Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle det være behov så kan jeg reise i dagesvis. Norges velferd er bygd opp på pendling og skiftarbeid. Brakkeliv og hardt arbeid. Gruvedrift og anleggsvirksomhet. Vi er blitt godt bortskjemte. Jeg kunne gjort hva som helst for å opprettholde min inntekt. 

AnonymBruker

Med små barn: ja! Kanskje om jeg kan sitte på hjemmekontor 4 av 5 dager i uken, eller ikke. 

Det blir vinter, det er togstans og det er køer. Så 40-50 min på en god dag? Nei, da rekker jeg hverken å levere i bhg eller hente før de stenger. Her åpner ingenting før 7.30 faktisk, så alt over 20 min er no-go. 

Anonymkode: ea4b2...2d9

• Nyttig 2
AnonymBruker

For meg går det en grense på en drøy halvtime. Egentlig en halvtime, men hadde ikke droppet å ta en jobb 35 minutter unna, liksom... Så ca 30 minutter.

Hadde gjort mye for å slippe å bruke over 1,5 time tur/retur jobb hver dag...

Anonymkode: 7cb67...f7c

• Liker 1

Annonse

Jeg bruker ca en time dør-dør når jeg ikke planlegger godt, 40-45 min når byttene klaffer perfekt. Det er litt mye, men helt normalt i Oslo området. Jeg bruker tiden på toget til å ta unna e-poster og lese (ikke sensitive) ting, så jeg kan skrive ca halve pendletiden som arbeid. Resten av tiden er nullstilling av hodet mellom privat og jobb, og er egentlig ganske ok å ha litt tid til å legge fra seg ting mentalt og bytte modus

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Maks 30 med bil. Med gode buss/togforbindelser opptil en time. Spesielt om vinteren med mye mørke og dårlig føre ønsker jeg ikke å måtte tilbringe flere timer pr dag i trafikken.

Anonymkode: 31456...6e9

AnonymBruker

Ca 15 minutter med bil. Har 5 minutter med bil til jobb nå. Har alltid hatt kort vei til skole og jobb, så er vant med det. Har et lite barn nå, så vil ikke ha veldig lang vei hjem.

Anonymkode: a6985...f5f

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Maks 30 med bil. Med gode buss/togforbindelser opptil en time. Spesielt om vinteren med mye mørke og dårlig føre ønsker jeg ikke å måtte tilbringe flere timer pr dag i trafikken.

Anonymkode: 31456...6e9

Hvorfor er du villig til å reise dobbelt så lenge med kollektiv enn bil? 🤔

Anonymkode: a5f47...429

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...