tordenvær så vanskelig å planlegge strandturer. Var i Florida i 2 uker i juli 2019 med en kommende 5 og 7. klassing og syntes ikke det var så varmt. Finnes mange Cold Springs, vannet på Atlanterhavssiden er ikke spesielt varmt, spesielt ikke langt nord i Florida så likte best å bade på karibiske siden. Dro i sumpen og så alligatorer. Vi bodde noen netter på billig motell, noen dager på hotell nær Disney World, noen dager på motell ved Key West, noen dager på motell i Naples. Ungene elsket Florida, men foretrekker California i USA. Kunne sikkert vært der mye lenger og fikk knapt utforsket. Anonymkode: a2fcc...bee 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #10 Skrevet 3. juli 2024 Jeg drømmer om å reise til USA vet dere, og det er jo nesten kun i sommerferien at det egentlig er tid. Men må vi da ha bil om vi skal bo på et hotel sentralt i Miami? Hva med Cuba, er det trygt for en som reiser alene med et barn? Anonymkode: 0eca8...76f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #11 Skrevet 3. juli 2024 Altfor varmt i juli. Vi pleier å dra til Florida i februar. Jeg synes også Middelhavet generelt er for varmt midt på sommeren. Atlanterhavskysten har kjøligere vann, f eks Portugal er bedre. Anonymkode: cd4f7...601 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #12 Skrevet 3. juli 2024 Vi var i Florida i juli i fjor. Ikke for varmt, og vi hadde en flott opplevelse. Vi var i Orlando, ikke i Miami. Anonymkode: 66e8d...694
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #13 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var i Florida i juli i fjor. Ikke for varmt, og vi hadde en flott opplevelse. Vi var i Orlando, ikke i Miami. Anonymkode: 66e8d...694 Hadde dere bil? Anonymkode: 0eca8...76f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #14 Skrevet 4. juli 2024 Vi er i Florida nå. Har to barn på 11 og 14. Det går veldig fint 👌 Er i Orlando og skal til Miami på fredag 🙂 Anonymkode: f5136...324 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #15 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg drømmer om å reise til USA vet dere, og det er jo nesten kun i sommerferien at det egentlig er tid. Men må vi da ha bil om vi skal bo på et hotel sentralt i Miami? Anonymkode: 0eca8...76f Hvis du planlegger å reise litt rundt for å oppleve ulike ting, ville jeg absolutt hatt bil, ja. Hvis planen er badeferie, er jo ikke bil SÅ viktig. Man kan komme seg fint til steder med taxi eller Uber. Det går jo an å gjøre et regnestykke på hva som vil lønne seg, utfra planlagt aktivitetsnivå for ferien. Husk å ta med parkeringsavgift på hotellet i regnestykket også. Man kan også ha leiebil i deler av ferien, og unnagjøre litt sightseeing. Har du sett på andre steder enn bare Miami? Kan anbefale kyststeder litt lenger nord, hvor det gjerne er litt rimeligere med hotell også. Fort Lauderdale, Hollywood Beach, Lauderdale-by-the-sea - mange fine steder Husk nok solkrem og vann Anonymkode: cb9da...578 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #16 Skrevet 4. juli 2024 Har vært mange ganger i Florida på sommeren helt siden min nå 17 åring var baby. Varmt.. Ja, men om man tåler litt varme så går det helt fint. Viktig å smøre seg og holde seg hydrert. Ha med vannflaske når du er ute. Det er airconditioner på alle butikker/hoteller/restauranter osv. Så man kan fint kjøle seg ned ved behov. Har vært i Orlando, Fort Lauderdale, Miami og Florida Keys. Masse flott å gjøre på alle plasser Anbefaler å leie bil da det er litt avstander. Det vi liker å gjøre når vi er i Florida er å dra på forskjellige strender, vannpark, Disney/Universal studios, airboat-tur i everglades, Shopping, konserter, museum, parker osv. osv. osv. Anbefales Anonymkode: db9b5...abd 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #17 Skrevet 4. juli 2024 Jaaaa! Gjort det også, da hun var 10, 12 og 14 år. Leid bil og vært flere steder, men alltid innom Orlando Anonymkode: b6515...21e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #18 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært mange ganger i Florida på sommeren helt siden min nå 17 åring var baby. Varmt.. Ja, men om man tåler litt varme så går det helt fint. Viktig å smøre seg og holde seg hydrert. Ha med vannflaske når du er ute. Det er airconditioner på alle butikker/hoteller/restauranter osv. Så man kan fint kjøle seg ned ved behov. Har vært i Orlando, Fort Lauderdale, Miami og Florida Keys. Masse flott å gjøre på alle plasser Anbefaler å leie bil da det er litt avstander. Det vi liker å gjøre når vi er i Florida er å dra på forskjellige strender, vannpark, Disney/Universal studios, airboat-tur i everglades, Shopping, konserter, museum, parker osv. osv. osv. Anbefales Anonymkode: db9b5...abd Går det greit å kjøre der? Ville du reist som kun mor og barn eller er det litt risikabelt? Og hvor anbefaler dere å bo, blir orlando for "tett" er det bedre med kysten? Anonymkode: 0eca8...76f
Gjest takinova Skrevet 4. juli 2024 #19 Skrevet 4. juli 2024 (endret) Perfekt plass for en tween vil jeg si. Men dyrt, forferdelig dyrt. Bruk Uber for å komme deg rundt om du ikke leier bil selv. Miami Beach har mange flotte hoteller. Men husk at et billig hotell der blir som et hospits i Norge 🙂 Endret 4. juli 2024 av takinova
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #20 Skrevet 4. juli 2024 Varmen er ikke et problem, men juli er lavsesong fordi det regner mye og er mye tordenvær. I tillegg er det dyrt. Jeg synes det blir som å reise til Maldivene i lavsesong - mye penger for potensielt en litt kjip ferie pga. været. Anonymkode: 409b1...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå