AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Skrevet 3. juli 2024 Kan man ta ulønnet permisjon innimellom permisjonen? altså feks ta 1 mnd ubetalt permisjon for å så fortsette foreldrepengene og permisjonen, mtp å forlenge permisjonstiden? Og hvordan fungerer dette? Planlegger man det i søknaden til NAV, kontakter man NAV under permisjon eller kan man variere dette selv på Navs hjemmeside under permisjon? Anonymkode: 650b4...1aa
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #2 Skrevet 3. juli 2024 Man planlegger det i permsøknaden. Nav kan svare deg på absolutt alt du lurer på og du vil få rette svar istedenfor synsing på nett.. Du vet du bare kunne sendt samme teksten i en melding til Nav og fått svar sant? Anonymkode: dd7e6...20e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #3 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man planlegger det i permsøknaden. Nav kan svare deg på absolutt alt du lurer på og du vil få rette svar istedenfor synsing på nett.. Du vet du bare kunne sendt samme teksten i en melding til Nav og fått svar sant? Anonymkode: dd7e6...20e Stått opp på feil side av senga i dag? Anonymkode: 99baa...909 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #4 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stått opp på feil side av senga i dag? Anonymkode: 99baa...909 Ja lurte jeg også på, sikkert mange spørsmål her inne som egentlig kunne blitt besvart av andre. Men jeg sendte det her, ha litt vennlighet. Anonymkode: 650b4...1aa
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #5 Skrevet 3. juli 2024 Fra NAV sin side er det lov. Du legger bare inn pause i permisjonen, det gjør du i søknaden. Det kan og endres underveis. Tror det er noe med de første 6 ukene da at de må du ta som vanlig foreldrepermisjon. Det er opp til arbeidsgiveren din om du da får ulønnet permisjon i disse pausene. Min arbeidsgiver godkjente uten problemer men har hørt om noen som fikk nei på sin arbeidsplass. Men er nok vanligst å si ja. Det er kun etter permisjonen at du har lovfestet rett på ulønnet permisjon. Anonymkode: 63ab9...08c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #6 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stått opp på feil side av senga i dag? Anonymkode: 99baa...909 Nei, men ser bare ikke poenget i å spørre randoms på nett når man like enkelt kan spørre de som faktisk kan svare. Anonymkode: dd7e6...20e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #7 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men ser bare ikke poenget i å spørre randoms på nett når man like enkelt kan spørre de som faktisk kan svare. Anonymkode: dd7e6...20e Da ser jeg ikke helt poenget med den siden her? Er vell mange som spørr om ting her og ikke til andre som faktisk kan svare på spørsmålet? Hahahha blir for dumt. Ta å skriv i ett annet forum for dette er tydeligvis ikke helt for deg. Anonymkode: 650b4...1aa
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #8 Skrevet 3. juli 2024 Sørg for at den ulønna permisjonen innimellom ikke er så lang at du mister rettigheter. Mener det er en grense på 14 dager før du mister rettigheter, men sjekk opp i dette. Anonymkode: 82fed...1af
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #9 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, men ser bare ikke poenget i å spørre randoms på nett når man like enkelt kan spørre de som faktisk kan svare. Anonymkode: dd7e6...20e Da kan man snart legge ned hele forumet. Eller skal det bestå kun av spørsmål som «hvilken farge på gardin vil passe til denne fargen på veggen?», for det meste kan man finne andre steder, men så er det noe med at et diskusjonsforum er nettop for å kunne diskutere ting, hva som helst. Du står fritt til å logge ut om det ikke passer deg Anonymkode: 99baa...909
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #10 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da ser jeg ikke helt poenget med den siden her? Er vell mange som spørr om ting her og ikke til andre som faktisk kan svare på spørsmålet? Hahahha blir for dumt. Ta å skriv i ett annet forum for dette er tydeligvis ikke helt for deg. Anonymkode: 650b4...1aa AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da kan man snart legge ned hele forumet. Eller skal det bestå kun av spørsmål som «hvilken farge på gardin vil passe til denne fargen på veggen?», for det meste kan man finne andre steder, men så er det noe med at et diskusjonsforum er nettop for å kunne diskutere ting, hva som helst. Du står fritt til å logge ut om det ikke passer deg Anonymkode: 99baa...909 Jeg kan kommentere akkurat det Jeg vil jeg.. Deres kommentarer er ikke akkurat til hjelp for TS heller da.. Mitt svar var i det minste konstruktivt. Så kanskje dere er i feil forum og burde logge av? Anonymkode: dd7e6...20e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #11 Skrevet 4. juli 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Nei, men ser bare ikke poenget i å spørre randoms på nett når man like enkelt kan spørre de som faktisk kan svare. Anonymkode: dd7e6...20e Er jo greit å spørre på KG istedet for at en saksbehandler hos NAV må bruke tid på å svare? Det er uansett ikke sånn at NAV kan gi et 100% svar på spm TS har da det er opp til TS sin arbeidsgiver om hun får lov til å ta korte perioder ulønna perm midt i lønnet perm. NAV bestemmer ikke over det. Anonymkode: 63ab9...08c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #12 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er jo greit å spørre på KG istedet for at en saksbehandler hos NAV må bruke tid på å svare? Det er uansett ikke sånn at NAV kan gi et 100% svar på spm TS har da det er opp til TS sin arbeidsgiver om hun får lov til å ta korte perioder ulønna perm midt i lønnet perm. NAV bestemmer ikke over det. Anonymkode: 63ab9...08c Nei måtte ikke avklare det med arbeidsgiver. La det rett inn i permisjonssøknaden på nett. Null stress. Og om TS i så tilfelle MÅ spørre sin arbeidsgiver- kan ikke KG svare heller. NAV har flere ulike steder man kan ta kontakt med dem om slike spørsmål av en grunn. Her inne vil TS i bestefall få synsing og ulike personlige opplevelser - ikke et svar som gir henne noe svar i hennes gitt situasjon. Og hvis du ser på de få svarene som har kommet er de mer opptatt av å lure på om jeg burde logge av enn å i det hele svare TS sitt innlegg. Så jeg er ganske sikker på at TS ville fått mer konkrete svar om hun spurte NAV enn KG... Anonymkode: dd7e6...20e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #13 Skrevet 4. juli 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei måtte ikke avklare det med arbeidsgiver. La det rett inn i permisjonssøknaden på nett. Null stress. Og om TS i så tilfelle MÅ spørre sin arbeidsgiver- kan ikke KG svare heller. NAV har flere ulike steder man kan ta kontakt med dem om slike spørsmål av en grunn. Her inne vil TS i bestefall få synsing og ulike personlige opplevelser - ikke et svar som gir henne noe svar i hennes gitt situasjon. Og hvis du ser på de få svarene som har kommet er de mer opptatt av å lure på om jeg burde logge av enn å i det hele svare TS sitt innlegg. Så jeg er ganske sikker på at TS ville fått mer konkrete svar om hun spurte NAV enn KG... Anonymkode: dd7e6...20e Du må jo søke ulønnet permisjon hos arbeidsgiver om du pauser permisjonen fra NAV... Hvis ikke må man jo jobbe i den pausen? Men det er kanskje forskjell hos arbeidsgivere hos noen holder det kanskje å si "jeg er borte 10mnd" og så bryr de seg ikke om det er betalt/ubetalt.. Men om jobben forskutterer lønn må man iallfall søke Anonymkode: 63ab9...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå