Gå til innhold

Når er det normalt at han frir?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen min fridde etter at vi hadde vært kjærester i tre måneder. Nå har vi vært lykkelig gift i 25 år.

Anonymkode: b30db...5bb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/3/2024 at 3:01 PM, AnonymBruker said:

Vært sammen i litt over 1 år, samboer i ca 6 mnd. Vi har det utrolig godt sammen, og vi har begge avklart at vi har lyst til å gifte oss. 

Jeg har gjort det tydelig at han må fri om vi skal gifte oss - jeg er veldig tradisjonell der.

Jeg har også gjort det tydelig at det er selvsagt alt for tidlig enda, samtidig må det ikke gå mer enn 3 år for jeg vil ikke være en gammel brud (sagt med humor altså, jeg er ikke en diktator 🤣). Vi spøker/flørter ofte med hverandre at vi er mann og kone, så vi har begge et avslappet forhold til alt dette. 

Ideelt sett så tenker jeg at vi bør ha vært samboere i 2-3 år før han kan fri, for da kjenner vi hverandre veldig godt og bør ha gått gjennom de viktigste fasene for å se at vi står støtt sammen. 

Hvordan var det for dere og hvordan gjorde han det? Jeg håper han har tenkt til å slå på stortromma og gjøre noe superromatisk han vet jeg liker - og at han klarer å gjøre det på en tidspunkt jeg minst venter det 🥰

Til dere som mener det er likestilling på sånt siden vi lever i 2024; jeg trenger ikke deres mening om det 😉 Vi har et veldig lite A-4 forhold, men enkelte ting synes jeg mannen skal gjøre, og det er ikke noe noen kan si for å få meg til å forandre mening om det 😉

Anonymkode: 3a0a8...2ed

Man skal fri når man føler seg trygg på sitt valg. Det mest naturlige er å bo sammen en stund så man har vært gjennom tykt og tynt før man bestemmer seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2024 at 3:27 PM, AnonymBruker said:

Huff.

Indeed.

Anonymkode: 795e5...5e0

Anonyme troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2024 at 3:42 PM, AnonymBruker said:

Hører ut som han kan få kalde føtter....Hadde han villet fri hadde han gjort det nå!

Man vet fort når man finner sitt livs kjærlighet!

Anonymkode: 8ac9e...8be

For noe tull. Det er få som frir andre året inn i forholdet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ingen menn som kommer til å fri, ekteskap er ut. Det er kun for å sikre kvinners "rettigheter" og ikke rettferdig mot oss når skilsmissen er ett faktum.

Menn har skjønt tegninga, vi lar oss ikke lure mer 😂

Anonymkode: 79d46...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var veldig tradisjonelle. Ble sammen da vi var 19, forlovet oss da vi var 20, bygde hus som vi flyttet inn i som nygifte da vi var 21 og det første barnet kom da vi var 22. Vi er fortsatt gift.

Anonymkode: c461e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 15.01):

Vært sammen i litt over 1 år, samboer i ca 6 mnd. Vi har det utrolig godt sammen, og vi har begge avklart at vi har lyst til å gifte oss. 

Jeg har gjort det tydelig at han må fri om vi skal gifte oss - jeg er veldig tradisjonell der.

Jeg har også gjort det tydelig at det er selvsagt alt for tidlig enda, samtidig må det ikke gå mer enn 3 år for jeg vil ikke være en gammel brud (sagt med humor altså, jeg er ikke en diktator 🤣). Vi spøker/flørter ofte med hverandre at vi er mann og kone, så vi har begge et avslappet forhold til alt dette. 

Ideelt sett så tenker jeg at vi bør ha vært samboere i 2-3 år før han kan fri, for da kjenner vi hverandre veldig godt og bør ha gått gjennom de viktigste fasene for å se at vi står støtt sammen. 

