Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine sier de vil gi all arv til meg når de blir borte men broren min skal ikke få noe på grunn av forskjellige ting. Jeg sa da at da gir jeg halvparten av det jeg arver til han. Da sa foreldrene mine at det skal de hindre fordi han skal ikke ha noe. De har vært uvenner lenge. Har de lov til å nekte han arv? Og hvordan skal de kunne hindre meg i å gi halvparten av arven min til han? Det er jo ikke noe de får gjort noe med da, men er det noe de skriver under på? Jeg er ikke enig med dem og ville egentlig ikke at vi skulle ta diskusjonen om dette nå.

Anonymkode: ab1df...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan de ikke hindre deg i å gi halvparten til broren din. Når du har fått pengene så er det jo du som styrer. Og pliktdelsarv får de ikke hindret. Eneste måten er å bruke opp alt mens de er i live.

• Liker 3
Skrevet

Vil tro at det er mulig å gi deg større gaver mens de er i live 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (4 minutter siden):

Vil tro at det er mulig å gi deg større gaver mens de er i live 

Men de kan vel ikke stoppe meg fra å gi noe til broren min? De sier det selv men jeg skjønner ikke hvordan de skal gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er noe som heter pliktdelsarv. Ellers tenker jeg du ikke bør nevne noe mer om det til foreldrene dine. Du gjør hva du vil med dine penger, men det er ikke noe å bli uvenner for nå.

Anonymkode: 257d7...fdf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men de kan vel ikke stoppe meg fra å gi noe til broren min? De sier det selv men jeg skjønner ikke hvordan de skal gjøre det.

Selvfølgelig kan de ikke bestemme hva du gjør med DINE penger. 

Høres ut som foreldrene dine er giftige. Går det bra med deg? 

Anonymkode: 8d853...0f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette tenker jeg du ikke bør gå inn i en diskusjon om, da du risikerer at dine foreldre gjør sitt ytterste for at det ikke skal bli noen arv til noen av dere.

Kjør nikkeritt og del med din bror når den dag kommer.

Anonymkode: 62a9b...0b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig kan de ikke bestemme hva du gjør med DINE penger. 

Høres ut som foreldrene dine er giftige. Går det bra med deg? 

Anonymkode: 8d853...0f5

Ja, de er litt kontrollerende, men det går bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette tenker jeg du ikke bør gå inn i en diskusjon om, da du risikerer at dine foreldre gjør sitt ytterste for at det ikke skal bli noen arv til noen av dere.

Kjør nikkeritt og del med din bror når den dag kommer.

Anonymkode: 62a9b...0b6

Vil ikke diskutere det mer. Det var de som startet diskusjonen.

Det skal jeg gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at du kan jatte med nå og dele med broren din når den tid kommer.

Hvis broren din er spilleavhengig eller det ellers er forhold som gjør at han kan finne på å sløse bort arven, så kan du kanskje revurdere…

Anonymkode: 9cc64...418

AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke gjøre din bror arveløs.  Etterlater de seg store verdier, så kan de begrense arven til 15G fra hver av foreldrene i et testamente, og 30G er pr.i dag. 3,5 milloner. 

Anonymkode: 37ef3...578

AnonymBruker
Skrevet

Jatt med og fortsett å være den gode broren du er.

Anonymkode: c654c...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...