Gå til innhold

Funnet en kul over brystet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig på brystet bare litt lengre oppe. Den er heldigvis glatt og lett bevegelig, men jo mer jeg kjenner på den jo større virker den. Den er ikke steinhard liksom. Skal ringe til legen for å få der ut av verden, men inntil da, virker den skummel da?  Dpør kanskje deg sol faktisk har hatt brystkreft.

Jeg har hatt en tendens til å få litt melkekjertler etter graviditet og legen sa en gang at jeg hadde en haug av disse. Så kompliserte bryst jeg har😅 

Hater å kjenne på sånt. Også nå i ferien 

Er 35

Anonymkode: 9f363...308

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å gi det to uker først. Det kan være en cyste som forsvinner eller lignende.

Anonymkode: 811ca...d96

AnonymBruker
Skrevet

Gi det 10-14 dager. Kan gå naturlig bort. 

Anonymkode: bfa30...af6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gi det 10-14 dager. Kan gå naturlig bort. 

Anonymkode: bfa30...af6

Har erfaring med at kuler ikke forsvinner på meg. Men de blir gjerne større rett før jeg får uka. 

AnonymBruker
Skrevet

Brystkassa er full av lymfeknuter, så det kan være en slik du kjenner. 😊Har selv følbare lymfeknuter, og tendens til vanncyster som kommer og går.

Ta en sjekk hos legen hvis du er bekymret, den forandrer seg, eller ikke forsvinner, men det trenger altså ikke være noe farlig. 

Anonymkode: 31569...a83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt en sjekk hos legen før jeg ble bekymret. 

Anonymkode: 991fd...5f9

Skrevet

Ikke vent, få det undersøkt. Ja, i de aller aller fleste tilfeller så er kuler på kroppen ufarlige men NÅR de ikke er det så er rask behandling alfa og omega. I tillegg er det midt i fellesferien så papirmølla kan fungere tregere enn den pleier.

Ring legekontoret og få deg time asap, pust med magen og ta det derfra 🫶 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt brystkreft, men har hatt flere runder med vanncyster (de har en tendens til å komme tilbake i samme bryst). Første gangen var jeg bare 22 år og utsatte legebesøket lenge fordi jeg tenkte at det umulig kunne være noe skummelt fordi jeg var for ung til det. Fastlegen min var ikke enig i den vurderingen og var veldig tydelig på at kuler i puppen skal sjekkes raskt uansett. Samme tilbakemelding har jeg fått fra legene på sykehuset som har undersøkt meg og tømt cystene. Har aldri møtt en lege som har ment at jeg skulle sett det an - det har heller vært det motsatte.

Få det sjekket og ut av verden. :)

Anonymkode: 11519...fe9

AnonymBruker
Skrevet
Ava Mae skrev (10 timer siden):

Ikke vent, få det undersøkt. Ja, i de aller aller fleste tilfeller så er kuler på kroppen ufarlige men NÅR de ikke er det så er rask behandling alfa og omega. I tillegg er det midt i fellesferien så papirmølla kan fungere tregere enn den pleier.

Ring legekontoret og få deg time asap, pust med magen og ta det derfra 🫶 

Takk❤️ ringer imorgen. 

Den er lett bevegelig men ganske stor i diameter 

AnonymBruker
Skrevet

Ja få det sjekket, jeg får stadig flere bindevevsknuter i brystet, ved siste undersøkelse så nevnte jeg att "neste gang trenger jeg vel kanskje ikke sjekke ut desse kulene om det kommer en ny?" "jo selvfølgelig" kom det kontant fra legen. 

Ellers får en ofte lettere time i ferietid har jeg erfart, sist var jeg til legen mandags ettermiddag, og fikk time på sykehuset onsdags morgen, fordi folk tydeligvis venter med mammografi-timen til etter ferieturen. Så få deg legetime du, sånn att du slipper gruble hele ferien. 

Anonymkode: a9a81...3bb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja få det sjekket, jeg får stadig flere bindevevsknuter i brystet, ved siste undersøkelse så nevnte jeg att "neste gang trenger jeg vel kanskje ikke sjekke ut desse kulene om det kommer en ny?" "jo selvfølgelig" kom det kontant fra legen. 

Ellers får en ofte lettere time i ferietid har jeg erfart, sist var jeg til legen mandags ettermiddag, og fikk time på sykehuset onsdags morgen, fordi folk tydeligvis venter med mammografi-timen til etter ferieturen. Så få deg legetime du, sånn att du slipper gruble hele ferien. 

Anonymkode: a9a81...3bb

Takk 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner nå og den er meget bevegelig. Er som en mandel egentlig. Glatt.... ts 

AnonymBruker
Skrevet

Alle kuler i bryst bør sjekkes. Har selv hatt brystkreft, og kulen var avlang, glatt og bevegelig. (Men brystkreft kan ha veldig mange andre tegn og symptomer)Er veldig glad jeg valgte å ikke vente så lenge før jeg fikk legetime. 

Anonymkode: fa740...4e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle kuler i bryst bør sjekkes. Har selv hatt brystkreft, og kulen var avlang, glatt og bevegelig. (Men brystkreft kan ha veldig mange andre tegn og symptomer)Er veldig glad jeg valgte å ikke vente så lenge før jeg fikk legetime. 

Anonymkode: fa740...4e3

Okei, da må jeg få sjekket denne. 

Det var ikke synd å høre 😑 gikk det greit med deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...