AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Skrevet 3. juli 2024 Noen som har anbefalinger ifht å oppleve de mest kjente attraksjonene i Roma? Anbefales City pass? Regner med det er lange køer midt i juli... Synes imidlertid 6500,- høres mye ut for Roma Pass og OMNIA pass inkl kollektivtransport og hop on/off busser i 3 dager, men det er kanskje ikke så ille, eller? Noen med erfaring? Er det verdt det? Anonymkode: ae05b...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #2 Skrevet 3. juli 2024 I Juli ville jeg heller brukt pengene på å leie en bil, kjøre ut til kysten, og bli der... Spar pengene til en Roma-tur en vår eller høst, slik at det går an å nyte byen. Anonymkode: 415f8...af9 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #3 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): I Juli ville jeg heller brukt pengene på å leie en bil, kjøre ut til kysten, og bli der... Spar pengene til en Roma-tur en vår eller høst, slik at det går an å nyte byen. Anonymkode: 415f8...af9 Enig! Jeg var en uke i Roma i juli 2021. Den gangen var det fortsatt pandemi-restriksjoner på reising, så det var bl.a. få turister fra land utenfor Europa der og generelt mye roligere i byen enn normalt midt på sommeren. Dag en hadde jeg bestilt omvisning i Vatikanmuseet, dag to var planen omvisning i Colosseum og Forum Romanum osv. Hadde lagt inn en severdighet per dag. Det jeg ikke hadde tatt høyde for var hvor utrolig varmt det var i Roma i juli. Været var for så vidt fantastisk, strålende sol fra skyfri, blå himmel hele tiden, men det gjorde jo også at temperaturen krøp opp mot 40 grader og det varalt for varmt for meg. Jeg orket rett og slett ikke å følge min egen plan og droppet mye av det jeg hadde på agendaen og tilbrakte de siste dagene med å tusle gatelangs i byen med jevnlige stopp på diverse cafeer etc. for drikke og noen ganger mat. Om dere ønsker å kjøre fullt "amerkansk" opplegg med å se alt av severdigheter på kort tid vil jeg definitivt anbefale å ta turen tidlig vår eller utpå høsten. Da er temperaturene mye mer levelige enn midt på sommeren. Anonymkode: 9919a...668
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #4 Skrevet 4. juli 2024 I Roma bruker man beina, bo midt i mellom Prati og colosseum. Enkeltbillett til trikk/buss kjøpes på kiosk. Anonymkode: b52e4...fdb 1
MiominMio Skrevet 4. juli 2024 #5 Skrevet 4. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I Roma bruker man beina, bo midt i mellom Prati og colosseum. Enkeltbillett til trikk/buss kjøpes på kiosk. Anonymkode: b52e4...fdb Enig bruk beina i Roma og stikk innom litt kafeer og restauranter på veien. Drikk mye vann. Man kan drikke vann fra de offentlige tappekranene som er plassert rundt omkring i byen. Og som andre også sier - sommer i Roma er uutholdelig. Romerne selv flykter fra byen om sommeren. I fjor var det over 40 varmegrader og det orker man ikke. September er en flott tid å reise på. Dersom dere vurderer å reise i 2025 så er dette et pilegrimsår så da vil det være fullpakka med mennesker og ganske stort trykk hele året. Bruk google maps og velg et startpunkt og ta for dere attraksjonene derfra til fots Er da man virkelig får oppleve byen. Har vært i Roma utallige ganger har aldri brukt City pass (bortkasta penger generelt). 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #6 Skrevet 4. juli 2024 Takk for gode tips. Hadde ikke valgt juli i utgangspunktet om det ikke var for at vi fikk konsertbilletter akkurat da. Har vært i både Verona og Venezia i juli og vet hvor varmt det kan bli Anonymkode: ae05b...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #7 Skrevet 4. juli 2024 Høres veldig dyrt ut, ville absolutt droppet det! Turistfelle. Anonymkode: 99101...d37
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #8 Skrevet 5. juli 2024 Januar-Mars som er Roma...helst januar Drar du uke 2 i januar kommer du til en helt annen by med lite turister og fin temp. Å reise dit juni - september er galskap. Anonymkode: b52e4...fdb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #9 Skrevet 5. juli 2024 Ser reise allerede har bestilt. Ville nok likevel vurdert en tur ut til sjøen. Ellers; jeg syntes det hørtes dyrt ut, du skal ha ganske tett program for at noe slikt skal lønne seg. Jeg reiser mye, og velger generelt aldri slike pakker, setter heller sammen opplegg selv. Hop on hop off er turistifisert, ja. Men samtidig veldig behagelig for å hvile beina litt, komme seg raskt mellom destinasjoner, og ikke minst; bare sitte og nyte vinden i toppetasjen noe. Når det gjelder attraksjoner pleier jeg gå inn på tripadvisor, og scrolle gjennom topplista, og merke steder jeg ønsker å se. Så lager jeg tentative dagsplaner ut i fra det. Ville også sett om det var mulig å få tak i hotell med basseng, selv om det koster en del ekstra. Anonymkode: 415f8...af9
VoodooChild Skrevet 5. juli 2024 #10 Skrevet 5. juli 2024 Å reise kollektivt i alle store Europeiske byer kan gjøres på samme måte som lokalbefolkningen gjør. Sjekk ut hvilke bilett-system/apper de bruker, og kjøp f.eks en ukesbilett om det finnes. Slike turist-pass koster alltid mye mer enn det smaker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå