Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Linken lyder: mittskatteoppgjør.com "for å endre informasjon som ikke stemmer". Jeg er selvsagt veldig overskeptisk og sletter sms`en. Nummeret det brukes er heller ikke å finne på vanlig vis. "Mulig telefonsalg- eller markedsføringsbedrift". For meg lukter det humbug der, så hvor kan jeg melde fra om mobilnummeret? 

Anonymkode: 0b179...7e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart fake, Skatteetaten og andre offentlige instanser sender ikke ut linker.

Anonymkode: 8d49b...976

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å være overskeptisk til slik, det er jo helt åpentbart bare tull/svindel.

Anonymkode: 5e048...fea

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke nødvendig til å melde ifra om det til noen, da dette er en helt ordinær spammelding det sendes ut tusener av hver eneste dag. Bare blokkere om mulig.

Om du skal inn på Skatteetaten eller andre offentlige sider skriver du det selv inn i adressefeltet i nettleseren din. Ingen grunn til å klikke på en link du har fått på sms eller epost.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske myndigheter bruker ikke   .com

Anonymkode: 5dc3f...466

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Linken lyder: mittskatteoppgjør.com "for å endre informasjon som ikke stemmer". Jeg er selvsagt veldig overskeptisk og sletter sms`en. Nummeret det brukes er heller ikke å finne på vanlig vis. "Mulig telefonsalg- eller markedsføringsbedrift". For meg lukter det humbug der, så hvor kan jeg melde fra om mobilnummeret? 

Anonymkode: 0b179...7e6

Skattetatet sender aldri ut linker.

.COM brukes ikke av norske offentlige virksomheter.

mittskatteoppgjør er heller ikke en side til skatteetatet. Altinn og skattetateten er de rette instansene. Om du lurer på om sms, eposter osv er rett, gå inn i nettleseren og skriv inn manuelt siden du skal til.

Deet gjelder også posten og pakkeleveringsselskaper. Gå rett inn på posten.no, skattetaten.no, altinn.no osv osv Det gjelder også banker. Aldri gå inn via linker med mindre du venter på noe helt konkret.

Anonymkode: 3887c...9ae

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...