AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Skrevet 3. juli 2024 Ble solbrent for 48 timer siden. Kjørte rundt i kajakk i Albania i 3 timer og hadde glemt å smøre beina. Sov ikke noe natt til i går omtrent og føles som beina eksploderer og skal revne når jeg reiser meg (er bare leggene). Men igår på dagen føltes de ok. Smurte de selvfølgelig. Har sovet greit i natt også, men når jeg reiste meg idag måtte jeg sette meg ned fordi sprengingsfølelsen er enda verre. Og nå kom det plutselig en blemme på størrelse med et kronestykke. Leser at man må kontakte lege da det er alvorlig? Skal fly hjem i mårra og lurer på om det er farlig? Tenker på trykket osv, klarer jo ikke gå på do uten at det gjør latterlig vondt.. leggene mine er ekstremt hovne også + at jeg har masse myggstikk på leggene som jeg er allergisk mot Anonymkode: 7b122...8bc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #2 Skrevet 3. juli 2024 Ta kontakt med lege. Du må antagelig få en reseptbelagt salve el.lign. Anonymkode: 74963...7da 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #3 Skrevet 3. juli 2024 Du har trolig fått 2 grads forbrenning... Det er ikke farlig å fly med, men du burde få salvekompresser på det! Anonymkode: 2c859...39f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #4 Skrevet 3. juli 2024 Ring forsikringsselskapet ditt, så hjelper de deg videre til lege for råd. Anonymkode: aa88d...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #5 Skrevet 3. juli 2024 Fått flere blemmer nå og den ene blir større. Var for å ta pedikyr nå og de på klinikken ba meg oppsøke lege med en gang.. men går det ikke bra å vente til i morgen? Har tidlig fly Anonymkode: 7b122...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #6 Skrevet 3. juli 2024 Jeg fikk noen blemmer etter kraftig solbrenthet for mange år siden. Oppsøkte ikke lege (uvitenhet), men smurte på aloe vera gel i mange omganger. Det gikk bra. Anonymkode: e6a94...553
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #7 Skrevet 3. juli 2024 Høres ut som 2.grads forbrenning. Jeg har fått det selv en gang i ansiktet og på skuldrene. Det var en fin-fin lærepenge 🙈 Smør på aloe vera eller annen salve som er kjølig og lindrer. Naturell yoghurt funker også fett 👍🏼 Og unngå sol på området en god stund etterpå (selv når du kommer hjem). Siden du er allergisk mot mygg regner jeg med at hovenheten er en kombinasjon av både forbrenning og stikk.. Anonymkode: 77308...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå