Gå til innhold

Erfaren kjørelærer eller ung?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kan velge kjørelærer når jeg bestiller timer, og det er f.eks. lærer med 15 års, 5 års, 1 års eller 0 år erfaring. Alle har samme utdanning.

Er det noen ulemper/fordeler med lang eller nesten ingen erfaring? Prisen for en kjøretime er jo den samme, så kanskje jeg bare må prøve og ikke overtenke det.

Anonymkode: 963bf...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har bare hatt en kjørelærer, og han var i 60-årene med lang erfaring. veldig god opplevelse for meg i hvertfall.

Anonymkode: f0b92...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjørelærer var i 50 årene og hadde lang erfaring som yrkessjåfør og hadde kjørte lastebil og buss før hun ble trafikklærer. Hun var utrolig flink. Ville tatt noen med mye erfaring. 

Anonymkode: 6a55c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde en kjørelærer som også var yrkessjafør som gikk ut av bilen for å presentere meg blindsonen, men det var visstnok for å gå ut å røyke så det mer ut som. Jeg var allerede klar over at du har dårlig sikt ut der med mindre du ser ut begge vinduene. Og så tullet han bare med iPaden sin hele tiden hele tiden mens du kjørte... Det var ikke spesielt motiverende. Men jeg har hørt lignende historier fra andre om hvordan det var når de kjørte opp om at lærere røyker, tar telefonen mens du kjører og prater lenge, o.l.

Anonymkode: 963bf...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjørelærer i 50 årene som var rolig og streng, hadde ikke så mange timer siden jeg gjorde eksakt d jeg fikk beskjed om og fikk det til. Han var så høy at han ikke fikk helt plass i bilen, så han måtte hele tiden ha armen sin bak på setet mitt, føltes som han holdt rundt meg hver time, som 18 åring hatet jeg... det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ung lærer, og elsket det. Veldig godt å ha noen som jeg er mer på bølgelengde med enn en gammel mann på 50+.

Er forresten ofte liten sammenheng mellom alder og trafikklærererfaring. Er ingen aldersgrense på når man utdanner seg, så en som er 60 kan være mer fersk i faget enn en på 25.

Anonymkode: ba289...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...