Gå til innhold

Når klarte deres baby å sove i bed side crib?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Np er riktignok babyen vår kun en uke gammel, men mannen har havna på sofaen og jeg og baby sover sammen og ammer. Han nekter å sove i bed side crib. Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 9e5c7...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dessverre ♥️ ikke annet enn å finne gjesteseng til mannen 😂

Baby er 5,5 mnd og sover sammen med meg. Mannen er på gjesterommet. 
Øver nå på å sove med litt avstand, kan i korte perioder nå ligge 10-20 cm unna baby som sover, ellers heeelt inntil. 

Mange små trenger mye nærhet. Det er for en kort periode selv om det virker veldig lenge når vi står midt i det. En eller annen gang vil det gå helt fint å få baby over i egen seng. 

Anonymkode: 19f44...71b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er forskjellige, men 1 uke er veldig tidlig. Min på 10 mnd sover som regel i sengen vår. Hun kan sove der alene etter at jeg har ammet i søvn. Skal jeg få henne til å sove andre steder, er det enten å amme i søvn og flytte henne til sengen sin etterpå (med fare for at hun våkner), trille i vogna, eller å kjøre bil. Å legge våken baby i sengen sin funker dårlig her. 

I starten er det vanlig med amming ofte på natt, og da kan det hjelpe for søvnen din at dere samsover. Ellers må du holde deg våken og flytte baby frem og tilbake... Tror det er mange bedside cribs som brukes mindre enn foreldrene har tenkt. 

Anonymkode: fba60...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er super individuelt. Første barn sov i bed side fra vi kom hjem fra sykehus, nr 2 var klistermerkebaby som ikke sov uten kroppskontakt før 5 mnd, nr 3 sov i bed side fra ca 6 uker, nr 4 nå sov i bed side fra vi kom hjem som første barn. 

Anonymkode: 3a709...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Eller, hun gjorde det helt i begynnelsen, de første par ukene. Men så. Men så ble det samsoving i 6 mnd.

Anonymkode: aa336...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er forskjellige, det som funker for noen, funker ikke i det hele tatt for andre. 
Min er 3 måneder og jeg legger henne i bedside crib hvor hun ammes i søvn og jeg går ut av rommet. Senere på kvelden ammes hun ca annen hver time, og jeg orker ikke å være våken, så da blir det liggende amming hvor vi begge sovner i senga. Sånn sett ser jeg ikke vitsen med bedside crib😂 mannen bor på gjesterommet. 

Anonymkode: d6158...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk ikke med min😂 Prøvde bare de første ukene, etter det fungerte det så bra i dobbeltsengen at bedsiden forble puteoppbevaring. Mannen sov på gjesterommet de første månedene. 

Anonymkode: b9302...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet. Så kjøpte jeg en baby svøpepose og da funket det som bare det. Tror han var ca 1 mnd gammel 

Anonymkode: 4896e...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte inn og gjorde den klar til alle mine, men ble aldri brukt. Førstemann sov litt i den på dagtid, men på natta ble det bare styr og måtte plukkes opp hele tiden. Med nr. 2 gadd jeg ikke prøve såå hardt.

Anonymkode: f1b10...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Np er riktignok babyen vår kun en uke gammel, men mannen har havna på sofaen og jeg og baby sover sammen og ammer. Han nekter å sove i bed side crib. Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 9e5c7...bff

Tips, tja, det eneste man kan si er at dette er en fase der babyen overtar, og dere må bare innrette dere 💝 Ikke la andres rutiner påvirke dere, eller tro at alt måles i milestones. Hvis dere får nr 2 vil dere også oppdage at til og med søsken er helt forskjellige 😃  En intens fase, men.. sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby 1 & 2 sov i bedside fra første stund. Baby nr 3 var klistremerkebaby, som begynte delvis ved 4mnd 🥰

Anonymkode: 72a34...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår lå i bedside crib fra vi kom hjem fra sykehuset 😊 På sykehuset lå han i trillesengen om natten, så det ble omtrent det samme.

Anonymkode: a8b92...a49

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var rundt åtte mnd før hun aksepterte å sove alene. 

Anonymkode: 5071a...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min sov i bedside crib fra vi kom hjem fra sykehuset. Han sov også i krybben på sykehuset, selv om han ble ammet neste hele tiden. Fikk hjelp av jordmor til å «swaddle» ham skikkelig.

Anonymkode: 395b5...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første sov ikke alene før etter mange måneder, måtte ammes i søvn til over året og våknet hver gang han ble forsøkt lagt ned. Andre sover alene etter en uke, så fort melka kom skikkelig var det enkelt som bare det. Ulike barn med ulike personligheter /temperament :)

Anonymkode: c183c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, fyller 1 år nå i juli og sover fremdeles med meg. Full sirene om vi prøver oss på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never. Aldri. Niks. 
 

ikke sprinkelseng og ikke noen bedsidecrib her nei! 

Anonymkode: ccbec...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sover dere sammen når baby ikke vil sove i bedsidecriben? 

Sliter med at baby ofte ikke vil sove uten kroppskontakt her. Kan være i dyp søvn, men med en gang vi legger babyen ned i bedsidecriben så våkner babyen og begynner å gråte. Får så dårlig samvittighet og bekymret for at noe skal skje av å ha utrygg samsoving, men vi får jo ikke sovet ellers.  

Anonymkode: 67b75...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...