Hvordan var det for dere og hvordan gjorde han det? Jeg håper han har tenkt til å slå på stortromma og gjøre noe superromatisk han vet jeg liker - og at han klarer å gjøre det på en tidspunkt jeg minst venter det 🥰

Til dere som mener det er likestilling på sånt siden vi lever i 2024; jeg trenger ikke deres mening om det 😉 Vi har et veldig lite A-4 forhold, men enkelte ting synes jeg mannen skal gjøre, og det er ikke noe noen kan si for å få meg til å forandre mening om det 😉

Kona og jeg bestemt oss for å gifte oss etter ca 4 mnd som kjærester. Da planla vi tid og sted for frieriet sammen, og vi kjøpte ringer sammen. Selv om det ikke var noen overraskelse for kona at jeg skulle fri, ble det en veldig fin ramme rundt det der jeg gikk på kne på et vakkert sted på fjellet. Et år etter forlovelsen giftet vi oss og flyttet sammen.

Nå har vi nylig feiret sølvbryllup.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor blir folk så provoserte av slike innlegg at de føler de må kalle meg Bridezilla og si "stakkars mann?". Jeg antar dere må være bitre for å aldri ha blitt fridd til av mannen og måtte vente lenge på det, eller måtte fri selv? 

På ingen måte overhodet har jeg diktert hvor, når eller hvordan han skal fri. Men vi er enige om at vi begge synes det er en fin ting å gifte seg, og at vi begge synes det er noe mannen skal gjøre - ikke kvinnen 😊 

Han snakker mer om giftemål og det å være mann og kone enn det jeg gjør. Han ble nesten litt overrasket en dag jeg sa det ikke hastet enda, da temaet kom opp spontant i forbindelse med noe annet 😊 

Jeg har det ikke travelt, men samtidig synes jeg ikke man trenger å være sammen i 5-10 år før man endelig får ut fingeren (og får ringen på den). 

Ellers ønsker jeg meg ikke en dyr ring, så jeg slipper å være veldig redd for å miste den. Det vet han. Han vet også at jeg ønsker et lite og intimt bryllup, med bare nærmeste familie og noen få venner. Er ikke interessert i å bruke masse penger på bryllupet heller. Da unner vi oss heller en dyrere bryllupsreise bare oss to. Vi er jordnære, ganske introverte, og er stort sett enige om ting 😉 Så det er bare å roe ned hele hylekoret. 

Takk til de som faktisk kommer med fine innspill 😊

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 15.01):

Hvorfor skal han spørre om du vil gifte deg med ham når han allerede vet svaret? Dere er forbi frieri-stadiet når dere er enige om å gifte dere.

Anonymkode: 9879f...dbd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 15.19):

Ja, jeg spurte han rett ut om dette ganske tidlig i dating, og han bekreftet at han godt kunne tenke seg det. Vi har snakket om temaet mange ganger og er enige om at vi vil gifte oss. Har til og med snakket om hva slags bryllup vi vil ha 😊 

Ts 

Har han ordrett sagt "godt kunne tenkt seg" ? Ville ikke tatt det som 100%, ville heller tolket det som at det er oppe til vurdering. 

Anonymkode: f3061...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi traff hverandre som venner i 2005, ble kjærester i 2018, fikk barn sammen i 2019, 2021 og 2023, giftet oss i 2024.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor skal han spørre om du vil gifte deg med ham når han allerede vet svaret? Dere er forbi frieri-stadiet når dere er enige om å gifte dere.

Anonymkode: 9879f...dbd

Dette!

Mannen min og jeg hadde også denne samtalen, og da var frieri helt overflødig. Vi var jo enige om å gifte oss, det virket fryktelig smør på flesk å ha et romantisk frieri etter den samtalen. Mannen min lurte på om jeg ønsket en ring, men for meg var ikke det viktig.

Vi traff hverandre i mai, ble enige om å gifte oss i juli, fortalte det til familie og venner på høsten en gang og giftet oss sommeren etter. Har vært gift i 25 år i år...

Anonymkode: 70890...710

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når han finner ut at han ikke ønsker å leve uten deg. At du er det aller aller viktigste for han, og hans nummer 1 prioritet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min omgangskrets er det mest vanlig å fri etter 10+ år. Samtidig er det mange i vår omgangskrets som ble sammen som tenåringer eller unge voksne, så det har jo også litt å si. Ville nok inngått ekteskap raskere om vi var eldre da vi ble sammen.

Anonymkode: 8adc9...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han ikke har fridd etter 1 år, adios! 

Anonymkode: c42f8...c30

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...