Gå til innhold

Enslig og ensom mann- blir svært depressiv i lange ferier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke noe nettverk, ingen venner jeg kan treffe. Gjør de samme monotone og repetitive tingene i feriene. Klarer ikke utfordre meg pga angst. Det blir mye foran skjermen, men jeg reiser til byen for å handle og jeg trener. Det er kun 3 personer fra familien jeg prater med i løpet av feriene, og treffer dem kun i helger.

Kan få ganske sterke sinne- og følelsesutbrudd i eget hjem alene. Noe som aldri har skjedd med andre tilstede. Det skjer heller ikke i perioder hvor jeg er i jobb. I alle fall svært sjeldent, selv om jeg da også kjenner på ensomheten. Men da har jeg ikke så mye tid til å kjenne på den.

Er vel en av dem som er "valgt bort" av kvinnene. Skal sies at jeg er klar over at jeg har problemer som gjør det vanskelig, men kvinner med de samme problemene får seg jo kjæreste og familier. Det gjør svært vondt å se alle familier som reiser i feriene, koser seg og er lykkelige.

En del fysiske og mentale ting gjør at jeg ikke tør/klarer å reise noe sted alene. Ikke at det hadde vært gøy, eller at jeg er en reiseglad person i det hele tatt. Det gjør bare vondt å være unormal.

Noen som kjenner seg igjen i dette i ferien? Og da tenker jeg ikke på de som har mann, barn og folk rundt seg. Men de som er virkelig alene der ute, og kan relatere til meg. Skjønner at man kan være ensom med både partner og barn også, men det er ekstra vondt å ikke ha noen.

Jeg vet at jeg kommer meg igjennom, og at det bare er 4 uker. Men det er omtrent like tøft hvert år, og slik har det vært så lenge jeg kan huske. Sikkert siden jeg følte meg normal og likebyrdig med mine jevnaldrende, som kanskje er tilbake til 2005.

Anonymkode: 64845...881

  • Liker 1
  • Hjerte 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du i terapi for dine sinne og følesesmessige utbrudd? det ville jeg gjort.


Hilsen ensom kvinne i 30 årene som har det ganske likt som deg, men jeg utfordrer angsten hvert år, med å reise på ferie til utlandet alene (ofte i julen, for da synes jeg det er verst å være alene uten familie i norge). I tillegg til å nå gå i terapi for depresjonen jeg har havnet i. 

Anonymkode: d1ea7...632

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du i terapi for dine sinne og følesesmessige utbrudd? det ville jeg gjort.


Hilsen ensom kvinne i 30 årene som har det ganske likt som deg, men jeg utfordrer angsten hvert år, med å reise på ferie til utlandet alene (ofte i julen, for da synes jeg det er verst å være alene uten familie i norge). I tillegg til å nå gå i terapi for depresjonen jeg har havnet i. 

Anonymkode: d1ea7...632

Nei. De siste årene har det vært veldig sjeldent. Må tre år tilbake for å finne mange utbrudd i løpet av en sommer. De varer noen minutter og så blir jeg for sliten til å klare mer.

Har aldri klart å reise da det for meg er svært stressende og jeg hadde ikke klart å navigere meg frem på en flyplass f.eks.

Anonymkode: 64845...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei. De siste årene har det vært veldig sjeldent. Må tre år tilbake for å finne mange utbrudd i løpet av en sommer. De varer noen minutter og så blir jeg for sliten til å klare mer.

Har aldri klart å reise da det for meg er svært stressende og jeg hadde ikke klart å navigere meg frem på en flyplass f.eks.

Anonymkode: 64845...881

Angst er en diagnose man må utfordre for at den skal bli bedre å håndtere. 

Du vil aldri få det du ønsker (dama, barn, familieliv) om du ikke prøver å utfordre deg selv litt. Det å gå i terapi og få små oppgaver du skal prøve å gjennomføre etter endt time og før den neste timen kan hjelpe. Du må nødt til å tørre å ta tak i det.

 

Du virker allerede noe bitter eller lei deg for at du ikke får deg dame og familieliv, det å sitte inne i sin egen bolig og syntes synd på seg selv, vil aldri være løsningen. Og det er ingen kvinne eller familieliv som vil lande i fanget på deg mens du sitter foran PCen. 

Anonymkode: d1ea7...632

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må glemme å få dame og familie slik situasjonen din er nå. Bedre å fokusere på mer oppnålige mål som forbedrer livet ditt først.

Dersom du oppnår bedring over tid, så kanskje du kan ta opp igjen drømmen om dame. Men før den tid er det ikke noe vits. Det blir som å søke på stilling som overlege når man ikke engang har fullført vgs. Det er ikke noe vits. Man må begynne med det grunnleggende.

Anonymkode: 07727...918

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror nok du må glemme å få dame og familie slik situasjonen din er nå. Bedre å fokusere på mer oppnålige mål som forbedrer livet ditt først.

Dersom du oppnår bedring over tid, så kanskje du kan ta opp igjen drømmen om dame. Men før den tid er det ikke noe vits. Det blir som å søke på stilling som overlege når man ikke engang har fullført vgs. Det er ikke noe vits. Man må begynne med det grunnleggende.

Anonymkode: 07727...918

Jeg har vel innerst inne alltid kjent på at jeg har vært sjanseløs uansett. Men samfunnet slutter jo ikke å gni det inn av den grunn. Snarere tvert imot. Alle skjønner hva som er idealet og det å ikke nå opp er jo ekstremt stigmatiserende.

Anonymkode: 64845...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier at du ikke tør/klarer å reise noe sted alene, men du kommer deg på jobb og på trening alene? Hva med å gå en tur, kjøre en tur, dra på cafe og kjøpe en kopp kaffe alene? Det hjelper med nye sanseinntrykk for å bryte opp hverdagen litt.

Du er ikke en kvinne så ikke sammenlign deg selv med kvinner. Kvinner og menn er veldig ulike på mange måter, med ulike fordeler og ulemper. En fordel for kvinner er at de lett får sex, en ulempe er at de må ha sex med menn. Hvis ikke du også vil ha sex med menn, ikke bry deg om det. Må passe deg for offermentalitet rundt dette, det vil bare gjør det verre for deg.

Anonymkode: bec47...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du sier at du ikke tør/klarer å reise noe sted alene, men du kommer deg på jobb og på trening alene? Hva med å gå en tur, kjøre en tur, dra på cafe og kjøpe en kopp kaffe alene? Det hjelper med nye sanseinntrykk for å bryte opp hverdagen litt.

Du er ikke en kvinne så ikke sammenlign deg selv med kvinner. Kvinner og menn er veldig ulike på mange måter, med ulike fordeler og ulemper. En fordel for kvinner er at de lett får sex, en ulempe er at de må ha sex med menn. Hvis ikke du også vil ha sex med menn, ikke bry deg om det. Må passe deg for offermentalitet rundt dette, det vil bare gjør det verre for deg.

Anonymkode: bec47...023

Jeg tror ikke at ts jobber 

Anonymkode: e608d...30a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke andres feil at du har det som du har det. Gitt, altså, at dine foreldre var normalt fungerende i din barndom. 

Og kvinner har ikke «valgt deg bort». Kvinner eksisterer ikke for å ta seg av menn. Kvinner er mennesker, ikke tilbehør eller eiendeler. Den bsolutt eneste kvinnen i hele verden som skylder deg noe som helst er din mor.

Oppsøk bistand. Ta arbeidet involvert i å gjøre deg selv til et fungerende menneske. Om du ikke synes du er verdt din egen tid og arbeid?  Hvorfor skulle tilfeldige kvinner synes du var verdt deres tid og arbeid? Er deres innsats mindre verdt enn din?

Anonymkode: 11d93...3f9

  • Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært mann så hadde jeg reist til alle verdens hjørner, du skriver du har jobb ts så regner med at du har litt til overs. Det finnes ulike type reiseprogrammer for single blant annet har jeg sett. Men kast deg ut i det, bestill deg pass og begynn å reise få andre inntrykk. 

Anonymkode: 02a19...95a

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke andres feil at du har det som du har det. Gitt, altså, at dine foreldre var normalt fungerende i din barndom. 

Og kvinner har ikke «valgt deg bort». Kvinner eksisterer ikke for å ta seg av menn. Kvinner er mennesker, ikke tilbehør eller eiendeler. Den bsolutt eneste kvinnen i hele verden som skylder deg noe som helst er din mor.

Oppsøk bistand. Ta arbeidet involvert i å gjøre deg selv til et fungerende menneske. Om du ikke synes du er verdt din egen tid og arbeid?  Hvorfor skulle tilfeldige kvinner synes du var verdt deres tid og arbeid? Er deres innsats mindre verdt enn din?

Anonymkode: 11d93...3f9

Hvorfor føler du behov for å skrive dette? Syns det er skikkelig dårlig!

TS: når man sliter med depresjon, så er ferier triggere, for plutselig har man ingen agenda. Jeg er veldig imponert over at du faktisk får til trening systematisk i ferien. Syns du kan øke på med det, for skal vedde på at du føler deg veldig mye bedre de dagene du gjør det. 

Bor du på et litt avsidesliggende sted, eller er du i nærheten av noen storby? Syns du skal prøve å søke etter noen bekjentskap som er i litt lik situasjon som deg.

Bare det å ha noen å gjøre noe med noen dager vil bryte opp mønsteret litt. Det trenger ikke være noe gedigne greier. Mange mennesker er i samme situasjon.

Du kunne jo søke her på kg? Men vil da anbefale deg å skrive kjønn, alder og bosted, for de gangene jeg ser noen søke etter noe her, så er det sjeldent at de skriver noe særlig i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke at ts jobber 

Anonymkode: e608d...30a

Jeg er i full (100 %) jobb, men har ferie.

Anonymkode: 64845...881

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har heller ikke noe nettverk, ingen venner jeg kan treffe. Gjør de samme monotone og repetitive tingene i feriene. Klarer ikke utfordre meg pga angst. Det blir mye foran skjermen, men jeg reiser til byen for å handle og jeg trener. Det er kun 3 personer fra familien jeg prater med i løpet av feriene, og treffer dem kun i helger.

Kan få ganske sterke sinne- og følelsesutbrudd i eget hjem alene. Noe som aldri har skjedd med andre tilstede. Det skjer heller ikke i perioder hvor jeg er i jobb. I alle fall svært sjeldent, selv om jeg da også kjenner på ensomheten. Men da har jeg ikke så mye tid til å kjenne på den.

Er vel en av dem som er "valgt bort" av kvinnene. Skal sies at jeg er klar over at jeg har problemer som gjør det vanskelig, men kvinner med de samme problemene får seg jo kjæreste og familier. Det gjør svært vondt å se alle familier som reiser i feriene, koser seg og er lykkelige.

En del fysiske og mentale ting gjør at jeg ikke tør/klarer å reise noe sted alene. Ikke at det hadde vært gøy, eller at jeg er en reiseglad person i det hele tatt. Det gjør bare vondt å være unormal.

Noen som kjenner seg igjen i dette i ferien? Og da tenker jeg ikke på de som har mann, barn og folk rundt seg. Men de som er virkelig alene der ute, og kan relatere til meg. Skjønner at man kan være ensom med både partner og barn også, men det er ekstra vondt å ikke ha noen.

Jeg vet at jeg kommer meg igjennom, og at det bare er 4 uker. Men det er omtrent like tøft hvert år, og slik har det vært så lenge jeg kan huske. Sikkert siden jeg følte meg normal og likebyrdig med mine jevnaldrende, som kanskje er tilbake til 2005.

Anonymkode: 64845...881

Å klandre damer for å ha valgt deg bort, er ganske drøyt. Jeg har full empati for det du skriver ellers, men slike holdninger vaser det til. Ingen blir oppsøkt av potensielle partnere hjemme i sin egen bolig. 

Tror uansett det er mange som føler seg spesielt ensomme i ferier, men det er ikke mange som vil snakke om det. Ensomhet er visst fortsatt tabu.. 

Jeg har noe nettverk, og familie, men ingen egentlige venner. Så jeg er på en måte litt ensom selv om det ikke synes utenpå. 

Fint at du trener, er det andre typer trening du kan teste? Hørt så mye bra om samholdet i Crossfit.

 

Anonymkode: 835a4...cf6

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hadde jeg vært mann så hadde jeg reist til alle verdens hjørner, du skriver du har jobb ts så regner med at du har litt til overs. Det finnes ulike type reiseprogrammer for single blant annet har jeg sett. Men kast deg ut i det, bestill deg pass og begynn å reise få andre inntrykk. 

Anonymkode: 02a19...95a

Jeg har 700.000 på bok, men eier ingenting. Litt dumt å bruke av penger som er tiltenkt bolig. Har en lav inntekt, så kan ikke kjøpe så dyrt. Derfor trenger jeg alt til egenkapital.

Anonymkode: 64845...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er i full (100 %) jobb, men har ferie.

Anonymkode: 64845...881

Finn deg tur, du har sikkert ett ferieønske du har drømt om? Noe spesielt du ønsker å se eller noen interesser? 

Anonymkode: 02a19...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på bare kvinner, prøv å få venner.

Jeg er kvinne og er i din posisjon. Har vært det siden februar og det kan fortsette sånn hver dag hele året, det er veldig tungt og livet gir lite mening. Nå er det er absolutt null mulighet for å møte kjæreste, har aldri hatt lett for det. Så blir frustrert når du sier kvinner har det lett, du tar for gitt at vi alle er tilgjengelige, og tilgjengelige når vi er tilgjengelige og attraktive.

Jeg må karre meg opp til lykke selv, gå gjennom det kleine med å få venner, gå gjennom angst for å komme seg ut, skammen med å være som jeg er og de tunge føelslene kan ikke være en brems i lengden. Men de er der uansett hva jeg gjør, før jeg går imot dem. Så kanskje i lengden de ikke er der, håper ikke det.

Jobb mot dem, prøv å finn måter du kan bli litt mer sosial selv om det kan være ubetalelig. 

Anonymkode: af114...b56

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har 700.000 på bok, men eier ingenting. Litt dumt å bruke av penger som er tiltenkt bolig. Har en lav inntekt, så kan ikke kjøpe så dyrt. Derfor trenger jeg alt til egenkapital.

Anonymkode: 64845...881

Jeg svarte deg to ganger jeg nå, beklager. Men du kan bruke litt som du sparer opp igjen? Skjønner du trenger å spare til bolig, det er vanskelig å få boliglån alene nå. 

Anonymkode: 02a19...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å klandre damer for å ha valgt deg bort, er ganske drøyt. Jeg har full empati for det du skriver ellers, men slike holdninger vaser det til. Ingen blir oppsøkt av potensielle partnere hjemme i sin egen bolig. 

Tror uansett det er mange som føler seg spesielt ensomme i ferier, men det er ikke mange som vil snakke om det. Ensomhet er visst fortsatt tabu.. 

Jeg har noe nettverk, og familie, men ingen egentlige venner. Så jeg er på en måte litt ensom selv om det ikke synes utenpå. 

Fint at du trener, er det andre typer trening du kan teste? Hørt så mye bra om samholdet i Crossfit.

 

Anonymkode: 835a4...cf6

Nå skrev jeg "valgt bort" med hermetegn, for jeg er klar over mine egne begrensninger. Men det er jo ikke slik at jeg gjemmer meg innendørs året rundt. Ingen likes på apper, og uten et nettverk er det vanskelig å treffe folk.

Anonymkode: 64845...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå skrev jeg "valgt bort" med hermetegn, for jeg er klar over mine egne begrensninger. Men det er jo ikke slik at jeg gjemmer meg innendørs året rundt. Ingen likes på apper, og uten et nettverk er det vanskelig å treffe folk.

Anonymkode: 64845...881

Derfor foreslo jeg å oppsøke nye treningsmiljøer. 

Anonymkode: 835a4...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned app for geocaching og gå på skattejakt. Funker gull som avledning samtidig som du er i bevegelse og bruker tid. Du kan gå i by eller skog.

Anonymkode: 9a666...e73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...