Gå til innhold

Hvorfor legger folk ut finn annonser, men ikke svarer på meldinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det at du er på ferie en unnskyldning for ikke å sjekke finnanonnsene dine?

Anonymkode: b3c6b...39d

Jeg rakk ikke svare før jeg fikk meldingen en gang. Var på båttur i hellas og hadde ikke på tlf en gang. Tok under 12 timer før neste melding tikket inn. 

Anonymkode: 29cfd...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Til meg så kom det ikke opp at noen hadde sendt meldinger. Kom ikke opp før flere måneder etterpå. Da synes jeg det var vanskelig å svare på det siden jeg tenkte det var dumt at jeg ikke fikk opp at noen hadde sendt melding for flere måneder siden. 

Anonymkode: 52d4e...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 19.54):

Har slitt litt med Finn i det siste, får ikke varsel på mail at jeg har fått mld der inne.

Anonymkode: a505e...f8f

Dette...ser ofte at de havner i søpple posten.

Pluss jeg ser ofte at noen har svart..mrm ofte skjer det noe at jeg glemmer å svare...eller glemme at jeg fikk melding 🤦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var på ferie, og det tok tid før jeg svarte, og fikk melding hvorfor i hevete ligger du ut ting for salg når du ikke svarer asap. 

Da settet jeg meldingen, ønsket ikke gjøre en handel med den frekke tonen. Hadde sikkert fårr dritt tilbakemelding i ettertid. 

Men ellers enig, kjedelig og ikke få svar. 

/Dobbeltmoralsk41

Anonymkode: 29cfd...6f1

Jeg deaktiverer annonsene mine når jeg er på ferie, så slipper jeg dette problemet.

Anonymkode: aad3d...cb6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver folk: 

Jeg er vil gjerne ha denne. Når kan jeg hente?

Jeg svarer med det samme:

Er hjemme hele dagen.

Bor i ..........

Og det var slutten på den samtalen.

Ingen hentet og ikke noe svar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 19.04):

Jeg er ofte innom Finn annonser både "gis bort" og "til salgs", og den siste uken har jeg funnet feltsenger som jeg ønsker å kjøpe siden jeg skal ha besøk, blomsterkasser til verandaen min og noen bastkurver.

Ingen av selgerne har oppgitt telefonnummer i annonsen, så må kontakte via melding i annonsen, men ingen ser meldingen eller svarer meg, og jeg blir så frustrert 😖

Jeg har sendt forespørsel på 10 annonser uten å ha fått noe svar.

Hvorfor i alle dager fjerner de ikke bare annonsen hvis varen er solgt eller gitt bort?

Hvorfor bruker de to uker på å svare på meldingen, og unnskylder seg med at de ikke har sjekket Finn appen eller ikke har lyd på meldingstjenesten?

Er de ikke interessert i å selge eller kvitte seg med varene?

Bare det siste året har jeg sikkert hatt 150 annonser ute på Finn, og ja det er slitsomt når det er mange som tar kontakt, men jeg har lyd på og svarer kjapt og fjerner annonsen nå varen er solgt eller gitt bort.

Kanskje derfor jeg bare har 10ere i anmeldelsene som folk legger igjen.

Anonymkode: b3c6b...39d

Vil du bli utsatt for svindel, så er den sikreste måten å få dette ordnet på ved å legge tlf nummeret igjen i annonser på Finn, eller Facebook, slik eldre gjør. 

Når ting er avtalt hente og nesten solgt/hentet så svarer ikke jeg. Jeg svarer heller ikke folk som ikke gidder å kommunisere skikkelig, og heller ikke skriver fornavnet sitt. De er både uhøflige og lukter trøbbel. (uten at jeg vet hva ts har gjort). 

Jeg gir ikke bort til førstemann, men skriver første mann som skriver når de kan hente. Har du den enda? Jeg tar den, hva er adressen, og sånt fjas gidder jeg ikke svare på. Folk som kommer med mas og tyt med to minutters mellomrom gir jeg heller ikke ting bort til. Kommer alltid noen som har lært seg skikk og bruk. 

Når ting er ferdige forhandlet og hentet da solgt markerer jeg annonsen. 

Anonymkode: f7ba6...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Elsker sjokolade skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skriver folk: 

Jeg er vil gjerne ha denne. Når kan jeg hente?

Jeg svarer med det samme:

Er hjemme hele dagen.

Bor i ..........

Og det var slutten på den samtalen.

Ingen hentet og ikke noe svar. 

Skriver aldri adressen før noen svarer at de kan komme den dagen om kvelden, da får de adressen. 
Neste gan en legger ut noe, så risikerer en at den som fikk adressen tidligere står på døra og skal ha den nye annonsens ting. 
Finnes mange rare folk på Finn, og like mange hyggelige og greie. Kunne skrevet bok om møter med folk via Finn annonser. 

Anonymkode: f7ba6...5af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke mulighet til å svare alle som sender melding på en og samme ting. Jeg svarer den jeg velger, resten får oppleve "sett" og ingen svar. 

Anonymkode: 482e0...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svarer ikke alltid på Tise, ofte er det mas om vil ha bilder av plagget på osv. Ofte er de bildene bare et Google søk unna når skriver modell osv på feks en bukse. Blir jo aldri solgt noe på Tise med mindre man promoterer plagget, er jo en uoversiktlig jungel med mye ræl. 

Når det gjelder Finn annonser svarer jeg som regel, med unntak av utleie da der er det umulig å svare alle. 

Anonymkode: 3ba40...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 9.58):

Jeg har ikke mulighet til å svare alle som sender melding på en og samme ting. Jeg svarer den jeg velger, resten får oppleve "sett" og ingen svar. 

Anonymkode: 482e0...225

Men da setter du vel annonsen som solgt/gitt bort når handelen er utført?

Det er jo frustrerende for kjøper om man ikke gidder å svare eller godkjenne kjøpsforespørsel når varen tilsynelatende er tilgjengelig en uke eller to etter at annonsen sist ble oppdatert.

Anonymkode: aad3d...cb6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe veldig billig, noe som gis bort eller er veldig populært så kan det hende selgere har fått kjempemange meldinger og rett og slett ikke rekker over å svare alle. Men da bør varen settes som solgt eller skrive reservert i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis den som vil kjøpe ordlegger seg på en sånn måte at jeg får inntrykk av at det blir mye styr og fram og tilbake, hender det jeg lar være å svare.

Anonymkode: 51ef9...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg synes det er helt greit å spørre om mål e.l hvis varen ikke er godt nok beskrevet i annonsen. Å ikke gidde å svare på slike spørsmål er ganske dårlig stil. Når det gjelder noen varer(antikviteter eller objekter som har samleverdi) kan det være relevant å få gode bilder for å avgjøre modell, årstall osv. Forskjellen i kroner og øre kan utgjøre mange tusenlapper. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...