AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #1 Skrevet 3. juli 2024 Nå er det jo midt på sommeren, skjønner ikke hvorfor barnet er forkjølet og har vært det lenge nå. Passer på å kle det så det ikke er kaldt, men det må vel være noe annet som spiller inn? Noen med erfaringer? 2 år er barnet. Anonymkode: 9d7c6...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #2 Skrevet 3. juli 2024 Allergi? Pollen, gress, dyr etc Anonymkode: 5d8af...3df 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #3 Skrevet 3. juli 2024 Er det allergi, kanskje? Anonymkode: 98cbb...5c1
mommyaka Skrevet 3. juli 2024 #4 Skrevet 3. juli 2024 Oh de kan forsatt bli syke på sommeren... dessverre tar ikke sykdom ferie. Her har kikhoste kommet 3
Gjest jegerrinne Skrevet 3. juli 2024 #5 Skrevet 3. juli 2024 Alergi, astma Og går både forkjølelse corona og kikhoste om dagen
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #6 Skrevet 3. juli 2024 Virus går på sommer som vinter. Men jeg ville sjekket pollen.. Anonymkode: 53085...88e 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #7 Skrevet 3. juli 2024 Hvordan vet jeg det h is det er allergi eller astma? Han har aldri hatt dette før eller noen andre symptomer. Anonymkode: 9d7c6...7c1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #8 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet jeg det h is det er allergi eller astma? Han har aldri hatt dette før eller noen andre symptomer. Anonymkode: 9d7c6...7c1 Det er det legen som sjekker, ikke du. Anonymkode: 53085...88e 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #9 Skrevet 3. juli 2024 Her var min evige sommerforkjølese pollenallergi. Anonymkode: 8528a...788 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #10 Skrevet 3. juli 2024 Allergi, mugg (hjemme, hos andre dere besøker ofte, barnehagen), lave nivåer av hvite blodceller. Ellers var vår datter mye syk til hun var ca 1,5år. Er veldig vanlig å få "det meste" som smitter når de er så små før immunforsvaret har blitt sterkere. Anonymkode: aab57...6e9 2
Gjest jegerrinne Skrevet 3. juli 2024 #11 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan vet jeg det h is det er allergi eller astma? Han har aldri hatt dette før eller noen andre symptomer. Anonymkode: 9d7c6...7c1 Det er legen som sjekker Her var det små hosting hele tiden, nese som rundt og små tett hele tiden. Så da tok legen alergitester og så fikk vi prøve ut astma medisiner Så best er å ta en tur til legen å få vurdert
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #12 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan vet jeg det h is det er allergi eller astma? Han har aldri hatt dette før eller noen andre symptomer. Anonymkode: 9d7c6...7c1 Når vi lurte på om barna her var allergiske i den alderen fikk vi beskjed fra legen om at de ikke tok allergiprøve på så små barn. Så vi skulle bare gi cetrizin eller zyrtec på kvelden en uke og se om det ble bedre, noe det ble. Anonymkode: bf36e...c26
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #13 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når vi lurte på om barna her var allergiske i den alderen fikk vi beskjed fra legen om at de ikke tok allergiprøve på så små barn. Så vi skulle bare gi cetrizin eller zyrtec på kvelden en uke og se om det ble bedre, noe det ble. Anonymkode: bf36e...c26 Kommer nok an på hvilken allergi man mistenker. Her tok de allergitest når ungen var 11 mnd… Anonymkode: da720...74c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #14 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer nok an på hvilken allergi man mistenker. Her tok de allergitest når ungen var 11 mnd… Anonymkode: da720...74c Om man mistenker allergi på denne tiden av året er det vel gjerne pollenallergi man mistenker. Med mindre ts akkurat har fått seg et nytt dyr Anonymkode: bf36e...c26 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #15 Skrevet 5. juli 2024 Min ble smittet av ting konstant i barnehage på 2-års alderen.. Hadde ærlig talt noe nesten annenhver uke, men så bedret det seg, nå er han veldig sjeldent syk heldigvis Immunforsvar skal jo bygges opp, og spesielt hvis det er enebarn så har barnet kanskje ikke blitt så veldig eksponert for bakterier før Om du er bekymret så kan du jo ta en tur til legen for en sjekk Anonymkode: 383d5...00e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #16 Skrevet 5. juli 2024 Man kan bli forkjølet på sommeren og selv om det ikke er da det er høysesong for forkjølelse og influensa. Jeg var syk midt på sommeren ifjor, og var kjempeirritert. 😅 Jeg ble smitta av samboer som hadde blitt smitta av en kollega på jobben som hadde flere småbarn hjemme som hadde blitt syke i barnehage. Anonymkode: d483d...4a6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #17 Skrevet 5. juli 2024 Noen er vel bare mer mottagelige enn andre. Min var også så og si kronisk forkjølet i den alderen. Aldri hatt spysjuka eller ørebetennelse eller annet, så kan ikke klage Anonymkode: 310db...3a5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #18 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min ble smittet av ting konstant i barnehage på 2-års alderen.. Hadde ærlig talt noe nesten annenhver uke, men så bedret det seg, nå er han veldig sjeldent syk heldigvis Immunforsvar skal jo bygges opp, og spesielt hvis det er enebarn så har barnet kanskje ikke blitt så veldig eksponert for bakterier før Om du er bekymret så kan du jo ta en tur til legen for en sjekk Anonymkode: 383d5...00e Jeg ville ikke brukt legens tid på dette (samt utsatt andre på venteværelset for virus). Ikke hvis det ikke er helt ekstremt. Småbarn er ofte forkjølet. Anonymkode: 310db...3a5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #19 Skrevet 5. juli 2024 Jeg var kronisk sommerforkjølet noen år før jeg innså at det var allergi. Noe jeg ikke trodde, siden jeg kunne få feber og alle mulige tegn på forkjølelse også. Der er slik at når man allerede har allergier blir man også mer sårbar for bakterier og virus. Lett å sjekke allergier. Ta kontakt med legen. Og ja allergi kommer plutselig. Jeg var vel rundt 12 år dadet begynte (20 da jeg jeg skjønte at deg var allergi), gutten min 6-7 år og min datter slapp unna pollenallergi til hun var 19, for at det så plutselig... Anonymkode: 30926...7a0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #20 Skrevet 5. juli 2024 Kan være allergi av deverse. Hvordan er inneklimaet, er det noe mugg feks som barnet blir syk av? Anonymkode: 58fed...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå