Gå til innhold

Kjenner dere noen som aldri har flydd før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan er det mulig? Hvordan får du tan på sommeren da? Det er jo dårlig med sol her i Norge på sommeren. Tar du mye spray tan? 

Anonymkode: dce34...7d8

Er nok ikke alle som er like opptatt av brunfarge😉

Anonymkode: f11f7...f82

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri flydd. Aldri hatt noen å reise med, så da ble det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er nok ikke alle som er like opptatt av brunfarge😉

Anonymkode: f11f7...f82

Men hva med ting som shopping da? Det er jo så elendig shopping i Norge. Hvordan går det an å være fornøyd med de jalla-butikkene i det landet her? Når de har masse fint i London, Paris, København. Til og med Helsinki har bedre butikker enn her i Norge. Jeg hadde blitt helt fa meg om jeg ikke kunne reist til Frankrike for å handle bukser f.eks. 

Anonymkode: dce34...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe så mye som 96% som har flydd, det er spinnvilt tall. 

Du hører jo selvfølgelig mer til folk som har flydd.

Selv flydde jeg ikke før jeg var 12 første gangen, og da flydde jeg alene fordi jeg skulle besøke en venninne i en annen landsdel. Da fikk jeg sånn fly alene-skilt og hadde et flypersonell som passet på meg og jeg fikk følge osv. på mellomlanding. Det var en stor greie den gang at jeg skulle fly første gang så ung.

Neste gang jeg flydde var ikke før jeg var 18 år. Etter det har det blitt noen flere flyturer, men ikke så fryktelig mange. 

Jeg tok alltid ekspressbuss på alt fra 4-10 timer om jeg skulle til Bergen, Oslo eller Trondheim. Eller tog om jeg hadde mulighet.

Er nok mange barn som aldri har flydd i dag, tro det eller ei. Jeg vokste ikke opp med sydenferie, men med bilturer til Tyskland og Danmark, så vi tok aldri fly på feriene våre.

Har to halvsøsken på 15 og 14 år som nok aldri har flydd heller. Det er bilferie som gjelder for de også + at ingen av foreldrene liker på fly. Moren har klaustrofobi, mens faren min er ikke glad i forsamlinger, men sistnevne har jeg flydd med selv til syden en gang.

Anonymkode: 90fa7...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (På 14.7.2024 den 21.49):

Jeg tok fly første gangen da jeg var 17 år. Er en del år siden nå og det har blitt ca 1 flytur tur/retur i året etter jeg ble ferdigutdannet sykepleier. Man tar seg ikke råd til slikt om det ikke faller seg naturlig. 

Er nok overraskende mange barn og unge som aldri har vært ute på en flytur. 

Når faller det seg naturlig å fly?

Anonymkode: a1d9b...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri flydd. Aldri hatt noen å reise med, så da ble det slik.

Hva med familie? Reiste dere ikke på ferie da du var barn heller? Du kan reise på gruppereise da.. hvis du ikke er komfortabel med å dra alene. Finnes sportsreiser, kultur-reiser og alt mulig. Selv vurderer jeg en rundreise i Marokko med Albatross neste år, siden ingen av mine venninner har råd :) 

Anonymkode: dce34...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen jeg var på skikkelig ferie i Europa og besøkte mange land så reiste jeg med buss, var en organisert reise. Var innom 9 land. Det går an også. 

Hadde jeg vært ung og reiselysten i dag med litt tid og penger, så hadde jeg nok reist med Interrail gjennom Europa. Alltid hatt lyst til det.

Anonymkode: 90fa7...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med familie? Reiste dere ikke på ferie da du var barn heller? Du kan reise på gruppereise da.. hvis du ikke er komfortabel med å dra alene. Finnes sportsreiser, kultur-reiser og alt mulig. Selv vurderer jeg en rundreise i Marokko med Albatross neste år, siden ingen av mine venninner har råd :) 

Anonymkode: dce34...7d8

Nei, ferierte alltid innenlands. Og vi hadde sjeldent god råd. Har aldri følt på reiselysten heller, i grunn.

Gidder liksom ikke gjøre noe bare fordi de fleste har gjort det. Det er jo ikke en viktig ting å ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med familie? Reiste dere ikke på ferie da du var barn heller? Du kan reise på gruppereise da.. hvis du ikke er komfortabel med å dra alene. Finnes sportsreiser, kultur-reiser og alt mulig. Selv vurderer jeg en rundreise i Marokko med Albatross neste år, siden ingen av mine venninner har råd :) 

Anonymkode: dce34...7d8

Hvorfor tror du alle reiser på feire med fly når de reiser på familieferie? Det er mange som drar på bilferie i dag når de drar på ferie, de drar gjerne ikke spesielt langt, kanskje Sverige eller Danmark. 

Jeg er født i 90 og det var jammen ikke mange som brukte å dra til syden i feriene, de fleste dro på bilferie på 90 og starten av 2000-tallet.

Anonymkode: 90fa7...1a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv i dag kjenner jeg flere som tilbringer sommerferien innenlands enn reiser til utlandet.

Anonymkode: 90fa7...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva med ting som shopping da? Det er jo så elendig shopping i Norge. Hvordan går det an å være fornøyd med de jalla-butikkene i det landet her? Når de har masse fint i London, Paris, København. Til og med Helsinki har bedre butikker enn her i Norge. Jeg hadde blitt helt fa meg om jeg ikke kunne reist til Frankrike for å handle bukser f.eks. 

Anonymkode: dce34...7d8

Jeg elsker å reise, men jeg reiser aldri for å shoppe. Jeg reiser for å kjenne på atmosfæren i den byen jeg drar til, bli kjent med et nytt sted, gå på oppdagelsesferd, spise god mat, sitte på en uterestaurant med et glass vin og se på livet.. kan godt hende jeg kjøper et eller annet hvis jeg kommer over noe, men mest sannsynlig ikke så mye.

Anonymkode: f11f7...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hva med ting som shopping da? Det er jo så elendig shopping i Norge. Hvordan går det an å være fornøyd med de jalla-butikkene i det landet her? Når de har masse fint i London, Paris, København. Til og med Helsinki har bedre butikker enn her i Norge. Jeg hadde blitt helt fa meg om jeg ikke kunne reist til Frankrike for å handle bukser f.eks. 

Anonymkode: dce34...7d8

Ok

Anonymkode: 914f9...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du alle reiser på feire med fly når de reiser på familieferie? Det er mange som drar på bilferie i dag når de drar på ferie, de drar gjerne ikke spesielt langt, kanskje Sverige eller Danmark. 

Jeg er født i 90 og det var jammen ikke mange som brukte å dra til syden i feriene, de fleste dro på bilferie på 90 og starten av 2000-tallet.

Anonymkode: 90fa7...1a5

Han skrev at han ikke hadde noen å reise med, det var det jeg kommenterte. Jeg reiste stort sett på familieferier med bil eller tog selv som barn, var ikke i syden før jeg var 14. Så trenger man ikke dra til syden for å fly da, det går an å fly til Tromsø f.eks, og mange andre steder nærmere Norge. 

Anonymkode: dce34...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men hva med ting som shopping da? Det er jo så elendig shopping i Norge. Hvordan går det an å være fornøyd med de jalla-butikkene i det landet her? Når de har masse fint i London, Paris, København. Til og med Helsinki har bedre butikker enn her i Norge. Jeg hadde blitt helt fa meg om jeg ikke kunne reist til Frankrike for å handle bukser f.eks. 

Anonymkode: dce34...7d8

😂😂😂

Anonymkode: d4735...eee

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg lever et annet liv enn mange andre,men det er selvvalgt. Skal jeg på ferie til slekt langt unna kjører jeg bil,bruker tog eller buss. Å shoppe i utlandet kunne ikke falle meg inn,jeg liker å støtte det norske. Jeg har ingen fancy klær,trenger det ikke heller. Nok at de holder meg varm/dekker meg til. 

Aller helst handler jeg lokale ting,jeg liker å støtte opp om det nære. 

Å fly frister ikke. Å fly bare for å fly er jo kun idiotisk. Å reise bare for å reise og ha noe å fortelle om..nei,det gir ikke mening for meg. 

Anonymkode: 26b64...9f6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusina mi på 42 har aldri flydd. Neppe broren hennes på 45 heller. 

Anonymkode: a5a6e...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 22.17):

Personlig tviler jeg sterkt på at jeg kjenner noen som aldri har flydd før, og jeg vil tippe at ca 96 prosent av befolkningen har nok tatt fly.

Eneste grunn til at jeg spør er at jeg har sett tråder her på kg som ikke er så altfor gamle av folk som aldri har tatt fly. Jeg synes det er ganske spesielt å aldri ha tatt fly når man bor i Norge med mindre man er veldig gammel 

Anonymkode: 6b029...494

Ja barna mine. 

Anonymkode: 858a6...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor på snart 70 har aldri flydd pga flyskrekk. Nettopp derfor dro familien utelukkende på bil/tog ferier i min manns oppvekst, og han tok ikke fly før i midten av 20-årene (med meg).

Selv flyr jeg svært sjeldent, ca en gang hvert 2-3 år. Det gjør det litt spennende og "stort" når jeg først gjør det. 

Anonymkode: 98599...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, trur aldri jeg engang har møtt en person som aldri har flødd (og det har kommet opp i samtalen).

Anonymkode: b31bb...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjenner en mann i 60 årene som kjører egne bil til og fra Oslo, 60 mil hvergang. Han har aldri brukt fly, tog eller buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...