Gå til innhold

Ønsker du ekte diamanter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntetiske diamanter er like mye diamanter som de som er gravet opp av bakken, bare at syntetiske er renere og mer perfekt, alikevel virker det som de fleste kvinner foretrekker en som er gravd opp av bakken fremfor en renere og mer perfekt syntetisk diamant. 

Hvorfor? Syntetisk diamant er både billigere og bedre, så hva er grunnen?

Anonymkode: beb0e...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

grunnen er muligens at syntetisk er og blir noe mennesker har laget, ikke orginalvare fra naturen.. Jeg ville ikke kjøpt syntetisk selv.. 

Anonymkode: b0a0d...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

grunnen er muligens at syntetisk er og blir noe mennesker har laget, ikke orginalvare fra naturen.. Jeg ville ikke kjøpt syntetisk selv.. 

Anonymkode: b0a0d...e06

Men hvorfor spiller det noen rolle om den kommer fra naturen eller labben når det er akkurat samme vare? 

Anonymkode: beb0e...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor spiller det noen rolle om den kommer fra naturen eller labben når det er akkurat samme vare? 

Anonymkode: beb0e...eed

poenget er at det IKKE er samme vare... 🤦‍♀️

Anonymkode: b0a0d...e06

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært litt kjipe på forlovelsesringen, her? 

Anonymkode: bb035...50b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

poenget er at det IKKE er samme vare... 🤦‍♀️

Anonymkode: b0a0d...e06

En diamant er en diamant enten den kommer fra naturen eller labben, forskjellen er kun at den fra labben er renere. Ok så det er ikke identisk, syntetisk er renere, men hva er galt med det?

Anonymkode: beb0e...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor trenger man diamanter i det hele tatt? Det er kun et kunstig "statussymbol" hypet opp av kapitalismen og konsumerbransjen.

Anonymkode: b98cd...2c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen som har vært litt kjipe på forlovelsesringen, her? 

Anonymkode: bb035...50b

Nei kjøper ikke diamanter uansett opprinnelse, ikke ønsker kjæresten min det heller. Bare nysgjerrig på hvorfor en diamant fra labben er dårligere?

TS 

Anonymkode: beb0e...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen ønske om diamanter, syntetisk eller ekte. Steinene kan få være i fred i naturen.

Anonymkode: 4d3bd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei kjøper ikke diamanter uansett opprinnelse, ikke ønsker kjæresten min det heller. Bare nysgjerrig på hvorfor en diamant fra labben er dårligere?

TS 

Anonymkode: beb0e...eed

Hva bruker du og kjærestene pengene deres på? 

Anonymkode: bb035...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke diamanter, og ønsker meg ikke diamanter. Har en ganske stor diamantring jeg har arvet. Men den tør jeg jo ikke å bruke. Er alt for redd for å miste den.

Anonymkode: db1f4...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva bruker du og kjærestene pengene deres på? 

Anonymkode: bb035...50b

Hvorfor lurer du på det? Vi sløser det ikke på diamanter ihvertfall, skal vi først bruke penger på hverandre så går det oftest i opplevelser.

Men hvorfor er diamanter fra labben dårligere og kjipt? Siden begge deler er diamanter, så må det være noe psykologisk da, at man liker tanken på at noen har gravd den frem?

TS 

Anonymkode: beb0e...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, er ikke så opptatt av slikt. Vi prioriterer andre ting. Vi hadde ikke gifteringer engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått spasmer om samboeren min sløste bort penger på diamanter til meg, enten de var syntetiske eller ikke. Men jeg er sunnmøring, da.

 

Anonymkode: 1c1f6...b44

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor lurer du på det? Vi sløser det ikke på diamanter ihvertfall, skal vi først bruke penger på hverandre så går det oftest i opplevelser.

Men hvorfor er diamanter fra labben dårligere og kjipt? Siden begge deler er diamanter, så må det være noe psykologisk da, at man liker tanken på at noen har gravd den frem?

TS 

Anonymkode: beb0e...eed

Fordi alle bruker pengene sine på noe.

Du bruker garantert dine på noe andre vil kalle for "sløsing".  Derfor er det veldig relevant.

Anonymkode: bb035...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det jo selv, de fra labben er perfekte. Derfor blir hver diamant fra naturen unik. Diamantene mine er noe av det jeg verdsetter høyt. Mister jeg en så kan den ikke bare erstattes av en masseprodusert, perfekt lab-variant 

Anonymkode: b8e6a...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier det jo selv, de fra labben er perfekte. Derfor blir hver diamant fra naturen unik. Diamantene mine er noe av det jeg verdsetter høyt. Mister jeg en så kan den ikke bare erstattes av en masseprodusert, perfekt lab-variant 

Anonymkode: b8e6a...00a

Hver gråstein fra naturen er også unik. 

Anonymkode: 1c1f6...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sier det jo selv, de fra labben er perfekte. Derfor blir hver diamant fra naturen unik. Diamantene mine er noe av det jeg verdsetter høyt. Mister jeg en så kan den ikke bare erstattes av en masseprodusert, perfekt lab-variant 

Anonymkode: b8e6a...00a

Hvorfor er det viktig at diamanten ikke er perfekt? Du ser garantert ikke forskjell uansett. Så da er det noe psykologisk med det da?

TS 

Anonymkode: beb0e...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...