Sulosi Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Noen som vet hvor mye man må ut med for en Mops og evt om det er prisforskjell på hann/hunn? Og evt farger?
Gjest Fruktfat Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 (endret) vil tro at en mops koster mellom 8000-12000? uff, ble ikke så presis det da, sorry og så er det lurt med forsikring, i tilfelle operasjoner :kgblunk: Endret 16. februar 2006 av lillesky
Sulosi Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Har vurdert en gatemix men så falt jeg så pladask for mops (dacs er også et hett forslag her) og siden jeg ikke har verdens beste økonomi kune det være greitt å vite hvor mye jeg må spare opp før det er noe vits i å kontakte oppdrettere. Endret 16. februar 2006 av lillesky
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 spiller det egentelig noen rolle hvor mye du må gi for selve hunden?? ← Det er jo litt greit å vite hva man må ut med før man ringer og bestiller en valp, synes jeg. Noen må kanskje spare en liten stund før de får råd også.
Hu i Svingen Skrevet 15. februar 2006 #5 Skrevet 15. februar 2006 (endret) En mops koster vel ca. 10.000+/- i Norge tror jeg. Noen ganger opp i 14. Endret 16. februar 2006 av lillesky
lillesky Skrevet 16. februar 2006 #6 Skrevet 16. februar 2006 Tråden er ryddel og delt. Resten finner du her. - lillesky (mod)
Gjest gjesta Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Først må jeg bare si at mops er en herlig rase!! Vi har lenge gått og fundert på å kjøpe, og har hatt jevnlig kontakt med oppdrettere i 2 år nå. Likevel har vi ikke kommet over en eneste valp vi har kunnet kjøpe (det har rett og slett ikke vært valp å få kjøpt, alle er lovet vekk år i forveien). Det er en enormt populær rase, og litt for lite av den i Norge til at man kan få tak i den relativt kjapt. Men om du får tak i den, ligger prisen som regel på 11000-14000. Lykke til da
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Har vurdert en gatemix men så falt jeg så pladask for mops (dacs er også et hett forslag her) og siden jeg ikke har verdens beste økonomi kune det være greitt å vite hvor mye jeg må spare opp før det er noe vits i å kontakte oppdrettere. ← Du må også ta høyde for at disse hundene kan komme til å koste deg en god del i veteriærutgifter etter hvert... Det er ikke bare kjøpesummen. Jeg hadde en nabo som hadde en Mops, og hun kunne fortelle at det faktisk hender at øynene faller ut på disse hundene (!!!)... de dytter dem inn igjen selv ved å gni ansiktet ned i bakken eller gulvet eller hvor de befinner seg, men hva kan det medføre av infeksjoner og sånt da? Jeg tror jeg ville undersøkt litt mer hvis jeg var deg, lese om rasen og bakdeler og fordeler - noen raser er så fremkryssede at de knapt er levedyktige.
Hu i Svingen Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Venninnen min har en mops, og det er kjempefine hunder. Stor hund i en liten kropp hvis du skjønner. Og øynene kan falle ut ja, men det er vel ganske uvanlig at det skjer...
Gjest gjesta Skrevet 16. februar 2006 #10 Skrevet 16. februar 2006 Og øynene kan falle ut ja, men det er vel ganske uvanlig at det skjer... ← Det har jeg aldri hørt om før!! Sikker på det? Mennesker blir jo blinde hvis øynene tas ut av øyehulen, nervene bak blir ødelagte.. Jeg skal ikke påstå noe bastant her for jeg aner virkelig ikke, men det hørtes utrolig rart ut.
Hu i Svingen Skrevet 16. februar 2006 #11 Skrevet 16. februar 2006 Det er helt sant. Det er til og med bilde av det i boken min om førstehjelp til hund.
Gjest Fruktfat Skrevet 16. februar 2006 #12 Skrevet 16. februar 2006 Jeg hadde en nabo som hadde en Mops, og hun kunne fortelle at det faktisk hender at øynene faller ut på disse hundene (!!!)... de dytter dem inn igjen selv ved å gni ansiktet ned i bakken eller gulvet eller hvor de befinner seg← what?? hjelpes meg... uff, det hørtes fælt ut.
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #13 Skrevet 17. februar 2006 Huff, stakkars mopsene som mister øynene! Hjelpes meg så ekkelt.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 Noen som kan finne en link til noe om at mopsen kan miste øynene..? Finner ikke selv og klarer ikke helt å tro på det
Leo Skrevet 19. februar 2006 #15 Skrevet 19. februar 2006 Kjøp dachs! De nøyer seg med å ha store, blanke øyne når de tigger! Faktisk helt sant at mopsen kan "miste" øynene. Hverken mennesker eller hunders syn tar skade av det dersom de puttes tilbake på plass!
Gjest Mopseier Skrevet 21. februar 2006 #16 Skrevet 21. februar 2006 Hei hei Jeg kjøpte min lille mops-tispe i desember 2005, måtte ut med 14000kr men hun er absolutt verdt det, verdens morsomste hund, og hun ELSKER meg, må ligge inntil/oppå/ved siden av meg hele tiden, og hun er flink å være i bur når hun er alene Litt prblemer med renslighet, men det er nok litt min feil Kjøpte fra et oppdrett i nærheten av Stavanger som heter Larentia. Er et lite hjemlig oppdrett, med en veldig koselig dame som dirver det Tror hun skal ha valper i sommer Skriv mail til henne og push litt på, vis at du er skikkelig interessert, og husk at mops er søte og små, men de krever litt mye oppmerksomhet Men du verden som man smelter når de ser på deg med de store brune øynene sine Her er adressen: http://home.online.no/~jinge-m/index.cfm
Gjest Mopseier Skrevet 21. februar 2006 #17 Skrevet 21. februar 2006 Hehe, og jeg har aldri hørt at de mister øynene...i så fall så kan det ikke være så langt ut at det synes særlig, hehe.... Ikke kjøp dachs hvis du ikke har hatt hund før....de er ikke så greie å ha med å gjøre og kan lett overkjøre en uerfaren eier og legge deg nederst på rangstigen Skjedde med min søster Gatemixer er greie, men da kan du aldri være sikker på hvor stor den blir og hvilket aktivitetsnivå den ligger på
Gjest Mopseier Skrevet 21. februar 2006 #18 Skrevet 21. februar 2006 Hehe, og jeg har aldri hørt at de mister øynene...i så fall så kan det ikke være så langt ut at det synes særlig, hehe.... Ikke kjøp dachs hvis du ikke har hatt hund før....de er ikke så greie å ha med å gjøre og kan lett overkjøre en uerfaren eier og legge deg nederst på rangstigen Skjedde med min søster Gatemixer er greie, men da kan du aldri være sikker på hvor stor den blir og hvilket aktivitetsnivå den ligger på
Hu i Svingen Skrevet 22. februar 2006 #19 Skrevet 22. februar 2006 Om mops og øyne som popper ut: Oh, those adorable pug eyes......which brightens with enthusiasm and excitement, and can express so many other emotions-- are prone to being injured. Due to the placement they are prone to "popping" out (sometimes due to head injury or pressure to the head, i.e., running into things or corners, and even sometimes can be caused by "severe" stress). The typical pug owner will most likely never experience this....but, it is something that does happen and is not uncommon with the pug breed. Sakset fra: http://tnpugmom.tripod.com/Pugtips.htm#Health: Altså: Det skjer men som sagt tidligere er det heldigvis veldig sjeldent...
Sulosi Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #20 Skrevet 23. februar 2006 Hei hei Jeg kjøpte min lille mops-tispe i desember 2005, måtte ut med 14000kr men hun er absolutt verdt det, verdens morsomste hund, og hun ELSKER meg, må ligge inntil/oppå/ved siden av meg hele tiden, og hun er flink å være i bur når hun er alene Litt prblemer med renslighet, men det er nok litt min feil Kjøpte fra et oppdrett i nærheten av Stavanger som heter Larentia. Er et lite hjemlig oppdrett, med en veldig koselig dame som dirver det Tror hun skal ha valper i sommer Skriv mail til henne og push litt på, vis at du er skikkelig interessert, og husk at mops er søte og små, men de krever litt mye oppmerksomhet Men du verden som man smelter når de ser på deg med de store brune øynene sine Her er adressen: http://home.online.no/~jinge-m/index.cfm ← Takk! Da er det bare å begynne å spare. Ang gatemix vil jeg se an de hundene jeg evt måtte komme over og se hvilke raser det er blanding av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå