Gå til innhold

Kunne du tilgitt en mann som tapte 15 000?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg og madammen skulle på romantisk ferie i høst. Vi hadde satt av 30 000 kroner til reisen.

Så gjorde jeg noe dumt. Jeg spilte bort 15 000 av pengene på å tippe på fotball.

Tenkte det skulle bli en fin overraskelse, men det endte opp med å bli ett mareritt.

Jeg har fortsatt ikke sagt det fordi jeg er redd.

Hadde dere tilgitt at deres menn hadde gjort det? Tanken var jo god, men det er jo endel penger....

Anonymkode: 76b3a...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og madammen skulle på romantisk ferie i høst. Vi hadde satt av 30 000 kroner til reisen.

Så gjorde jeg noe dumt. Jeg spilte bort 15 000 av pengene på å tippe på fotball.

Tenkte det skulle bli en fin overraskelse, men det endte opp med å bli ett mareritt.

Jeg har fortsatt ikke sagt det fordi jeg er redd.

Hadde dere tilgitt at deres menn hadde gjort det? Tanken var jo god, men det er jo endel penger....

Anonymkode: 76b3a...c7c

Så lenge han klarte å tjene det opp igjen. Penger kommer og penger går. 

Anonymkode: c126a...7f7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt skuffet og forbanna. Du har spilt bort 15.000? Noe sier meg at det ikke er første gang du spiller bort penger. 

Så ferien er bare et av problemene hennes. Impulsiv mann som gambler vekk penger er et større problem. 

Anonymkode: 6d5bb...07f

  • Liker 32
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten tvil. 15000 er ikke så mye, og du hadde vel tatt ansvar for å dekke det inn igjen. 

Du burde ikke gjort tabben flere ganger, da.

Anonymkode: 81895...754

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pengene hadde jeg ikke brydd meg om. Jeg hadde derimot mistet mye respekt for deg mtp din manglende dømmekraft. Det er som kjent vanskelig å beholde følelser for noen man ikke har respekt for.

Anonymkode: 1882e...cb1

  • Liker 7
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest trolig ikke.

Skulle jeg ha gitt ham en siste sjanse så måtte han allerede har kontaktet sin fastlege og gått inn for å skaffe seg annen profesjonell hjelp mot sin skadelige spillavhengighet, og han måtte ha sperret egne konti på Norsk Tipping (og ev. andre spillselskap!) slik at han ikke kunne ha spilt igjen.

Videre hadde jeg forventet at han i løpet av sommeren tok på seg ekstrajobber for å tjene opp igjen pengene så raskt som mulig slik at turen som var planlagt for pengene kunne bli gjennomført likevel.

Men om han holdt tilbake informasjonen om dette, og bare sa unnskyld senere eller når han ble avslørt - nei, da hadde det vært over og ikke troverdig.

 

Anonymkode: 4ed7b...9e9

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta av feriepengene og spare av kommende lønn?

Anonymkode: f66f5...763

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det fantes en genuin anger og lovnader om bot og forbedring som faktisk ble gjennomført, ja.

OG! Jeg hadde påberopt meg retten til å få lov å være lei meg, vondbråten og forbanna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel mulighet til å få skrapa sammen de pengene på noen mnd? 
Selge ting, jobbe ekstra, kutte alle utgiftene dine til beinet, selge ei nyre?

Så mye penger er det ikke, det er værre med tilittsbruddet, akkurat det hadde jeg ikke kommet forbi så raskt.

Anonymkode: 0b429...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var god? en overraskelse? haha :) Jeg hadde blitt sur om det var forklaringene, det avslører jo at man er gift med en som er litt blåst. 

Ville dekket det opp uten å si noe ;)

Anonymkode: 8ca1f...c1d

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... ville blitt sjokkert om mannen ikke vanligvis gjør slikt. Skikkelig sur hvis det betydde vi måtte droppe ferietur. Engangstilfelle - vi har heldigvis nok penger til at det ikke ville vært krise, men ville ha snakket og blitt enige om at slikt kommer IKKE til å skje igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, uten tvil. 15000 er ikke så mye, og du hadde vel tatt ansvar for å dekke det inn igjen. 

Du burde ikke gjort tabben flere ganger, da.

Anonymkode: 81895...754

Ser ut som trygda. Kanske har de fått igjen ekstra på skatten.

Anonymkode: 7f21b...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne de resterende pengene så hun kan reise på turen alene. 

Anonymkode: ad57b...908

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde blitt skuffet og forbanna. Du har spilt bort 15.000? Noe sier meg at det ikke er første gang du spiller bort penger. 

Så ferien er bare et av problemene hennes. Impulsiv mann som gambler vekk penger er et større problem. 

Anonymkode: 6d5bb...07f

Tar man ikke risiko, så blir man aldri rik.

Men jeg ville valgt noe annet enn tipping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer da flere kamper å tippe på iløpet av uka ? Herrefred, dette tjener du fort inn igjen. 

Anonymkode: 34f62...7b8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kommer da flere kamper å tippe på iløpet av uka ? Herrefred, dette tjener du fort inn igjen. 

Anonymkode: 34f62...7b8

Jepp, to kamper på fredag.

15' kan fort bli til 30' igjen, og da blir nok madamen fornøyd.

Anonymkode: 7f49f...32f

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp, to kamper på fredag.

15' kan fort bli til 30' igjen, og da blir nok madamen fornøyd.

Anonymkode: 7f49f...32f

Løsningsorientert, liker det! 

 

Anonymkode: 34f62...7b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg og madammen skulle på romantisk ferie i høst. Vi hadde satt av 30 000 kroner til reisen.

Så gjorde jeg noe dumt. Jeg spilte bort 15 000 av pengene på å tippe på fotball.

Tenkte det skulle bli en fin overraskelse, men det endte opp med å bli ett mareritt.

Jeg har fortsatt ikke sagt det fordi jeg er redd.

Hadde dere tilgitt at deres menn hadde gjort det? Tanken var jo god, men det er jo endel penger....

Anonymkode: 76b3a...c7c

15 000 på spill 😵Tenkte det skulle være en fin overraskelse å bruke 15000 på på tipping? Høres jo ut som du er avhengig. Må jobbe litt ekstra for å tene inn igjen de pengene da, men det rekker du vel ikke om det var i sommer dere skulle på tur (ikke på spill). Ville bedt om at du sluttet å tippe, jeg hadde blitt veldig skuffet men tilgitt deg. Hadde du forsatt å tippet hadde jeg ikke tilgitt deg. 

Anonymkode: 2380b...50e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...